מה לאכול לפני אימון?

5 המלצות לארוחות קטנות לפני אימון

מה לאכול לפני אימון?

כולנו יודעים כמה חשוב לנו לאכול חלבונים לאחר אימון. השריר שלנו, שהסיבים שלו נקרעו במהלך האימון, צריכים להיבנות מחדש וזה קורה בזכות מנוחה, ארוחה, ודגש על צריכה של חלבונים, אבל לא כולם מבינים את חשיבות התזונה שלפני האימון, שגם לה חלק בלתי נפרד מהבריאות שלנו וכמובן – מהתוצאות של האימון.

מה שנאכל לפני האימון תלוי במספר גורמים וביניהם בשעת האימון. אם אנחנו מתאמנים על הבוקר, נהיה חייבים לאכול כדי שתהיה לנו אנרגיה זמינה, לעומת אם נתאמן בערב, אחרי שאכלנו לאורך כל היום ואז נצטרך משהו קטן יותר. ישנו טרנד של מתאמנים המעוניינים לשרוף שומן, המתאמנים על בטן ריקה בשביל להתחטב, דבר שבסופו של דבר עלול לגרום לאותם אנשים לאבד דווקא מסת שריר ואף לבולמוס אכילה, שיגרום בטווח הארוך להשמנה. לכן, יש חשיבות לאכול לפני אימון גם אם זה משהו קטן.

עוד דבר שמשפיע על מה שנאכל לפני האימון הוא סוג האימון. לפני הליכה של שעה, אנחנו לא זקוקים להרבה דלק לעומת ריצה של שעה ומעלה או לאימון משקולות או היט עצים. ככל שהפעילות שנרצה נבצע תהיה עצימה יותר, כך נצטרך להכניס יותר דלק לגוף.

חשוב להימנע מאכילת יתר לפני אימון, דבר שעלול להקשות על האימון והתנועה, להימנע ממאכלים כבדים בסמוך לאימון, וכמובן ממאכלים שמנים, מטוגנים וצריכת אלכוהול. לפני אימוני יוגה ופילאטיס, נסו להימנע ממאכלים שמנפחים את הבטן כמו קטניות, ירקות מצליבים ומוצרי חלב בכמות גדולה.



5 המלצות לארוחות קטנות לפני אימון

  1. את הארוחה שלפני האימון מומלץ לאכול כחצי שעה לפני האימון ומטרתה להוות לנו דלק לאימונים ולכן בחרו בארוחה קטנה שמכילה ברובה פחמימה כמו תמר או שניים, חטיף אנרגיה, חטיף חלבון של הרבלייף או פרוסת לחם עם מעט טחינה גולמית ודבש.
  2. הקטינו את צריכת השומן לפני האימון – לא הזמן לגבינות שמנות או כמויות של אגוזים.
  3. אם אתם יוצאים לאימון ארוך יותר משעה, קחו אתכם לדרך תמרים או חטיף של הרבלייף ואכלו חצי ממנו באמצע האימון, זה ייתן לכם בוסט להמשך.
  4. אופציה נוספת לארוחה בריאותית לפני אימון: יוגורט עם גרנולה / פירות יער / תפוח / אשכולית.
  5. שתו שתי כוסות מים עם הארוחה שלפני האימון.

 

 



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
19-10-2018
אם החלטתם לוותר על מזון מן החי, בין אם מסיבות בריאותיות או סביבתיות, חשוב שתדעו איך לקבל את כמות החלבון שהגוף שלכם צריך. קראו עוד >>
מתכונים
16-10-2018
מתכון להכנת שייק פאי תפוחים אולד פאשן
טיפוח
14-10-2018
מי רוצה לעלות על המטוס כשהוא נראה נפלא, רק כדי לרדת ממנו בברצלונה או פריז כשהוא נראה ומרגיש 10 שנים זקן יותר? כדי לעזור לכם להיראות מעולה אחרי הנחיתה, הכנו עבורכם 6 טיפים חשובים. קראו עוד >>
ספורט
11-10-2018
תאמינו או לא, 15 דקות של פעילות גופנית ביום יכולות לעשות פלאים לגוף שלכם. פעילות גופנית קבועה שומרת על הגוף שלכם, עוזרת להאט את הזדקנות המוח ומפחיתה את הסיכון למחלות לב. קראו עוד >>
תזונה
07-10-2018
הרצון לנשנש קיים אצל כולנו והוא תוקף כל אחד מאיתנו בשלב אחר של היום. במידה ואתם אוכלים מסודר לאורך כל היום, אתם לא אמורים להרגיש בולמוסים של רעב, אלא רק צורך בארוחות ביניים של עד 250 קלוריות. רוצים 5 אופציות לנשנוש בריא? קראו עוד >>
תזונה
04-10-2018
חשוב לוודא שהקלוריות שלכם עשירות בחומרים מזינים הדרושים לתפקוד הגוף. מושג זה מכונה צפיפות תזונתית. קראו עוד >>
מתכונים
02-10-2018
מתכון להכנת ארטיקים פטל / תפוז
ספורט
27-09-2018
אם גם לכם נמאס מהוויכוחים האינסופיים עם הילדים על מסכים, הגיע הזמן שתציבו להם אלטרנטיבה בריאה וכיפית – כושר משפחתי! קראו עוד >>