מה לאכול לפני אימון?

מה לאכול לפני אימון?

כולנו יודעים כמה חשוב לנו לאכול חלבונים לאחר אימון. השריר שלנו, שהסיבים שלו נקרעו במהלך האימון, צריכים להיבנות מחדש וזה קורה בזכות מנוחה, ארוחה, ודגש על צריכה של חלבונים, אבל לא כולם מבינים את חשיבות התזונה שלפני האימון, שגם לה חלק בלתי נפרד מהבריאות שלנו וכמובן – מהתוצאות של האימון.

מה שנאכל לפני האימון תלוי במספר גורמים וביניהם בשעת האימון. אם אנחנו מתאמנים על הבוקר, נהיה חייבים לאכול כדי שתהיה לנו אנרגיה זמינה, לעומת אם נתאמן בערב, אחרי שאכלנו לאורך כל היום ואז נצטרך משהו קטן יותר. ישנו טרנד של מתאמנים המעוניינים לשרוף שומן, המתאמנים על בטן ריקה בשביל להתחטב, דבר שבסופו של דבר עלול לגרום לאותם אנשים לאבד דווקא מסת שריר ואף לבולמוס אכילה, שיגרום בטווח הארוך להשמנה. לכן, יש חשיבות לאכול לפני אימון גם אם זה משהו קטן.

עוד דבר שמשפיע על מה שנאכל לפני האימון הוא סוג האימון. לפני הליכה של שעה, אנחנו לא זקוקים להרבה דלק לעומת ריצה של שעה ומעלה או לאימון משקולות או היט עצים. ככל שהפעילות שנרצה נבצע תהיה עצימה יותר, כך נצטרך להכניס יותר דלק לגוף.

חשוב להימנע מאכילת יתר לפני אימון, דבר שעלול להקשות על האימון והתנועה, להימנע ממאכלים כבדים בסמוך לאימון, וכמובן ממאכלים שמנים, מטוגנים וצריכת אלכוהול. לפני אימוני יוגה ופילאטיס, נסו להימנע ממאכלים שמנפחים את הבטן כמו קטניות, ירקות מצליבים ומוצרי חלב בכמות גדולה.



5 המלצות לארוחות קטנות לפני אימון

  1. את הארוחה שלפני האימון מומלץ לאכול כחצי שעה לפני האימון ומטרתה להוות לנו דלק לאימונים ולכן בחרו בארוחה קטנה שמכילה ברובה פחמימה כמו תמר או שניים, חטיף אנרגיה, חטיף חלבון של הרבלייף או פרוסת לחם עם מעט טחינה גולמית ודבש.
  2. הקטינו את צריכת השומן לפני האימון – לא הזמן לגבינות שמנות או כמויות של אגוזים.
  3. אם אתם יוצאים לאימון ארוך יותר משעה, קחו אתכם לדרך תמרים או חטיף של הרבלייף ואכלו חצי ממנו באמצע האימון, זה ייתן לכם בוסט להמשך.
  4. אופציה נוספת לארוחה בריאותית לפני אימון: יוגורט עם גרנולה / פירות יער / תפוח / אשכולית.
  5. שתו שתי כוסות מים עם הארוחה שלפני האימון.

 

 



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
22-09-2019
אספנו כמה רעיונות שיעזרו לכם לשמור על כושר גם בחודש החגים העמוס.
תזונה
19-09-2019
הטיפים הבאים יעזרו לכם לדעת מה עדיף לבחור וממה עדיף להימנע בכל הנוגע למנות קפואות.
מתכונים
17-09-2019
מתכון לשייק פירות יער
ספורט
15-09-2019
רגע לפני שאתם נכנסים לטירוף של החגים, חשוב שתדעו איך להקדים תרופה למכה ולסיים את החגים בלי עודפים ועם יותר חיטובים.
ספורט
12-09-2019
הנה כמה עצות ותרגילי כושר שאתם חייבים לאמץ בדרך הנכונה להשגת בטן חטובה.
מתכונים
10-09-2019
מתכון לשייק תפוז ובננה
ספורט
08-09-2019
אם אתם עדיין לא משוכנעים, הנה מספר יתרונות שיגרמו לכם לשלב את השחייה בשגרת חייכם.
תזונה
05-09-2019
קבלו טיפים שיעזרו לכם לתחזק אורח חיים בריא ומזין למרות השגרה העמוסה, דפוסי העבודה הלא סדירים והמחסור בזמן.