בלי שום מילה על דיאטה: הספורט שיעזור לכם להתחטב בחג שבועות

כי למי לא נמאס לספור קלוריות ולחסוך על מטעמי החג האהובים? קבלו 5 דרכים לאכול את כל הדברים שאתם אוהבים ועדיין לשמור על המשקל ואף להתחטב

בכל שנה וחג אנחנו שוב ניצבים בפני אותם המאכלים האהובים והארוחות המרובות, ושוב נתקלים בכתבות שונות על דיאטות שמציעות לנו כיצד לספור קלוריות או טריקים כדי לאכול יותר ולהשמין פחות. אבל בואו נודה באמת, לכולנו נמאס מהדיאטות, וכל מה שכולנו רוצים זה באמת ליהנות בגבול הטעם הטוב וגם לשמור על הגזרה והמשקל. אז איך לעשות את זה בקלות? הנה 5 דרכים פשוטות:

  1. 12,500 צעדים ביום – ישנה נוסחה ידועה לגמרי לכל מי שרוצה לרדת במשקל והיא הכי פשוטה שיש: הוציאו יותר ממה שאתם מכניסים, או במילים אחרות: תעשו יותר ספורט ותאכלו פחות. מחקרים גילו, שעל מנת לרדת במשקל, עלינו לצעוד מדי יום כ-12,500 צעדים ביום. ולא, זה לא אומר שאתם צריכים לעשות זאת בפעם אחת, אלא ניתן לפזר את הצעדים על פני כל היום. אז איך עושים את זה? הצטיידו במד צעדים ופשוט התחילו להגביר את הצעדים היומיים שלכם לפני ואחרי החג. בחרו לצעוד במקום לנסוע, להוסיף צעידות בבוקר ובערב, ועשו לכם מנהג להפוגות הליכה באמצע היום.
  2. אימון כוח עצים לפני החג – אם אימוני אירובי עוזרים לשריפת קלוריות ושומן בזמן האימון, הרי שאימוני הכוח מגבירים שריפת קלוריות ושומן גם זמן רב לאחר האימון ובנוסף, הם מגבירים את המטבוליזם. אז מה עושים? נסו להוסיף אימוני כוח באופן קבוע בלוז שלכם, וביום ארוחת החג, בצעו אימון כוח בעצימות גבוהה, כלומר: העלו משקלים וחזרות, בצעו יותר סטים, האריכו את משך האימון ועבדו בדופק גבוה.


  1. אימון אירובי לאחר החג – ביום שלאחר החג, השקיעו באימון אירובי ארוך מתמיד. דוגמאות לאימוני אירובי: ספינינג (אופניים נייחים), מכשיר האליפטיקל, הליכה מהירה, הליכה בעליות, ריצה, שחייה ועוד. האריכו מעט את משך האימון שאתם רגילים אליו. כלומר: אם אתם רגילים לעשות אימון אירובי של חצי שעה, האריכו לשעה. בנוסף, העלו מעט את הרמת הקושי כמו להעלות קצב, דופק או שנסו פעילות גופנית חדשה שהגוף אינו רגיל אליה.
  2. הליכה אחרי הארוחה – אחת הדרכים שיכולה לעזור לגוף להתאזן לאחר ארוחת חג גדולה היא לעשות הליכה. ההליכה לאחר ההליכה תעזור בעיקר באיזון רמות הסוכר, בהרגשה יותר קלילה, בעזרה למערכת העיכול ובהוצאה קלורית גדולה יותר. איך עושים את זה? כחצי שעה לאחר הארוחה עשו הליכה קלילה של כחצי שעה לפחות בקצב נוח.
  3. להיות בתנועה בארוחות החג – יש לנו אפשרות להיות מאלו שיושבים על הכיסא בכל הארוחות, או להיות אלו שתמיד בתנועה, כמו למשל לשחק עם הילדים, להיות אלו שמפנים מהשולחן ושוטפים את הכלים, לשטוף את הרצפה ולדאוג לכך שהבית יהיה מתוקתק, בין אם מדובר בבית שלכם או של חברים, משפחה.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
23-06-2024
חידוש מבפנים: כיצד לשפר את בריאות הכבד בדרכים טבעיות?
ספורט
20-06-2024
זהירות: מה חשוב שיהיה בכל תפריט חיטוב?
ספורט
16-06-2024
חלאס הגזמתם: אלו הסימנים שאתם מתאמנים יותר מדי
מתכונים
11-06-2024
מתכון הכנה מעדן תות שוקו-וניל
תזונה
06-06-2024
המינרל שכל מתאמן חייב להכיר
ספורט
02-06-2024
חימום לפני אימון: נחוץ או מיותר?
ספורט
26-05-2024
למה כל כך קשה לנו להתמיד באימונים ומהם סודות ההתמדה?
ספורט
23-05-2024
פילאטיס רצפה או מכשירים? מה עדיף?

תפריט נגישות