אלו הסימנים שמוכיחים שההתמדה בחדר הכושר משתלמת

בתחילת הדרך שלנו כמתאמנים, אין שריר שלא כואב לנו, אנחנו עייפים, מותשים ובעיקר מתוסכלים מהאנרגיה שאנחנו צריכים להוציא בתמורה לאפס תוצאות. אבל ככל שאנחנו מתמידים באימונים, התוצאות לא מאחרות להגיע, ההרגשה משתפרת ומצב הרוח מתרומם בהתאם. אלו הסימנים שההתמדה השתלמה לכם:

  1. השרירים כבר לא כואבים לכם אחרי האימון – אין דבר יותר מבאס מכאבי שרירים משתקים וכאלו שמפריעים בהמשך תכנית האימונים. מתאמנים מתחילים סובלים לרוב משרירים תפוסים בעוד שמתאמנים וותיקים כבר פחות סובלים מהתופעה או שהשרירים נתפסים בצורה קלה יותר. אם אתם מרגישים לפתע שהשרירים שלכם כבר לא נתפסים כפי שבעבר וההתאוששות שלכם לאחר האימון היא מהירה, ככל הנראה שההתמדה שלכם לגמרי השתלמה.


  1. הקניות בסופר כבר לא כל כך כבדות לכם – אם פעם בקושי סחבתם כמה שקיות בודדות והתנשפתם כל הדרך הביתה, וכעת אתם מרגישים שאתם מדלגים עם שקיות הסופר עד הבית בקלילות, כנראה שאתם עושים משהו נכון במכון. ברגע שהפעולות היומיומיות שלנו הופכות להיות פשוטות וקלות יותר, כך ניתן להסיק שרמת הכושר שלנו השתפרה ושהתחזקנו.
  2. מסת השריר שלכם גדלה – מבחינים במראה השרירים המבצבצים? פתאום מתחילים את הקווים האלו בצידי הבטן? אלו הם ניצני ההצלחה של ההתמדה שלכם. כשמתאמנים בצורה יעילה בהתאם למטרה, התוצאות לא מאחרות להגיע, וזאת בתנאי שמצליחים להגיע בזמני התוכנית שהצבתם לעצמכם. אם אתם לא רואים את התוצאות הרצויות לכם, ככל הנראה שהאימון לא מספיק יעיל (אולי האימון לא מספיק הדרגתי או עוצמתי) או שהתזונה שלכם לא מתאימה לסוג האימון.
  3. גם אם המשקל לא ירד, ייתכן שתראו צמצום בהיקפים – הרבה אנשים מתאמנים בשביל לרדת במשקל, אבל לפעמים לא נצפית ירידה משמעותית אלא יותר ירידה בהיקפי הגוף. אז אם אתם מבחינים שהג'ינס נעשה פתאום רפוי או שהחולצה התרחקה מהגוף, מאוד יכול להיות שזה בגלל שהאימונים שלכם עושים את שלהם.
  4. התאבון שלכם גדל, אבל ייתכן כי תרצו אוכל בריא יותר – מתאמנים רבים מדווחים על עלייה בתאבון כשהם מתאמנים ובעיקר באימונים אינטנסיביים יותר, אך אלו מכם שלוקחים את האימונים ברצינות, ככל הנראה שתחפשו דווקא את המאכלים הבריאים יותר כמו סלטים, חלבונים ושייקים וזאת בשביל להמשיך ולתמוך בשגרת אימונים קלה ונוחה. כשאוכלים מאכלים שאינם בריאים לנו, מאכלים כבדים וג'אנק פוד, הרבה פעמים נרצה לוותר על האימון כי נרגיש כבדים ועייפים אז אם אתם מוצאים את עצמכם אוכלים יותר בריא כדי להיות אנרגטיים לאימון, סימן שאתם בדרך הנכונה.
  5. בדיקות הדם שלכם השתפרו – זה לא סוד שכושר שווה לבריאות והיום ישנם גם מחקרים שמדברים על הפעילות הגופנית כמאריכה חיים ותרופה של ממש למחלות כמו סוכרת ולחץ דם. אנשים שמתמידים בפעילות גופנית יראו את זה בשלב כלשהו גם בבדיקות הדם שלכם אז שווה לעקוב ולבדוק אם ההתמדה כבר משפיעה ואף עשויה להציל את חייכם.


7. מצב הרוח שלכם משתפר – מאנשים עצובים ועייפים הפכתם לפתע לאנשים עם הרבה אנרגיה ושמחת חיים? סימן מובהק לכך שהאימונים שלכם החלו להשפיע. מעבר לכך, שאם התחלתם להבחין בתוצאות, זה כבר נותן הרגשה טובה יותר.
8. אתם מתחילים להרגיש את הרצון להגיע לאימונים – מתאמנים מתחילים לרוב סובלים ביותר באימונים עצמם, בעיקר כי ישנו קושי וכאבים רבים. החדשות הטובות הן שכשמגיעה ההתמדה אז הקושי מתמתן שמתחלף בחשק וסוג של געגוע לאימון הבא. הגעתם לשם? ההתמדה לגמרי השתלמה ואתם בדרך הנכונה. תמשיכו בדיוק ככה.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא ל-3 בנים, מרתוניסטית ועיתונאית.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
02-12-2021
איך אפשר להפוך אימון של 20 דקות בלבד לאפקטיבי ויעיל?
מתכונים
30-11-2021
מתכון להכנת לביבות תפוח אדמה
ספורט
29-11-2021
סופגניות וקוביות? שומרים על חיטוב גם בחנוכה – יש חיה כזו
ספורט
25-11-2021
בלאק פריידי: מה לקנות כדי לשמור על הבריאות?
מתכונים
23-11-2021
מתכון להכנת תה באבלס מנגו ווניל
ספורט
11-11-2021
האם ריצה מתאימה בגיל מבוגר ואיזה פעילות גופנית הכי מתאימה לגיל הזהב?
מתכונים
09-11-2021
מתכון להכנת שייק שיבולת שועל שוקולד
תזונה
07-11-2021
מהו מטבח אקולוגי ואיך עושים את זה בבית?