מדריך מעשי: איך תצליחו להגשים את המטרות שלכם?

הרבה פעמים יש לנו רשימות מטרות וחלומות גדולים, שלא כל כך מתגשמים. אנחנו רוצים לרדת במשקל, לעשות מרתון, ללכת להתאמן, להתחיל ללכת לישון מוקדם או לעשות משהו שאף פעם לא קורה באמת, אז למה הפער בין החלומות שלנו לבין מה שקורה בפועל בחיינו כל כך גדול ואיך אנחנו מתגברים עליו? 7 טיפים מעשיים שיעזרו לכולנו

  1. תהיו מדויקים והאמינו שהמטרה שלכם יכולה להתגשם – לפני שאתם חושבים על איך תשיגו את המטרה שלכם. האם אתם בטוחים שאתם רוצים את מה שאתם רוצים? למה אתם רוצים את המטרה שלכם? איך תיראו ותרגישו כשאתם תשיגו את המטרה שלכם? כתבו לכם את הדבר הזה שאתם כל כך רוצים, דמיינו אותו כבר עכשיו בחייכם ותאמינו שהדבר הזה כבר שלכם. ככל שתהיו יותר מדויקים לגבי המטרה שלכם ויותר תאמינו ותרגישו שהמטרה היא חלק מחייכם, כך הסיכוי גבוה יותר שהיא באמת תתגשם בחיים עצמם.
  2. הקדישו זמן לקידום המטרה שלכם – אם אין לכם מספיק זמן להגשים את המטרות שלכם כמו למשל התחיל להתאמן ולהתמיד, איך זה יקרה? פנו זמן בלו”ז לאימונים שלכם או לכל דבר שתרצו בין אם זה לחלום הענק שלכם או להתחיל לחתוך סלט. התעוררו מוקדם יותר אם יש צורך או שתורידו מהלוז שלכם בזבוזי זמן כמו שהייה ברשתות חברתיות או צפייה בטלוויזיה. אמנו את עצמכם למצוא זמנים קבועים להגשמת מטרות בפועל.
  3. התחילו לבצע משימות יומיות קטנות שיעזרו לכם לקדם את החלום שלכם – נגיד ואתם רוצים להתחיל לרוץ מרתון, התחילו בצעדים קטנים שיעזרו לכם להגיע ליעד. זה יכול להיות לחפש את המאמן הנכון או את הקבוצה שתתאים לכם, זה יכול להיות ללכת לקנות נעלי ריצה, זה יכול להיות להתחיל לקרוא על אנשים שעשו את זה ולצאת לרוץ את הקילומטר הראשון שלכם. כל מטרה גדולה, מתחילה בצעדים קטנטנים. הצעדים הקטנים לא מלחיצים והם אלו שיביאו אתכם לתוצאות תוך כדי מוטיבציה שתישמר לאורך זמן.
  4. תתחמו את המטרה בזמן – כשהמטרה שלכם מתנדנדת באוויר ללא זמן מוגבל, היא יכולה להישאר לנצח כמטרה לא מוגשמת. שימו יעד מוגדר להגשמת המטרה שהוא ריאלי והגיוני ומתאים לחיים שלכם.
  5. אל תפחדו מכישלון – כי דרך הכשלונות שלנו אנחנו יודעים מה בדיוק אנחנו רוצים והדיוק הזה עוזר לנו להשיג את מה שאנחנו רוצים. בנוסף, כל מה שאנחנו מתמקדים בו גדל, ואם תפחדו מכישלון, אתם תזמנו אל חייכם את הכישלון, אך אם תתמקדו בהצלחות, ככל הנראה שתזמנו אל חייכם את ההצלחה במטרה.
  6. היו מפוקסים מטרה – כשאנחנו מתפזרים בין המון מטלות ומטרות, המטרה העיקרית לא תופסת את תשומת הלב שלכם. היו ממוקדים במיוחד לעבר הגשמת המטרה שלכם ואל תתביישו לומר לא לדברים שמפריעים לכם בדרך.
  7. הקיפו את עצמכם באנשים שיעזרו לכם להגשים את המטרות שלכם – ספרו לחברים שלכם על המטרות שלכם, בקשו מהם לעזור לכם, הפכו אותם לחלק בלתי נפרד מהמטרה. למשל: אם המטרה שלכם היא לעבור לאורח חיים בריא, ספרו על כך למשפחה ולחברים, בקשו מהמשפחה לא להכניס הביתה ממתקים, תכינו סלט ביחד והפכו את הבית לחלק מהתהליך.

מאת : שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
26-05-2024
למה כל כך קשה לנו להתמיד באימונים ומהם סודות ההתמדה?
ספורט
23-05-2024
פילאטיס רצפה או מכשירים? מה עדיף?
מתכונים
21-05-2024
מתכון תה קר בטעם לימון ומנגו
תזונה
18-05-2024
הסוד לגוף צעיר: מה להכניס לשייק כדי להישאר צעירים?
ספורט
16-05-2024
כיצד לשחרר צוואר תפוס?
תזונה
09-05-2024
16 טיפים מעולים ליום עצמאות בריא יותר
מתכונים
07-05-2024
מתכון להכנת עוגת גבינה לימונית
ספורט
04-05-2024
איך לחזור לרוץ אחרי הפוגה ארוכה?

תפריט נגישות