מה ללבוש לאימון בחורף? 10 החוקים

התירוץ הכי טוב שיש לנו להבריז מאימון בחורף הוא כמובן הקור, אבל גם בחורף יש לנו אפשרות להתאמן עם הלבוש הנכון ואפילו בכל תנאי מזג אוויר. חשוב להבין שבכל ענף ספורט אנחנו נתלבש מעט שונה בחורף וזה משתנה גם בהתאם לתנאים השונים כמו למשל: רוח, גשם, קור או שילובים שונים.

קבלו 10 דברים חשובים שכדאי לדעת על לבוש בחורף והחוקים שיעזרו לכם לשמור על שגרת האימונים בחוץ בבריאות ושמירה על השרירים.

  1. חוק השכבות – בחורף יש לגוף נטייה גדולה יותר להתקרר וגם לשרירים שלנו להיתפס בגלל הקור. כדי למנוע את שני אלו, אנחנו צריכים לצאת לקור בחכמה, והחוק הכי חשוב באימוני חוץ בעונה הקרה זה עונת השכבות. זה הולך ככה: בשכבה הראשונה – גופייה קצרה ונעימה שקרובה אל הגוף (מעל הגוזיה אצל נשים), בשכבה השניה נלבש חולצה ארוכה דקה ובשכבה העליונה מעיל מחמם דק בהתאם לאקלים בחוץ. תמיד תוכלו להוריד שכבה בהתאם למזג האוויר המשתנה.
  2. מה עושים עם הרוח? אם ישנה רוח חזקה, חשוב לבחור בשכבה העליונה במעיל רוח שאמור להגן עליכם מהרוח.
  3. הפתרון המושלם לריצה בגשם – השכבה העליונה במצבי הגשם – מעיל גשם כמובן. דרכים נוספות שיעזרו לכם לשמור על גוף יבש: שקיות קשורות על הנעליים, כובע מצחייה שמונע מטיפות הגשם להיכנס אל העיניים ולחסום את שדה הראייה וללבוש שקית זבל על הגוף, כאשר אתם עושים חור לראש ולידיים. כשהגשם פוסק אפשר להיפטר מהשקית ולהמשיך להתאמן יבשים.
  4. כשממש קר בחוץ ולא רוצים לפספס אימון – השתמשו בבגדים תרמיים. אמנם אחרי זמן באימון תרגישו חום מוגזם, אך זה תמיד עדיף להזיע מאשר לסבול מקור.
  5. אביזרים מחממים – אל תחסכו באביזרים מחממים כמו: כפפות, כובע גרב, מגני אזניים וגרביים מחממות. לפעמים הדברים הקטנים אלו שהופכים את האימון מסבל לחמים ונעים.
  6. בגדים קלים לקשירה – תמיד תזכרו שייתכן שמזג האוויר ישתנה ושתוכלו להוריד את אחת השכבות ולקשור מעל המותניים ולכן העדיפו שכבות דקות שקל לקשור על פני מעילים כבדים שיקשו על הריצה/האימון שלכם.
  7. טיפ מחמם לפני ריצה בחוץ בקור – דבר שיעזור לכם לצאת לאימון כשקפוא בחוץ זה לשתות תה חם, שיגרום לכם להתחמם מבפנים ולא רק מבחוץ. טיפ שעוזר גם באפקט המנטלי.
  8. החימום שאחרי – סיימתם אימון? חשוב לשמור על הגוף חם. נסו לא לשהות עם בגדי האימון הקרים זמן רב ומהרו להוריד אותם ולהתעטף בבגדים חמים ויבשים. בנוסף, רצוי להיכנס מיד למקום חמים בתום האימון.
  9. מתיחות באזור חם – סיימתם אימון וקר בחוץ? את המתיחות בצעו באזור חמים וסגור או שמרו את המתיחות לאחרי האמבטיה החמה. חשוב לא למתוח את השרירים כשקר בחוץ.
  10. לא להתפשט – הרבה אנשים נוטים להתפשט במהלך האימון ולהישאר עם גופייה כי מתחיל להיות להם חם במהלך האימון אבל שוכחים שהטמפרטורות בחוץ קרות מאוד ושיש פער גדול בים חום הגוף לקור בחוץ. פער זה עלול לגרום לשרירים להיתפס ולהתקררות. שמרו על השכבות התחתונות.

 

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא ל-3 בנים, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
29-03-2020
גם מהבית ניתן להגיע לתוצאות מרשימות בתרגילי משקל הגוף. הנה כמה טיפים שיוכלו לעזור לכם להגיע לחיזוק, חיטוב ושיפור היציבה.
ספורט
26-03-2020
אספנו 10 דרכים ועצות לשמירה על הבריאות הגופנית והנפשית שלנו.
ספורט
22-03-2020
לאימון הבר יתרונות רבים שהופכים אותו לאימון מבוקש בשנים האחרונות בארץ ובעולם. הנה כמה מהיתרונות הבולטים שלו.
ספורט
19-03-2020
אם תשאלו את המנטורים והקואוצ'רים המצליחים בעולם אם הם תמיד היו מאושרים, הם יגידו לכם שלא. אז מהם סודות האושר לפי האנשים המצליחים?
מתכונים
17-03-2020
מתכון להכנת שייק שוקולד עוגיות ואגוזי לוז
טיפוח
15-03-2020
לא משנה לאיזה סוג זיהום אוויר אתם נחשפים, כל צורות הזיהום מצטברות על עורכם ויוצרות מחסום לא בריא. קבלו את הטיפים להגנה על העור מפני זיהום אוויר
ספורט
12-03-2020
בעידן שבו רבים מהמתאמנים מנסים לשרוף שומן ולהתחטב, התרגילים המורכבים הפכו להיות טרנדיים ובעלי לא מעט יתרונות.
מתכונים
10-03-2020
מתכון להכנת מאפינס תפוחים עשיר בחלבון