פילאטיס רצפה או מכשירים? מה עדיף?

ג’וזף פילאטיס אולי לא תיאר לעצמו שהשיטה שלו תהפוך לאחת השיטות הכי טרנדיות ברחבי העולם, אבל העולם כבר לגמרי מכור. אחת ולתמיד: מה עדיף – פילאטיס מזרן או מכשירים?

שיטת הפילאטיס התחילה כשיטת שיקום לרקדנים פצועים. ידעתם את זה? ייתכן שלא, מהסיבה שמהר יותר השיעור, שהומצא על ידי ג’וסף פילאטיס, הפך לטרנד בוער שמשך אליו את כל מפורסמות העולם. מיד לאחר מכן, הוא תפס תאוצה בכל העולם, כולל אצלנו הישראלים, שאוהבים ליישר קו עם העולם, כשמדובר בדברים טובים ועובדים.

מה יש בשיטת הפילאטיס שאנחנו כל כך אוהבים?

בפילאטיס יש כמה עקרונות חשובים שמיושמים בכל שיעור, כמו למשל: שליטה בגוף, דיוק של התרגילים, נשימה, ריכוז, קצב וזרימה ותנועתיות, אבל מה שתפס את רוב המתאמנים בפילאטיס, זה שאפשר להגיע לתוצאות מרשימות גם בלי להזיע בגלונים ולדאוג לשלום הלב, כלומר: בעבודה איטית ומבוקרת, אפשר להתחטב, להתחזק ולהרגיש טוב בגוף ובנפש.



פילאטיס רצפה – היתרונות והחסרונות

עם מה להתחיל ומה עדיף: פילאטיס רצפה או מכשירים? שאלה נפוצה בקרב המתחילים ואף המתקדמים., והתשובה היא שתלוי מה המטרה. פילאטיס מזרן או בשמו השני פילאטיס רצפה, יתאים בעיקר לאנשים שמתחילים את דרכם בעולם הפילאטיס. שם תוכלו להכיר את התרגילים השונים, את עקרונות השיטה, ואת הדגשים החשובים. פילאטיס מזרן יעזור לכם לשלוט היטב בגופכם ולהכין את עצמכם לשיעורים המאתגרים יותר של המיטות. עם זאת, ישנם שיעורי פילאטיס רצפה שיכולים גם הם לאתגר את הגוף, וזה כמובן תלוי ברמת השיעור ובמורה שמעבירה את השיעור. החסרונות: אין בפילאטיס רצפה התנגדות גדולה מעבר למשקל הגוף ולכן, לאורך זמן, ייתכן שהגוף יתרגל לשיעור ויפסיק להיות מאותגר. רוב תרגילי הפילאטיס רצפה יפעילו בעיקר את שרירי הליבה ואת השרירים המייצבים של הגוף.

פילאטיס מכשירים – היתרונות והחסרונות

שיעור פילאטיס מכשירים או בשמו השני, פילאטיס מיטות, כולל בתוכו מכשירים שונים וביניהם הרפורמר, שהוא המיטה המפורסמת שאותה תמצאו בכל מכון פילאטיס, קדילק, שנראה כמו מסגרת של מיטה עם קומה עליונה, כיסא פילאטיס וקשתות שונות. מדובר בשיעור מאתגר יותר שבו אנחנו נעזרים גם בקפיצים כדי להשיג התנגדות. שיעורי פילאטיס מכשירים לרוב ידרשו יותר קאורדינציה, שיווי משקל ועבודה על כוח שריר מאשר שיעורי פילאטיס מזרן. בנוסף, בשיעור פילאטיס מכשירים יש אינספור תרגילים ואפשרות לגיוונים ויצירתיות, כך שהגוף כל הזמן יכול להיות מאותגר ולכן ניתן להשיג תוצאות חיזוק וחיטוב מרשימות תוך כדי הארכה של השרירים.



ולסיכום:

1. פילאטיס רצפה ופילאטיס מכשירים הן שיטות מעולות לחיזוק שרירי הליבה וחיטוב כל הגוף. בפילאטיס רצפה יש לרוב תרגילים מובנים שחוזרים על עצמם. שיעור פילאטיס מכשירים הוא יצירתי ומגוון יותר.

2. מי שרוצה להתחיל את דרכו בפילאטיס, מוטב שיתחיל עם כמה שיעורי פילאטיס מזרן, שיעזרו לחיזוק ולהבנת השיטה.

3. מומלץ לגוון ולשלב בין שתי השיטות על מנת לזכות ביתרונות של המזרן והמכשירים.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
23-06-2024
חידוש מבפנים: כיצד לשפר את בריאות הכבד בדרכים טבעיות?
ספורט
20-06-2024
זהירות: מה חשוב שיהיה בכל תפריט חיטוב?
ספורט
16-06-2024
חלאס הגזמתם: אלו הסימנים שאתם מתאמנים יותר מדי
מתכונים
11-06-2024
מתכון הכנה מעדן תות שוקו-וניל
ספורט
09-06-2024
בלי שום מילה על דיאטה: הספורט שיעזור לכם להתחטב בחג שבועות
תזונה
06-06-2024
המינרל שכל מתאמן חייב להכיר
ספורט
02-06-2024
חימום לפני אימון: נחוץ או מיותר?
ספורט
26-05-2024
למה כל כך קשה לנו להתמיד באימונים ומהם סודות ההתמדה?

תפריט נגישות