מה ללבוש לאימון בחורף? 10 החוקים

התירוץ הכי טוב שיש לנו להבריז מאימון בחורף הוא כמובן הקור, אבל גם בחורף יש לנו אפשרות להתאמן עם הלבוש הנכון ואפילו בכל תנאי מזג אוויר. חשוב להבין שבכל ענף ספורט אנחנו נתלבש מעט שונה בחורף וזה משתנה גם בהתאם לתנאים השונים כמו למשל: רוח, גשם, קור או שילובים שונים.

קבלו 10 דברים חשובים שכדאי לדעת על לבוש בחורף והחוקים שיעזרו לכם לשמור על שגרת האימונים בחוץ בבריאות ושמירה על השרירים.

  1. חוק השכבות – בחורף יש לגוף נטייה גדולה יותר להתקרר וגם לשרירים שלנו להיתפס בגלל הקור. כדי למנוע את שני אלו, אנחנו צריכים לצאת לקור בחכמה, והחוק הכי חשוב באימוני חוץ בעונה הקרה זה עונת השכבות. זה הולך ככה: בשכבה הראשונה – גופייה קצרה ונעימה שקרובה אל הגוף (מעל הגוזיה אצל נשים), בשכבה השניה נלבש חולצה ארוכה דקה ובשכבה העליונה מעיל מחמם דק בהתאם לאקלים בחוץ. תמיד תוכלו להוריד שכבה בהתאם למזג האוויר המשתנה.
  2. מה עושים עם הרוח? אם ישנה רוח חזקה, חשוב לבחור בשכבה העליונה במעיל רוח שאמור להגן עליכם מהרוח.
  3. הפתרון המושלם לריצה בגשם – השכבה העליונה במצבי הגשם – מעיל גשם כמובן. דרכים נוספות שיעזרו לכם לשמור על גוף יבש: שקיות קשורות על הנעליים, כובע מצחייה שמונע מטיפות הגשם להיכנס אל העיניים ולחסום את שדה הראייה וללבוש שקית זבל על הגוף, כאשר אתם עושים חור לראש ולידיים. כשהגשם פוסק אפשר להיפטר מהשקית ולהמשיך להתאמן יבשים.
  4. כשממש קר בחוץ ולא רוצים לפספס אימון – השתמשו בבגדים תרמיים. אמנם אחרי זמן באימון תרגישו חום מוגזם, אך זה תמיד עדיף להזיע מאשר לסבול מקור.
  5. אביזרים מחממים – אל תחסכו באביזרים מחממים כמו: כפפות, כובע גרב, מגני אזניים וגרביים מחממות. לפעמים הדברים הקטנים אלו שהופכים את האימון מסבל לחמים ונעים.
  6. בגדים קלים לקשירה – תמיד תזכרו שייתכן שמזג האוויר ישתנה ושתוכלו להוריד את אחת השכבות ולקשור מעל המותניים ולכן העדיפו שכבות דקות שקל לקשור על פני מעילים כבדים שיקשו על הריצה/האימון שלכם.
  7. טיפ מחמם לפני ריצה בחוץ בקור – דבר שיעזור לכם לצאת לאימון כשקפוא בחוץ זה לשתות תה חם, שיגרום לכם להתחמם מבפנים ולא רק מבחוץ. טיפ שעוזר גם באפקט המנטלי.
  8. החימום שאחרי – סיימתם אימון? חשוב לשמור על הגוף חם. נסו לא לשהות עם בגדי האימון הקרים זמן רב ומהרו להוריד אותם ולהתעטף בבגדים חמים ויבשים. בנוסף, רצוי להיכנס מיד למקום חמים בתום האימון.
  9. מתיחות באזור חם – סיימתם אימון וקר בחוץ? את המתיחות בצעו באזור חמים וסגור או שמרו את המתיחות לאחרי האמבטיה החמה. חשוב לא למתוח את השרירים כשקר בחוץ.
  10. לא להתפשט – הרבה אנשים נוטים להתפשט במהלך האימון ולהישאר עם גופייה כי מתחיל להיות להם חם במהלך האימון אבל שוכחים שהטמפרטורות בחוץ קרות מאוד ושיש פער גדול בים חום הגוף לקור בחוץ. פער זה עלול לגרום לשרירים להיתפס ולהתקררות. שמרו על השכבות התחתונות.

 

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא ל-3 בנים, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
09-07-2020
מה עם הקפה והשייק? קבלו 8 תחליפים שאתם יכולים ליהנות מהם במקום חלב וגם לשמור על הבריאות שלכם.
מתכונים
07-07-2020
מתכון להכנת חטיפי חלבון שוקולד שקדים
תזונה
05-07-2020
ב-7 ליולי מציינים בכל העולם את יום השוקולד הבינלאומי. אז מה לעשות כדי לא להתמכר לקוביה השובבה, ומה עדיף לאכול במקום.
טיפוח
02-07-2020
אם התזונה שלנו לקויה, והמצב הנפשי שלנו לא בשיאו, קרוב לוודאי שהעור לא יראה מושלם כמו שאנחנו חולמות. ניתן לטפל באקנה בעזרת תזונה.
מתכונים
30-06-2020
מתכון להכנת חטיפי שיבולת שועל עשירים בחלבון
ספורט
28-06-2020
הטעויות הנפוצות שאנשים עושים כדי להתחטב מהר. האם גם אתם עושים את הטעויות האלו? נסו למנוע אותן.
מתכונים
23-06-2020
מתכון להכנת קערת שייק תות ופירות יער
ספורט
21-06-2020
כל אחד יוכל להתאים לעצמו את היוגה שמתאימה לו, והיא מתאימה באמת לכולם בכל הגילאים.