רוצים לשמור על מראה וגוף צעיר ובריא? עשה ואל תעשה

מה לאכול כדי להיראות בריאים ולהרגיש חזקים? ממה חייבים להימנע ואיזה פעולות אנחנו צריכים לעשות כדי לשמר את הגוף בצורה מקסימלית?

אנחנו מגיעים לעולם הזה עם גוף אחד שאי אפשר להחליף באמצע החיים ולכן אנחנו אמורים ורוצים לשמור עליו מכל משמר. לא סתם שענף הניתוחים תפס ותופס תאוצה בשנים האחרונות, ואנטיאייג’ינג הפך להיות מושג נחשק ומבוקש, כי כולנו רוצים לחיות כמה שיותר ובאיכות חיים גבוהה ככל שניתן. היום כולם מבינים שבשביל איכות חיים, שכוללת בריאות ומראה צעיר, אנחנו צריכים לעבוד, ומוטב שלא כל דבר ייכנס אל הגוף שלנו. אז מה כן ומה לא? קבלו את 10 הדיברות, עשה ואל תעשה:

ממה להימנע? מצוות אל תעשה:

  1. סוכר – עוגות, עוגיות, דגני בוקר, מיצים ממותקים ומוגזים, ארטיקים, גלידות, הם מאכלים עתירים בסוכר והם נמצאים בבתים רבים ברחבי העולם בשפע. העולם המערבי רווי בסוכר ומעבר לממתקים, הוא מצוי גם במאכלים רבים נוספים כמו ברסק עגבניות, רטבים שונים, לחמים ועוד. הסוכר גורם לבעיות בריאותיות שונות ומגוונות כמו קנדידה, פטריות שונות, להשמנה ועד לסוכרת, אך הסוכר גם משפיע לרעה על המראה שלנו ובעיקר על העור שלנו. הסוכר עלול לגרום לעור שלנו לאקנה, למצבי דלקת שונים ואף גורם לנו להתבגר מהר יותר, אז אם אתם רוצים עור בריא וצעיר, תתחילו לקרוא את תוויות המזון ותפחיתו משמעותית את הכמויות ואם אפשר אז לגמרי.
  2. מזון מעובד – תרבות השפע מקדשת מזון ארוז שנוח לקחת לעבודה או ליום עמוס שניתן רק לרכוש ולהמשיך את היום. הבעיה העיקרית פה, היא שהתוצאה שאנחנו מקבלים היא מזון רווי בשומן ובסוכר והמחיר הבריאותי שאנחנו משלמים עבור המהירות והנוחות הזו הוא גדול. בנוסף, המזון המעובד משפיע על העור שלנו לרעה, על החיוניות ועל הערנות שלנו. השתדלו לצרוך מזון טרי וכמה שפחות מעובד על מנת לשמור על גוף חזק ובריא.
  3. קפאין – הקפאין שמצוי בין היתר בקפה, תה ושוקולד, גורם לייבוש העור וכתוצאה מכך הוא עלול לגרום לעור לקמטים ולמראה עור עייף ובוגר. השתדלו לשמור על רמות קפאין נמוכות אם אתם לא ממש בעד קמטוטים ואם אתם בכל זאת צורכים קפאין, עשו זאת לצד כמה כוסות מים.
  4. מרגרינה – השומנים חיוניים לגוף שלנו, אך לא כל סוגי השומן. שומן טראנס המצוי במרגרינה וקיים במאפים שונים, עוגות ובורקסים, מזיק לגוף שלנו ועלול לגרום לבעיות בריאותיות רבות כמו סתימות עורקים, הוא נקשר להיווצרות סוגי סרטן שונים, הוא עלול לגרום לאלרגיות רבות, לבעיות עוריות ולייצור אבנים בכיס מרה.
  5. ישיבה מרובה – יושבנות היא אחת מהסכנות הגדולות ביותר של החיים שלנו, וישבנות יתר בהחלט עלולה לקצר את החיים שלנו. הישיבה הממושכת לאורך זמן עלולה לגרום לבעיות מפרקים, לכאבים שונים, לעלייה במשקל, לעלייה ברמות הכולסטרול והלחץ דם, היא מעודדת נשנוש יתר ולטווח הארוך ממש מקצרת חיים.

