הגיע הזמן: 6 הרגלי כושר שהגיע הזמן להפסיק איתם כבר

חלה עלייה גדולה במספר המתאמנים בכל ענפי הספורט. אנשים הפכו להיות הרבה יותר מודעים לעצמם, לבריאות שלהם וכמובן גם לאימוני הכושר שלהם. הבעיה היא, שיש עדיין כמה הרגלי כושר שנטמעו אצל רבים וכדאי לשנותם. מהם? הנה 6 כאלו:

1. להתאמן כל יום בטירוף – בגלל המודעות העולה, בגלל הרשתות החברתיות, ובגלל שאנחנו כל הזמן מרגישים שנדרש מאיתנו יותר, הרבה אנשים מוצאים את עצמם משתעבדים לחדר הכושר, לשרירים שלהם ולאימונים שלהם. כל עוד מדובר מדובר בפעילות גופנית בריאה שמגיעה עם תכנית אימונים מסודרת, זה מעולה! ברגע שאתם מתחילים להגזים, שם כבר יש בעיה. חשוב לזכור שהשרירים שלנו מתחזקים, מתחטבים וגדלים בתהליך של הרס ובנייה, כלומר: בזמן שאנחנו מרימים משקולות או מתאמנים באימון התנגדות כלשהו, סיבי השריר נקרעים, ובזמן המנוחה הם נבנים מחדש בצורה חזקה וטובה יותר. הסיבים יכולים להיבנות מחדש ולהתחזק אך ורק במנוחה, ואם אנחנו במקום לנוח יוצאים שוב לאימון, שם כבר אנחנו לאט לאט מחלישים את השרירים ועלולים לגרום לעייפות כרונית ודלקות. אם אתם רוצים להתאמן כל יום, עשו זאת בחכמה, עבדו על שרירים שונים, שלבו עם אירובי וסוגי אימונים שונים, העיקר שתתנו לגוף עבודה ומנוחה בצורה מאוזנת ובריאה.

2. לוותר לעצמינו על אימונים – בצד השני של המתרס, יש את אלו שמוותרים לעצמם בשביל עוד בילוי, עוד שעת שינה או עוד קצת זמן עם עצמם בגלילה בלתי פוסקת ברשתות החברתיות. השתדלו לוותר על הוויתורים ולהגיע להתאמן לפחות 3 פעמים בשבוע כדי לשמור על הבריאות ולהגיע לתוצאות שאתם חושקים בהם.

3. לעשות שנים את אותם האימונים – הגוף מפסיק להגיב כשהוא מתרגל לאותם האימונים. כדי שהגוף יתחזק באמת, ישתפר, ונראה תוצאות כלשהם, כדאי שתגוונו באימונים. דוגמאות לגיוונים: תרגילים שונים, אימונים שונים, משחק עם המשקלים והחזרות, ולפעמים זה אומר גם להחליף מאמן אם הוא לא יצירתי ומאתגר אתכם כבר. אימון שלא מאתגר את השרירים שלכם, לא מספיק עובד.



4. לנוח בין התרגילים – יותר מדי מתאמנים נחים זמן רב מדי בין סט לסט במכון הכושר, נשאבים לסמול טוק או להתעסקות בנייד, והדבר מפריע לאימון וגורם לאיבוד מהאפקטיביות שלו. כשאתם עובדים עם משקלים כבדים, יש לנוח בין 30 שניות ל-90 שניות לכל היותר כאשר המשקלים ממש כבדים. אם אתם יותר בעניין של שריפת שומן, וותרו על מנוחות בכלל ועבדו בדופק גבוה.

5. להתאמן כשהגוף פצוע – כשהגוף פצוע, האימון שלכם לא אפקטיבי. בפציעות כושר שונות כמו למשל דלקות למיניהן, יש לנוח ולאפשר לגוף החלמה.

6. לאכול מה שבא לכם כי התאמנתם – מכירים את זה שאתם מרגישים שעבדתם כל כך קשה במכון הכושר שאתם מרגישים שמגיע לכם פיצוי? ובכן, אתם לא היחידים, מדובר המנגנון טבעי שמוטב לשלוט בו, אחרת מהר מאוד ניתן להגיע למצבי השמנה ובעיות בריאות שונות. דווקא בגלל שאתם מתאמנים, } הקפידו על תזונה בריאה שתעזור לכם להיות קלילים ובריאים, תזונה שתתמוך באימונים שלכם.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
16-05-2024
כיצד לשחרר צוואר תפוס?
תזונה
09-05-2024
16 טיפים מעולים ליום עצמאות בריא יותר
מתכונים
07-05-2024
מתכון להכנת עוגת גבינה לימונית
ספורט
04-05-2024
איך לחזור לרוץ אחרי הפוגה ארוכה?
תזונה
18-04-2024
ניקוי רעלים: מה אוכלים ומתי עושים?
טיפוח
11-04-2024
ניקיון פסח ולא רק בבית: 5 דברים לא בריאים שכדאי לנקות מהחיים שלנו
ספורט
04-04-2024
איזה תרגילים משפרים את מצב הרוח?

תפריט נגישות