תרגילים מורכבים או פשוטים: מה עדיף לחיטוב

מהם תרגילים מבודדים ומהם תרגילים מורכבים? מה ההבדל ביניהם ואיך תוכלו לשרוף יותר שומן?

תרגילים מורכבים הם תרגילים שמערבים יותר משריר אחד בתרגיל אחד, וככל שיותר שרירים נכנסים לעבודה, כך התרגילים יותר מורכבים, כמו למשל בתרגיל הסקווט, העובד על הישבן, הירך האחורית והארבע ראשי.

היום, בעידן שבו רבים מהמתאמנים מנסים לשרוף שומן ולהתחטב, התרגילים המורכבים הפכו להיות טרנדיים, ויש להם גם לא מעט יתרונות כמו משך אימון קצר יותר, עבודה אירובית (הגוף צריך להתאמץ יותר כדי לבצע את התרגילים השונים), בניית שריר גדולה יותר, מאפשרים להרים משקלים יותר גדולים בחדר הכושר, שריפת שומן מוגברת ויתרון משמעותי בדרך לחיטוב הגוף בצורה יעילה ומהירה.


תרגילים מבודדים הם תרגילים המפעילים מפרק אחד או שריר אחד בתרגיל – כמו למשל תרגיל כפיפת המרפקים המפעיל את הבייספס (שריר היד הקדמית) והם עוזרים לעצב את הגוף בצורה שאתם רוצים בחדר הכושר ולהשתפר בתרגילים המורכבים. עבודה מבודדת על הכתפיים בנפרד ועל היד הקדמית בנפרד, תסייע ככל הנראה גם בעליות מתח, שזהו תרגיל מורכב.

אז מה עדיף?
בעיקרון – לשלב ותלוי במטרה שלכם. לכל מטרה, סוג אימון ספציפי, משקל וחזרות המתאימות לו ולכן תמיד חשוב להתאים את התכנית אליכם ולא להיפך. חשוב שבכל זמן מה תחזרו לבדוק עם עצמכם מה המטרה שלכם ולהיוועץ עם איש מקצוע שיכוון אתכם להצלחה ודיוק באימונים שלכם.

  • 5 דגשים חשובים לביצוע תרגילים מורכבים:
  1. קצב – בתרגילים מורכבים יש חשיבות לדיוק מירבי ולכן חייבים לבצע אותם לאט ובהקפדה על שמירה על מנחי הגוף כדי למנוע פציעות מיותרות.
  2. חימום – לפני אימונים המשלבים הרבה תרגילים מורכבים, יש לבצע חימום יעיל של 10-12 דקות כמו הליכה מהירה/ריצה/אופניים/סטפר וכו'. חשוב להכין את הגוף לאימון האינטנסיבי.
  3. משך האימון – משך האימון הוא קצר יותר, מספיקים יותר ומרוויחים יותר. אין צורך להאריך מעל 40 דקות אימון.
  4. תזונה – שמרו על תזונה עשירה בחלבונים על מנת לא לאבד מסת שריר. אם אין לכם זמן, אתם תמיד יכולים לשקשק אבקת משקה חלבון בטעם וניל של הרבלייף, שגם טעים ומרענן וגם יתחזק את השרירים שלכם לעבודה אינטנסיבית.
  5. השגחה – תתאמנו בהשגחת מאמן מקצועי. כשמפעילים מספר קבוצות שרירים יחד, הרבה יותר קל לטעות בתרגילים. חשוב לבצע את התרגילים נכון, גם בשביל שיהיו אפקטיביים יותר וגם בשביל לשמור על הגוף שלכם.

 

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא ל-3 בנים, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
01-12-2020
שייק תות וזרעי צ'יה
ספורט
29-11-2020
הסיבות האמיתיות והמפתיעות: למה אנחנו כל זמן רעבים?
ספורט
26-11-2020
אימון הרווח בין הרגליים: התרגילים הכי יעילים לחיטוב הירך הפנימית
מתכונים
24-11-2020
שייק כתום
ספורט
22-11-2020
פנו זמן ליוגה
ספורט
19-11-2020
סתיו בטוח: איך מחזקים את מערכת החיסון?
תזונה
16-11-2020
למה שומן בטני הוא השומן הכי מסוכן, ממה הוא נגרם ואיך נפטרים ממנו?
תזונה
08-11-2020
לאכול פחות מתוק - לרגל יום הסוכרת