יתרונות גומיית האימון ו-3 תרגילים שיחטבו אתכם

יתרונות גומיית האימון ו-3 תרגילים שיחטבו אתכם.

הגומיות הפכו בשנים האחרונות ללהיט היסטרי בקרב המתאמנים ויש לא מעט גומיות באורכים שונים ובדרגות שונות שניתן לחטב ולחזק בעזרתן את כל הגוף. לגומיות יתרונות רבים בכל מה שקשור לחיזוק השרירים, חיטוב ואפילו שיקום מפציעות ספורט שונות:

  1. הן קלות ולא תופסות מקום ולכן ניתן לקחת אותן לכל מקום החל מהעבודה, חופשה או למצוא לה פינה בבית.
  2. מחירן הוגן – יש היום גומיות בכל חנות ספורט ואפילו ברשתות הפארם, וכל אחד יכול לעמוד במחיר גומיית אימון.
  3. הן אמנם לא יחליפו את המשקולות אבל ההתנגדות שלהן ובעיקר החזקות שביניהן, אכן יעזרו לכם להשיג גוף חזק וחטוב.

 

איפה קונים?
בכל חנות ספורט, רשתות הפארם, באתרי אינטרנט

כמה עולה?
בין 10-30 שקלים לגומיה

איזו בוחרים?
יש מגוון רחב של גומיות, כמו גומיות נקשרות, גומיות עם ידיות או מיני בנד שהן הלהיט החדש בגזרת הגומיות. בגללן מחירן הנגיש, מומלץ לרכוש כמה סוגים בכמה רמות התנגדות ולבנות לעצמכם אימון ביתי שכולל כמה מהן.

על איזה שרירים עובדים?
ניתן לבנות אימון על כל שרירי הגוף בעזרת הגומיות וביניהם על שרירי הזרועות, בטן, ישבן וירכיים.

על מה צריך להקפיד?
לרכוש גומיות איכותיות שלא נקרעות אחרי שימוש אחד. עדיף לבחור גומיות חזקות שנשמרות לאורך זמן.

 

3 תרגילים מומלצים שאפשר לבצע בכל מקום:



התרגיל 1 – הרחקת כתפיים

מה עושים: החזיקו את הגומייה בקו הכתפיים ופתחו את הגומייה לצדדים. רוצים לשדרג את התרגיל? הוסיפו לאנג' בכל פעם שאתם פותחים את הגומייה – כופפו רגל אחרת לסירוגין לאחור ב-90 מעלות.

על מה עובד התרגיל: על שרירי הכתפיים והשכמות.

למי מתאים: לכולם, ובעיקר למי שיושב לאורך זמן מול מחשב.

על מה להקפיד: נסו לא להרים את הכתפיים אל האוזניים, דבר שעלול לגרום לצוואר שלכם להיתפס. שמרו על גב ישר.

כמה עושים: 15-20 חזרות כפול 3 סטים

 



התרגיל 2 – הרחקת ירך

מה עושים: קשרו את הגומייה מסביב לקרסוליים. עמדו בגב זקוף והרחיקו רגל עד שהגומייה מתוחה ומרגישים את ההתנגדות ומחזיקים בהדרגה באיטיות.

על מה עובד התרגיל: על שרירי הירך החיצונית (ירכיים)

למי מתאים: לכל מי שרוצה לחטב את אזור הירכיים, לרצים שביניכם שמעוניינים לחזק ולמנוע פציעות.

על מה להקפיד: למתוח היטב את הגומייה, לא לנעול את הברכיים ולשמור על גב ישר.

כמה עושים: 20 חזרות לכל רגל. ניתן לחזור על כל רגל 2-3 סטים לפי היכולת.



התרגיל 3 – סקווט עם פשיטת ירך

מה עושים: מתיישבים לאחור לסקווט כשהגומייה קשורה מעל לברכיים. מתרוממים ופושטים רגל ישרה לאחור.

על מה עובד התרגיל: ארבע ראשי (השריר הקדמי של הירך), הירך האחורית, הישבן והירכיים.

למי מתאים: למי שרוצה לחזק ולחטב את אזור הישבן והרגליים, למי שסובל מבעיות ברכיים וזקוק לחיזוקים.

על מה להקפיד: בסקווט חשוב לשמור על גב ישר, משקל גוף אל העקבים בישיבה לאחור, ולשמור על ברכיים יציבות ומקבילות.

כמה עושים: 15 חזרות סקווט ורגל ימין ו-15 חזרות סקווט ורגל שמאל



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
19-10-2018
אם החלטתם לוותר על מזון מן החי, בין אם מסיבות בריאותיות או סביבתיות, חשוב שתדעו איך לקבל את כמות החלבון שהגוף שלכם צריך. קראו עוד >>
מתכונים
16-10-2018
מתכון להכנת שייק פאי תפוחים אולד פאשן
טיפוח
14-10-2018
מי רוצה לעלות על המטוס כשהוא נראה נפלא, רק כדי לרדת ממנו בברצלונה או פריז כשהוא נראה ומרגיש 10 שנים זקן יותר? כדי לעזור לכם להיראות מעולה אחרי הנחיתה, הכנו עבורכם 6 טיפים חשובים. קראו עוד >>
ספורט
11-10-2018
תאמינו או לא, 15 דקות של פעילות גופנית ביום יכולות לעשות פלאים לגוף שלכם. פעילות גופנית קבועה שומרת על הגוף שלכם, עוזרת להאט את הזדקנות המוח ומפחיתה את הסיכון למחלות לב. קראו עוד >>
תזונה
07-10-2018
הרצון לנשנש קיים אצל כולנו והוא תוקף כל אחד מאיתנו בשלב אחר של היום. במידה ואתם אוכלים מסודר לאורך כל היום, אתם לא אמורים להרגיש בולמוסים של רעב, אלא רק צורך בארוחות ביניים של עד 250 קלוריות. רוצים 5 אופציות לנשנוש בריא? קראו עוד >>
תזונה
04-10-2018
חשוב לוודא שהקלוריות שלכם עשירות בחומרים מזינים הדרושים לתפקוד הגוף. מושג זה מכונה צפיפות תזונתית. קראו עוד >>
מתכונים
02-10-2018
מתכון להכנת ארטיקים פטל / תפוז
ספורט
27-09-2018
אם גם לכם נמאס מהוויכוחים האינסופיים עם הילדים על מסכים, הגיע הזמן שתציבו להם אלטרנטיבה בריאה וכיפית – כושר משפחתי! קראו עוד >>