6 סיבות מעולות להתחיל באימוני כוח

אימוני כוח מעודדים ירידה במשקל

מאת: סמנתה קלייטון – סגנית נשיא, ביצועי ספורט וכושר גופני בעולם.

סמנתה קלייטון

עבודה על כוח שריר וסיבולת יכולה לסייע לכם בהשגת מטרות רבות הקשורות בבריאות, כושר וירידה במשקל.

בין אם אתם מנסים לרדת במשקל, לעלות במשקל או לשמור על הרכב הגוף הנוכחי שלכם, אימון כוח יכול לסייע לכם בהשגת המטרות הגופניות הממוקדות שלכם ולשפר את בריאותכם.

הנה כמה מהתועלות המועדפות עליי באימון כוח:

ירידה במשקל. כאשר משקל הגוף הכולל שלכם מורכב מאחוז גבוה של מסת שריר רזה, גופכם זקוק ליותר קלוריות כדי לשמר את השרירים. שריר הוא פעיל יותר מטבולית בהשוואה לשומן והוא יכול לסייע לכם בשריפת קלוריות נוספות – גם במנוחה. עם זאת, אני מאמינה כי היתרון של מסת שריר רזה יותר עולה על שריפת קלוריות וכולל כוח רב יותר וסיכון מופחת לפציעות.



הגדלת מסת הגוף הרזה: אימון כוח, כאשר הוא נתמך במזונות עשירים בחלבון, יכול לסייע במניעה או בצמצום הפגיעה במסת הגוף הרזה, שהיא בדרך כלל תוצר לוואי של דיאטה. לעתים קרובות, כאשר אנשים מקצצים במכסת הקלוריות היומית שלהם כדי לרדת במשקל, אובדן המשקל לא תמיד מתבצע באופן בריא או נשמר לאורך זמן. כאשר אנשים שומרים על דיאטה ואינם מבצעים פעילות גופנית הם עלולים לאבד שומן גוף בנוסף לרקמת שריר בריאה. זה עלול לפגוע במשקל הגוף התקין שלהם בטווח ארוך.



מראה: אימון כוח ישפיע לטובה על הרכב הגוף הכולל שלכם ויתבטא בהגדלת חלקה של מסת הגוף הרזה ביחס לרקמת השומן. שינוי זה יכול לשפר מאוד את המראה הכללי שלכם ולצמצם היקפים. שריר תופס פחות מקום בגוף לכל קילוגרם מאשר שומן, כך שמסת שריר רזה תגרום לכם להיראות ולהרגיש נפלא.

עור מוצק יותר: למרות שאימון כוח אינו מהדק את העור, הוא יכול לגרום לו להיראות מהודק יותר. זה נכון במיוחד אם איבדתם הרבה שומן גוף ואתם סובלים מעור רפוי. כאשר אתם מאבדים שומן ובונים שרירים, מראה העור הרפוי ישתפר באופן ניכר.



אנטי-אייג'ינג: אימון כוח יכול לסייע בנטרול אובדן מסת השריר הקשור להזדקנות טבעית, הידוע בשם סרקופניה. איבוד מסת שריר כשאנו מתבגרים הוא רק חלק מתהליך ההזדקנות, באותו אופן שבו אנו מאבדים באופן טבעי את צפיפות העצם. אם אתם מקפידים על אימוני כוח ככל שאתם מתבגרים, תוכלו למנוע אובדן זה. החדשות הטובות הן שלעולם לא מאוחר מדי להתחיל. גם אם איבדתם מסת שריר כתוצאה מתהליך ההזדקנות, תוכלו להתחיל להתאמן ולבנות אותה מחדש בכל גיל.

כוח: השינויים המתרחשים בגוף כתוצאה מאימוני כוח יכולים לשפר במידה ניכרת את הפעילות בחיי היומיום כגון הרמה, עמידה, הליכה והנאה מפעילויות פשוטות. אם אתם אוהבים ספורט, אימון כוח יסייע גם בשיפור הביצועים הכוללים שלכם.

אימון כוח אינו מחייב הרמת משקולות. תוכלו לשפר את הכוח שלכם בעזרת תרגילים כנגד משקל הגוף, רצועות התנגדות או חפצים שיש לכם בבית, כגון בקבוקי מים. לעתים קרובות, נשים מאמינות כי אימון כוח יוצר מראה כבד ומגושם אך זה לא נכון, אלא אם הן מעוניינות להשיג תוצאה זו באופן ספציפי.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
21-03-2019
קבלו את הסיבות שיגרמו לכם ללכת כבר היום לירקן ולבקש כרובית.
ספורט
17-03-2019
תאמינו או לא, אימון הליכון יכול להיות נחמד ואפילו מהנה.
תזונה
14-03-2019
איזה מאכלים נוספים מומלצים לאנשים שמבצעים פעילות גופנית בקביעות ואינם צורכים מוצרים מן החי?
תזונה
10-03-2019
כדי להקל עליכם את ההכנה ולהפוך את התהליך לפשוט ומהיר יותר, הכנו עבורכם טיפים שווים במיוחד
ספורט
07-03-2019
מזג האוויר מתחיל להשתפר, ואפשר סופסוף לצאת מחדרי הכושר ולחזור ליהנות מכושר בחוץ. קבלו את הסיבות שיגרמו לכם להתחיל לזוז באביב הזה
ספורט
03-03-2019
לכבוד יום האישה, הכנתי לכן 4 תרגילי זהב, שהן מאסט לכולנו. התרגילים האלו מחזקים את כל הגוף ומתאימים לביצוע מכל מקום.
תזונה
28-02-2019
ייתכן ושמעתם על המונח אינדקס גליקמי אבל כדי להבין באמת את ההשפעה שיש לסוגי מזון שונים על רמת הסוכר בדם, יש עוד מונח שעליכם להכיר - עומס גליקמי

מתכונים
26-02-2019
מתכון להכנת שייק קרם וניל עוגיות