כוח או אירובי? מה כדאי לעשות אם אני ממש עסוק והטרנד הלוהט בכושר לשנה הקרובה

אחת השאלות הנפוצות בקרב המתאמנים היא - אם אין לי זמן, אז מה עדיף, להשקיע באימון כוח ומשקולות או בפעילות אנאירובית? והאמת? שזו שאלה טריקית כי זה תלוי במטרה שלכם.

  • אימונים אנאירוביים (אימוני כוח) – יעילים למטרת בניית מסת שריר, ליציבה טובה, יפה ובריאה, למטבוליזם מהיר, לשריפת שומן מוגברת גם במנוחה, לחיטוב ולבריאות המפרקים.
  • פעילות אירובית (ריצה, הליכה, אופניים, אליפטיקל, שיעורים שונים כמו זומבה או ספינינג) – תתרום לשיפור סיבולת לב ריאה, לשמירה על הבריאות ולשריפת קלוריות, אז במה בוחרים אם הזמן קצר והמלאכה מרובה?

אם המטרה שלכם היא חיטוב הגוף והזמן שלכם מוגבל – עדיף שתשקיעו באימוני הכוח, כי אז אתם יכולים להקפיד על תזונה מתאימה, לשתות שייקים עם משקה חלבון ולראות תוצאות יפות. ואם המטרה היא להתכונן למירוץ, תחרות או לשפר את הסיבולת לב ריאה – כמובן שתבחרו באירובי. חשוב שלפני הכל – תגדירו מטרה ברורה ויעדים ברורים.

 



  • “אין לי זמן” – לא מדויק

להכריז את המשפט “אין לי זמן לאימון”, אומר שאין לכם זמן לדאוג לעצמכם, ובדיוק כמו שאתם מוצאים זמן לישון, לאכול, ולעשות דברים שאתם אוהבים כמו צפייה בטלוויזיה או גלישה בלתי פוסקת בניידים, אתם יכולים למצוא זמן לאימון. הכניסו את האימונים ליומן שלכם, בדיוק כמו שאתם קובעים פגישת עבודה חשובה. הגדירו כמה פעמים בשבוע אתם מקדישים לאימונים ומשם תחליטו באיזה אימונים לבחור, אל תתפשרו על פחות מ-4 אימונים שבועיים.



  • הפתרון הכי טוב לאנשים עסוקים – הטרנד שימשיך איתנו הלאה גם השנה

הטרנד החזק ביותר בתחום אימוני הכושר בשנים האחרונות הוא אימוני ההיט (H.I.I.T  – High Intensity Interval Training), שמתאים בדיוק לאנשים עסוקים וממהרים, לחסרי סבלנות ולאלו שרוצים שהאימון יסתיים מהר. אימוני ההיט (H.I.I.T) משלבים בעצם את האלמנטים והיתרונות של האימונים האירוביים והאנאירוביים גם יחד. בעצם מדובר בתרגילי כוח מורכבים המשלבים כמה שיותר שרירים בדופק גבוה, מה שגורם גם לשרירים להתחזק, גם לשרוף קלוריות באימון, וגם לשרוף יותר קלוריות בשאר היום.



  • 15 דקות לכולנו יש

אימון היט (H.I.I.T) יעיל אורך בין 15 דקות אינטנסיביות ל-45 דקות לכל היותר, תלוי בעוצמת האימון ובהפוגות. ככל שהאימון יהיה עצים יותר, הוא יהיה קצר יותר. ככה שגם אם אתם ממש ממש עסוקים, תוכלו להסתפק 15 דקות לאימון קורע. הרבה פעמים אנחנו מוותרים על אימונים בגלל מגבלת זמן אמיתית, אך במקום זה, אפשר פשוט להתאמן לזמן קצר באינטנסיביות ולהשיג את אותה התוצאה.

  • אימונים אינטנסיביים. למי?

אימוני היט יתאימו לאנשים מאומנים שהטכניקה שלהם לא נפגעת ברגע שהם מעלים את הקצב. אם כבר אתם בוחרים באימוני היט, מומלץ להתאמן עם מאמן מוסמך שמקפיד על הטכניקה שלכם.

 

  • 5 טיפים לאנשים עסוקים
  1. באמצע השבוע, כשאתם לחוצים בזמן, בחרו באימונים קצרים יותר, ובסוף השבוע, הקדישו לאימונים ארוכים יותר כמו אימוני סיבולת לב ריאה.
  2. נהלו יומן אימונים – דבר שיעזור לעם לוודא שאתם לא מפספסים אימונים.
  3. אין לכם זמן להתאמן במכון הכושר או בקבוצת אימון? התאמנו בבית עם מאמן או עם אפליקציות ייעודיות, בתנאי שאתם מקפידים על טכניקה נכונה.
  4. היו יעילים. אתם יודעים שיש לכם שיחת ועידה חשובה בעבודה, להקשיב למשהו חשוב או ללמוד? צאו לרוץ עם אזניות ועשו את הדברים בתנועה.
  5. הקפידו על התזונה שלכם. אנשים שאין להם הרבה זמן לזוז, צריכים להקפיד עוד יותר על התזונה מאחרים. שמרו על תפריט מאוזן הכולל את כל אבות המזון, והוסיפו שייק חלבון עם משקה בטעם וניל או שוקולד ביום, שיוסיף לכם ויטמינים, מינרלים וישמור על תחושת שובע לאורך זמן.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
26-05-2024
למה כל כך קשה לנו להתמיד באימונים ומהם סודות ההתמדה?
ספורט
23-05-2024
פילאטיס רצפה או מכשירים? מה עדיף?
מתכונים
21-05-2024
מתכון תה קר בטעם לימון ומנגו
תזונה
18-05-2024
הסוד לגוף צעיר: מה להכניס לשייק כדי להישאר צעירים?
ספורט
16-05-2024
כיצד לשחרר צוואר תפוס?
תזונה
09-05-2024
16 טיפים מעולים ליום עצמאות בריא יותר
מתכונים
07-05-2024
מתכון להכנת עוגת גבינה לימונית
ספורט
04-05-2024
איך לחזור לרוץ אחרי הפוגה ארוכה?

תפריט נגישות