10 מיתוסים של כושר שיהרסו לכם את כל מה שחשבתם

גם אתם עושים מאתיים כפיפות בטן ולא מבינים למה הבטן לא יורדת? חושבים שמשקולות ינפחו אתכם, שריצה דופקת את הברכיים ושאסור להתאמן בהריון?

הנה 10 מיתוסים על כושר שהגיע הזמן לנפץ ולהתקדם.

  • כושר זה מרזה
    רבים מאיתנו חושבים שאם נתאמן, אז כתוצאה מכך נרד במשקל, אבל חשוב לדעת שלא כל פעילות גופנית תורמת לירידה במשקל. באימון פילאטיס או יוגה למשל, שורפים בין 100-200 קלוריות בערך ולכן אם לא נשמור על התזונה, אנחנו עלולים דווקא לעלות במשקל. כדי לרדת במשקל יש לשלב פעילות גופנית לאורך זמן בהתמדה בשילוב תפריט מאוזן בהמלצת איש מקצוע.
  • להתאמן על בטן ריקה כדי לשרוף שומן
    ישנו טרנד של אימון על בטן ריקה שמטרתו לנצל את השומן לאנרגיה במקום לשרוף את האוכל שתאכלו לפני האימון. בטווח הקצר זה אולי יעזור, אבל זה תלוי במה שתעשו לאורך כל שעות היום, כלומר: אם אחרי האימון ובמשך שאר שעות היום תאכלו הרבה – זה לא יעזור לכם להתחטב בסופו של דבר.
  • אירובי יותר מחטב מכוח
    אירובי יעזור לכם להגיע לגירעון קלורי, אבל אם אתם מעוניינים לחטב את הגוף אתם צריכים לשלב אימוני משקולות עם אימוני אירובי.


  • שריר הופך לשומן ושומן לשריר
    חושבים שאם תפסיקו להתאמן השריר יהפוך לשומן או שהשומן שלכם יהפוך לשריר אם תתאמנו? זה לא יקרה. אם תפסיקו להתאמן מסת השריר תרד, ואם תתחילו להתאמן מסת השריר תעלה ובמקביל מסת השומן עשויה לרדת בתנאי שתשמרו על תזונה מתאימה.
  • כפיפות בטן יורידו את הבטן
    גם אלף כפיפות בטן לא יעזרו להורדת השומן הבטני. לכל אחד מאיתנו מצטבר שומן במקום אחר ובכדי להוריד אותו עלינו לשלב אימוני כוח שעובדים על כל הגוף, אירובי ותזונה ולהוריד את אחוזי השומן הכללי בגוף כדי שהבטן תרד.
  • זיעה היא מדד לשריפת שומן
    אימון טוב לא נמדד לפי הזיעה שלכם. הזיעה הינה מנגנון הקירור של הגוף ואנשים מזיעים בדרגות שונות. חלק מהאנשים מתאמנים בחום כדי לשרוף יותר שומן, אבל בעצם אימון בקור גורם לגוף לבזבז יותר אנרגיה על מנת להתחמם ובכך אתם שורפים יותר שומן, אז בפעם הבאה שאתם שוקלים אם לצאת החוצה להתאמן בחורף תזכרו בזה ואולי תצאו להתאמן עם יותר חשק.
  • אסור להתאמן קשה בהריון
    בעבר הנחו נשים בהריון להימנע מפעילות פיזית, אבל היום יודעים שאימוני כושר בהריון הם בריאים לגוף האישה ואף לעובר. חשוב להתאמן באותה פעילות גופנית שהתאמנתן לפני ההריון ולא להתחיל עם אימונים חדשים דווקא בהריון, להיזהר עם אימונים אינטנסיביים שמעלים את הדופק יותר מדי או אימונים שעלולים לגרום לחבלות כמו קיקבוקסינג למשל או להתאמן בלי הכוונה והדרכה מקצועית.
  • ריצה דופקת את הברכיים
    כל פעילות גופנית עלולה לגרום לפציעות אם לא מבצעים אותה בהדרגה ועם הכוונה מתאימה. ריצה היא פעילות גופנית הבריאה ללב ולשרירים, היא תעלה את קצב חילוף החומרים, תחזק את מערכת החיסון ותחזק את הגוף, אבל יש להתחיל לרוץ לאט, בהדרגה, ולעבוד עם תכנית מתאימה ומסודרת. בנוסף, מומלץ לרצים להוסיף אימוני כוח על מנת לחזק את השרירים ולמנוע פציעות נפוצות כמו ברכיים וקרסוליים.


  • אימוני משקולות ינפחו אתכם
    מדובר באחד המיתוסים הנפוצים והמוגזמים שמונעים מנשים רבות להימנע מאימוני משקולות וחבל. אימוני משקולות לא מנפחים את הגוף, אלא אם כן ממש תרצו בכך. נכון, לגברים ״קל״ יותר העלות את נפח השריר בגלל ההורמונים הגבריים לעומת נשים שאין להם את ההורמון הגברי שיגרום להם להתנפח, אבל בשביל להעלות מסת שריר עלינו להתאמן עם משקל גבוהה מאוד על מספר חזרות נמוך מאוד ולאכול כמויות גדולות מאוד של אוכל ובעיקר של חלבונים. אימוני סיבולת בחדר הכושר של 12-15 חזרות במשקלים בינוניים, לא יגרמו לנשים להתנפח – מקסימום להתחטב.
  • עושים ספורט? אפשר לאכול הכל
    מכירים את זה שעשיתם אימון ממש קשה ואז אתם מרגישים שמגיע לכם לרדת על סיר פסטה או על חצי עוגה? בדיוק בגלל זה אתם משמינים. כמו שכבר הבנתם, ספורט לא יעזור לכם לרזות אם לא תשמרו על תפריט מותאם אישית, וגם אם התאמנתם ממש חזק, לא כדאי שתתפרעו עם הפחמימות.


כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
טיפוח
18-08-2019
המפתח לעור פנים זוהר ובריא הוא שגרת טיפוח יומית בסיסית.
תזונה
15-08-2019
בואו לגלות איך הנשים הפופולריות בעולם שומרות על אורח החיים והגזרה שלהן.
מתכונים
13-08-2019
מתכון לקערת ארוחת בוקר
ספורט
08-08-2019
קבלו את הדרכים היצירתיות שיחזירו לכם את המוטיבציה, ויעזרו לכם לצאת להתאמן עוד היום.
מתכונים
06-08-2019
מתכון להכנת שייק אננס בננה תרד ופטרוזיליה
תזונה
04-08-2019
הסיבות הבאות יגרמו לכם להכניס את הסלק לתפריט היומי שלכם