למה כל כך קשה לנו להתמיד באימונים ומהם סודות ההתמדה?

יש מתאמנים שלא משנה מה, כלום לא יעמוד בדרך לאימון שלהם. לא מזג אוויר סוער, ולא שמש יוקדת, לא אירוע, לא חג ולא חופשה. לעומתם, יש מתאמנים שלא מצליחים להתמיד באימונים, מוותרים על אימון בשמחה בשביל סדרה בטלוויזיה, מפגש עם חברים, דייט זוגי או סתם כי התחיל לרדת גשם. מזג האוויר החם ושרבי או הקריר והשגרירי מהווים תירוץ איתן להבריז מהאימונים. מה גורם לנו לוותר ומה יעזור לנו להתמיד?

1. הסיבה: בחרתם בספורט שהוא לא בשבילכם. הרבה פעמים אנשים לא מבינים למה הם לא מצליחים להתמיד, אבל אם נתעמק בסיבה נגלה שהם פשוט לא אוהבים להתאמן בסוג האימון שבחרו. אם התחלתם להתאמן בקרוספיט, אבל לא מצליחים להתמיד, ייתכן שזה לא הספורט שלכם. מה עושים? חפשו את הספורט שיעזור לכם להתמיד. לדוגמא: אימון חיטוב או היט, אימון משקולות או אפילו יוגה, העיקר שהנפש שלכם תהנה גם. כלומר: שתגיעו למצב שאתם מחכים לאימון שלכם, ושתרגישו שנעים לכם בזמן האימון ושאתם לא סובלים, גם אם קצת קשה.

2. הסיבה: לדאוג לעצמי נראה לי פריווילגיה – אם אתם חושבים שאימונים הם סוג של מותרות, לאנשים עם עודף זמן ומינימום מטלות, תדעו שהאנשים הכי עסוקים ומצליחים בעולם מקיימים שגרת אימונים קבועה, ופעילות ספורטיבית נחוצה כדי שנהיה בריאים ויעילים יותר לחברה. מה עושים: הכניסו את האימונים ודרגו אותם גבוה בסדר העדיפויות שלכם מתוך ידיעה שמי שדואג לעצמו יכול לדאוג בצורה טובה יותר לאחר.



3. הסיבה: המאמן לא מספיק מקצועי, ואינו דואג להדרגתיות האימונים בהתאם למתאמן – כשהמאמן שלכם קשוח מדי, לא רואה את המתאמן שלו ואת היכולות שלו, יהיה למתאמן קשה להתמיד, כי הוא תמיד ירגיש שאין הלימה בין האימון ליכולות הגוף שלו ולכן יתקשה להתמיד. מה עושים: מצאו מאמן מקצועי וקשוב, שתרגישו חיבור נכון לאחר תיאום ציפיות מדויק.

4. הסיבה: סביבה מורידה – הסביבה שלנו משפיעה עלינו בכל היבטי החיים, כולל בהיבט הבריאותי. אם אתם מרגישים שהסביבה שלכם לא מדרבנת, לא תומכת ולא דוגלת באורח חיים בריא שכולל ספורט ותזונה נכונה, זה יכול להוריד גם אתכם ובסופו של דבר תמצאו את עצמכם יחד איתם על הספר מנשנשים חטיף במקום להתאמן. מה עושים? אנחנו לא אמורים להחליף חברים, אלא להוסיף חברים מדרבנים, דרך רישום לקבוצת כושר מדרבנת, חיבור לקהילת בריאות שתעלה בכם מוטיבציה או שתצטרפו לחדר כושר שכונתי בו תקיפו את עצמכם בסביבה חדשה ומפרה.

5. הסיבה: אין בוסט מוטיבציה. אנחנו לא באמת נולדים עם מוטיבציה. אנחנו רוכשים אותה ומפתחים אותה והיא משתנה מאחד לשני. חשוב שנכיר את עצמינו ונבין מה מעלה בנו את המוטיבציה באופן אישי. יש אדם שמוזיקה מגביר אצלו את המוטיבציה, אחר ירגיש עליה במוטיבציה דרך סרטוני השראה ואצל שלישי חבר או מאמן מדרבן. מה עושים: הכירו את עצמכם ודאגו לפתח באופן כללי את שריר המוטיבציה.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
23-06-2024
חידוש מבפנים: כיצד לשפר את בריאות הכבד בדרכים טבעיות?
ספורט
20-06-2024
זהירות: מה חשוב שיהיה בכל תפריט חיטוב?
ספורט
16-06-2024
חלאס הגזמתם: אלו הסימנים שאתם מתאמנים יותר מדי
מתכונים
11-06-2024
מתכון הכנה מעדן תות שוקו-וניל
ספורט
09-06-2024
בלי שום מילה על דיאטה: הספורט שיעזור לכם להתחטב בחג שבועות
תזונה
06-06-2024
המינרל שכל מתאמן חייב להכיר
ספורט
02-06-2024
חימום לפני אימון: נחוץ או מיותר?
ספורט
23-05-2024
פילאטיס רצפה או מכשירים? מה עדיף?

תפריט נגישות