נערכים לחגים: 8 דרכים טבעיות לצאת מהסטרס

תקופת החגים מוציאה מאיתנו לעיתים הרבה סטרס, גורמת לנו להרגיש מותשים, עייפים, לחוצים ומתוחים. המתח הנפשי לא תורם לבריאותינו אלא בדיוק להיפך. מתח נפשי הוא אחד מהגורמים העיקריים למחלות, הוא פוגע בזיכרון שלנו, ברמת בעירנות, הוא גורם לגוף לייצר פסולת ורעלים, מתח נפשי עלול לגרום לבעיות צוואר וגב, לבעיות שינה, כאבים שונים בגוף, בעיות עיכול ועוד. כדי לצאת מהלחץ ומהמתח, אנחנו רק צריכים להיות מודעים אל המצב שלנו ולהתחיל לפעול בהתאם כדי לשפר את המצב.

 

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא ל-3 בנים, מרתוניסטית ועיתונאית.

 


  • קבלו 8 דרכים יעילות ופשוטות שיעזרו לכם להרגיש הרבה יותר שלווים ובריאים בחגים השנה:

 

1. זכרו לנשום עמוק
כולנו נושמים באופן אוטומטי, אבל כמה מאיתנו זוכרים לעצור ולנשום עמוק? התחילו את הבוקר שלכם בכמה נשימות עמוקות ומרגיעות וזכרו לעשות את זה גם באמצע היום כשאתם מרגישים שהלחץ גובר. הנשימה מרפה את השרירים ומשחררת את הגוף. נסו לעשות את זה בישיבה נינוחה ועיניים עצומות או בשכיבה על הגב.
2. חיבור לטבע
מחקרים רבים הראו קשר ישיר בין החיבור לטבע למערכת חיסון חזקה יותר ומצב רוח טוב יותר. הרבו להיות בטבע כמה שיותר, גם אם אתם גרים בסביבה עירונית. זה יכול להיות בפארק, בהליכה ליד הים או במבט על השקיעה. בנוסף, נסו להיות קרובים לאדמה וללכת יחפים על החול או האדמה, זה מחבר לטבע ונותן תחושת שקט וביטחון.


3. פעילות גופנית בטבע
ספורט תורם לתחושת שחרור ולמצב רוח מרומם, והפעילות הגופנית בטבע מעצימה זאת עוד יותר. הליכה בטבע, ריצה, אופניים, יוגה או פילאטיס באוויר הפתוח יתרמו לשחרור הלחץ מחייכם. נסו להתחיל כך את הבוקר ולסיים את היום בפעילות ותנועה באוויר הצח.
4. להימנע ממאכלים מזיקים
אלכוהול, קפאין, סוכרים, ומאכלים מעובדים, עלולים להגביר את תחושת הסטרס. הורידו אותם מהתפריט או לפחות הפחיתו את צריכתם משמעותית אם אתם סובלים ממתח.
5. עברו לתזונה טבעית
שכוללת מאכלים הדומים ביותר לצורתם בטבע, הרבו באכילת פירות וירקות, סיבים תזונתיים, קטניות ודגנים מלאים.


6. חשבו מחשבות בריאות
מחשבות שליליות מכניסות אותנו ללופ של סרטים שליליים שעוברים בראשינו, עבדו על המודעות למחשבות שלנו ודעו שהן ניתנות לשינוי בעזרת התבוננות בלתי פוסקת בהן ושליטה. החליפו מחשבות שליליות במחשבות חיוביות.
7. בלו עם אנשים שאתם אוהבים
נסו להקיף את עצמכם בסביבת אנשים שגורמים לכם להרגיש טוב, אנשים עם אנרגיות טובות, שלא גורמים לכם להרגיש בלחץ. אנשים מפרגנים ומצחיקים.
8. סביבת שינה
שינה טובה נחוצה להירגעות ולתחושת השלווה. ערכו טקס קבוע לפני השינה שתורם לכם להירגע וצרו סביבה נינוחה לשינה איכותית שלא כוללת מסכים, חדשות ושאר מתחים. דאגו שחדר השינה שלכם יהיה מסודר ונקי, עם ניחוח מפנק ואווירת שינה מרגיעה כמו זו שבבית מלון.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
24-05-2020
חג השבועות הפך עם השנים לחג הגבינות, הפשטידות, הקישים ועוגות הגבינה. קבלו את הטריקים שיעזרו לכם לשמור על הגזרה בחג השנה ואיך אפשר לחגוג בריא יותר השנה?
ספורט
21-05-2020
גן שעשועים עשוי להיות מאתגר מאוד ברמת הכושר הגופני. קבלו אימון כושר מעולה שניתן לעשות בעזרת הנדנדה לחיטוב כל הגוף.
מתכונים
19-05-2020
מתכון להכנת משקה מלפפון מנטה
תזונה
17-05-2020
הגוף שלנו מורכב מ-70% מים ואנחנו זקוקים להם לתפקוד המערכות השונות בגוף.
תזונה
14-05-2020
ויטמינים ומינרלים חשובים מאוד לשמירה על בריאותנו. אבל מה קורה כאשר אנחנו לא צורכים מספיק מהם דרך התזונה שלנו?
מתכונים
12-05-2020
מתכון לשייק שוקולד תפוז
ספורט
10-05-2020
מוותרים על החזרה למכון הכושר? בעזרת התרגילים הבאים תוכלו לשמור על גזרה חטובה, גוף חזק ובריא, גם בלי לצאת מהבית ובלי לרכוש שום אביזר.
ספורט
07-05-2020
אם היה לכם יום עמוס, יש סיכוי טוב ש'תחתכו פינות' לאחר האימון. סיכמנו עבורכם כמה מאותן טעויות נפוצות שכדאי לנסות להימנע מהן.