מצוות עשה:

  1. פעילות גופנית וכמה שיותר – ובהמשך לסעיף הקודם של ישבנות היתר, חשוב לזכור לזוז וכמה שיותר. פעילות גופנית ידועה היום כמאריכה חיים, מחזקת מערכת חיסון, תורמת למצב רוח טוב, לזרימת דם טובה, לשמירה על המשקל, על עור בריא וצעיר ולמניעת מחלות רבות. חשוב לזכור לקום מהכיסא בכל חצי שעה ולזוז בנוסף לפעילות גופנית ולהיות כמה שיותר בתנועה כמו הליכה, עמידה, ירידה ועלייה במדרגות וכו’ לבריאות טובה יותר וזרימת דם טובה יותר שמתבטאת בכל הגוף.
  2. צום 8/16 – הצום נמצא בתרבויות שונות כבר שנים רבות והוא ידוע כבריא ומרפא. צום 8/16 הפך להיות פופולארי בשנים האחרונות ואף נחקר יותר ויותר. הצום נמצא יעיל לאנשים שמעוניינים לשמור על משקלם, למי שזקוק לשמירה על רמות סוכר מאוזנות, למניעת מחלות לב, לאנטיאייג’ינג, לעור בריא ועוד. לשמירה על חיוניות, ערנות, קלילות ואיכות חיים, נסו לשלב את הצום לסירוגין לפחות פעמיים בשבוע שבהם מפזרים את הארוחות על פני 8 שעות, ולאחר מכן צמים במשך 16 שעות.
  3. אכילת פירות וירקות – בפירות וירקות יש המון נוגדי חמצון שמטיבים עם הבריאות שלנו והמראה הצעיר שלנו. הרבו באכילת פירות וירקות בכל הצבעים והמינים ותזכו בכל הוויטמינים והמינרלים שאנחנו זקוקים להם למראה וגוף בריא. נסו לאכול את הירקות שלכם טריים וחיים על מנת להשיג יותר ערכים תזונתיים.
  4. שמנים בריאים – אם במצוות אל תעשה וויתרנו על שומני הטראנס והמרגרינות, זה לא אומר שהגוף שלנו לא זקוק לשומן, אבל מסוג אחר, שמועיל ומטיב עם הבריאות של הגוף והעור שלנו. הכניסו לתפריט יותר שומנים בריאים כמו דגי ים צפוניים, אגוזים, שקדים, זרעים, וביצים. כמובן שלא מומלץ להפריז בכמויות, אך דאגו לצרוך מהם מדי יום במידה הנכונה והמדויקת עבורכם.
  5. חשיבות השינה – לשינה יש תפקיד חשוב בכל מה שקשור לבריאות ולאיכות החיים שלנו ובעיקר כשמדובר בשינה לאורך זמן. אדם מבוגר זקוק ל-6-8 שעות שינה איכותיות ביום. כדי לזכות בשינה איכותית נסו להימנע מקפאין, אכילת יתר ואלכוהול לפני השינה, הרחיקו את המסכים מחדר השינה והיכנסו למצב רגיעה בשעה שלפני ההירדמות.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
טיפוח
03-12-2023
תבלו עם אנשים כמה שאתם יכולים, אל תוותרו על אור...
ספורט
30-11-2023
היא תאלץ אתכם להיות בכאן ועכשיו ולהסיח את תשומת ליבכם מה...
טיפוח
23-11-2023
מה ההבדל בין דכאון לבין דכדוך חורף? מתי יש להיעזר בעזרה מקצועית ומתי אנחנו יכולים לעזור לעצמינו ומהם הדרכים הכי טובות להתמודד עם דכדוך חורף?
ספורט
23-11-2023
למה בכלל כדאי לכם ללכת, מהם היתרונ...
טיפוח
19-11-2023
בזמני סטרס קשים, העור השיער והציפורניים נפגעים. למה זה קורה ומה אפשר לעשות כדי למנוע את מגוון התופעות הללו?
ספורט
16-11-2023
איך לאמן את עצמינו לחשוב חיובי? 9 תרגילים חשובים
תזונה
02-11-2023
למה דיאטה היא לא הפתרון לאכילה הרגשית? איך המ...

תפריט נגישות