מה לאכול לפני אימון?

5 המלצות לארוחות קטנות לפני אימון

מה לאכול לפני אימון?

כולנו יודעים כמה חשוב לנו לאכול חלבונים לאחר אימון. השריר שלנו, שהסיבים שלו נקרעו במהלך האימון, צריכים להיבנות מחדש וזה קורה בזכות מנוחה, ארוחה, ודגש על צריכה של חלבונים, אבל לא כולם מבינים את חשיבות התזונה שלפני האימון, שגם לה חלק בלתי נפרד מהבריאות שלנו וכמובן – מהתוצאות של האימון.

מה שנאכל לפני האימון תלוי במספר גורמים וביניהם בשעת האימון. אם אנחנו מתאמנים על הבוקר, נהיה חייבים לאכול כדי שתהיה לנו אנרגיה זמינה, לעומת אם נתאמן בערב, אחרי שאכלנו לאורך כל היום ואז נצטרך משהו קטן יותר. ישנו טרנד של מתאמנים המעוניינים לשרוף שומן, המתאמנים על בטן ריקה בשביל להתחטב, דבר שבסופו של דבר עלול לגרום לאותם אנשים לאבד דווקא מסת שריר ואף לבולמוס אכילה, שיגרום בטווח הארוך להשמנה. לכן, יש חשיבות לאכול לפני אימון גם אם זה משהו קטן.

עוד דבר שמשפיע על מה שנאכל לפני האימון הוא סוג האימון. לפני הליכה של שעה, אנחנו לא זקוקים להרבה דלק לעומת ריצה של שעה ומעלה או לאימון משקולות או היט עצים. ככל שהפעילות שנרצה נבצע תהיה עצימה יותר, כך נצטרך להכניס יותר דלק לגוף.

חשוב להימנע מאכילת יתר לפני אימון, דבר שעלול להקשות על האימון והתנועה, להימנע ממאכלים כבדים בסמוך לאימון, וכמובן ממאכלים שמנים, מטוגנים וצריכת אלכוהול. לפני אימוני יוגה ופילאטיס, נסו להימנע ממאכלים שמנפחים את הבטן כמו קטניות, ירקות מצליבים ומוצרי חלב בכמות גדולה.



5 המלצות לארוחות קטנות לפני אימון

  1. את הארוחה שלפני האימון מומלץ לאכול כחצי שעה לפני האימון ומטרתה להוות לנו דלק לאימונים ולכן בחרו בארוחה קטנה שמכילה ברובה פחמימה כמו תמר או שניים, חטיף אנרגיה, חטיף חלבון של הרבלייף או פרוסת לחם עם מעט טחינה גולמית ודבש.
  2. הקטינו את צריכת השומן לפני האימון – לא הזמן לגבינות שמנות או כמויות של אגוזים.
  3. אם אתם יוצאים לאימון ארוך יותר משעה, קחו אתכם לדרך תמרים או חטיף של הרבלייף ואכלו חצי ממנו באמצע האימון, זה ייתן לכם בוסט להמשך.
  4. אופציה נוספת לארוחה בריאותית לפני אימון: יוגורט עם גרנולה / פירות יער / תפוח / אשכולית.
  5. שתו שתי כוסות מים עם הארוחה שלפני האימון.

 

 



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
20-01-2019
גם אם אתם מתקשים לצאת החוצה, בחוץ יורד גשם ומזג האוויר מתקרר, זה לא אומר שאתם חייבים לוותר על האימון
טיפוח
17-01-2019
אפשר להתחיל את הבוקר גם אחרת – בצורה רגועה יותר, נעימה יותר ומאורגנת יותר. קבלו טיפים שיעזרו לכם להגיע לעבודה כשאתם נראים טיפ-טופ במינימום זמן.
ספורט
10-01-2019
ברגע שתהפכו את הכושר להרגל יומיומי, תוכלו ליהנות מאורח חיים פעיל ובריא
תזונה
06-01-2019
אם תדאגו לאכול מה שצריך על הבוקר, מובטח לכם המשך יום בריא הרבה יותר, מלא אנרגיה ומספק.
תזונה
03-01-2019
טיפים שיעזרו לכם לשפר את מצב הרוח גם בימים הכי חורפיים
מתכונים
01-01-2019
מתכון להכנת דייסה קרה עם תפוח
טיפוח
30-12-2018
יובש הוא אחד הגורמים העיקריים לקמטוטים בעור, כאשר מזג האוויר היבש בחורף, בשילוב המזגנים החמים, התנורים והמעברים בין הקור לחום, גורמים לעור להתייבש בצורה קיצונית.
תזונה
27-12-2018
ככל שאנחנו מתבגרים מנגנון הצמא נחלש, ולכן יצירת הרגלי שתייה בריאה בגיל צעיר חשובה כל כך