המדריך לאושר: סודות האנשים המאושרים וטיפים להשגת האושר

ב-20 למרץ יש את יום האושר הבינלאומי. שני אנשים שנולדו באותו היום, לאותם הורים, לובשים את אותם הבגדים וחיו באותו מסלול חיים. האחד, מאושר. השני - פחות. אז מה גורם לפער הזה? המחשבות, הרגלי החיים, תפיסות העולם, התזונה ומה שמניע אותו. גנים? אין דבר כזה לפי המנטורים הגדולים בעולם.

אם תשאלו את המנטורים והקואוצ'רים המצליחים בעולם כמו למשל טוני רובינס ורובין שארמה אם הם תמיד היו מאושרים, הם יגידו לכם שלא. לרובם יש סיפור מעורר השראה איך ממקום אחד של עוני, סבל ותחושת קורבנות להצלחה כספית, בריאות מיטבית ותחושת אושר. אז מהם סודות האושר לפי האנשים המצליחים? תרשמו לכם:

1. הודיה
אנשים שמודים הם אנשים שמרגישים שהחיים פועלים לטובתם, גם אם לפעמים זה לא תמיד קל ונוח. הם מודים על מה שנראה טוב ועל מה שנראה רע. המחקרים מצביעים כי אנשים שמודים על הקיים, נוטים להיות מאושרים יותר. כן, גם אנשים עניים.

2. לצאת מאזור הנוחות
בין אם זה אומר לקום מוקדם, לצאת לרוץ בשיא הקור, לאכול סלט במקום המבורגר או ללכת לישון מוקדם כדי להתעורר לאימון. אנשים שלא מוותרים לעצמם על מנת להטיב עבור הבריאות שלהם, יהיו בריאים ושמחים יותר.

3. להתעורר ב-5 בבוקר
רובין שארמה כתב על זה ספר שלם ובו הוא מבטיח שמדובר בסוד הצלחה והאושר. לטענת המנטור המצליח, כשאנחנו מתעוררים לפני שרוב העולם מתעורר, אנחנו יכולים להספיק יותר, להתקרב אל עצמינו, להספיק לעשות פעילות גופנית, להכין לעצמינו אוכל מזין ולפעול לעבר המטרות שלנו.



4. לעשות ספורט שמעודד הישגיות
לטענת המנטור אלון אולמן, יש הבדל בין תחרותיות להישגיות. תחרות הורסת מערכות יחסים, ואילו הישגיות, עוזרת לנו להגיע לגרסה הטובה ביותר של עצמינו, מוסיפה לערך העצמי שלנו וכמובן תורמת לאושר שלנו. זה יכול להיות ריצה, שחייה, אופניים, קרוספיט, ריקוד או כל ספורט שיקח אתכם קדימה, יחזק, שיפר ויגרום לכם להתאמץ ולהיות בריאים יותר.

5. אין דבר כזה שאין זמן
אנשים מאושרים יודעים כי הבוס לא מנהל לנו את הזמן אלא אנחנו, ומתחושה קורבנית של אין, יש להפוך לתחושת שפע של יש. לכולנו יש זמן בשפע ורק אנחנו יכולים להכניס לתוכו את מה שחשוב לנו יותר מהכל. אם חשוב לנו להתאמן, אנחנו יכולים להתעורר שעה קודם, לצאת לאימון בצהרים במקום ארוחת צהרים או להתאמן בערב אחרי שהילדים שלנו ישנים בבית או בחוץ. הכל בשליטה שלנו.

6. רשימות
אנשים מאושרים לא חיים מהרגע להרגע. כלומר, הם אכן חיים את ההווה, אבל הכל מתוכן לפי מטרות. מטרות עוזרות לנו לתחושת משמעות אמיתית. לכל אחד יכולות להיות מטרות שונות, אבל בלי מטרה, יש תחושת בזבוז זמן, חוסר תכלית ודיכאון. כתבו לכם את מה שאתם רוצים לעשות בשנה הקרובה, בחודש הקרוב, בשבוע הקרוב וגם הכינו רשימות יומיות שיקרבו אתכם ליעד.

7. אוכלים בריא
אנשים מאושרים הם אנשים שאוהבים ומעריכים את עצמם ולכן הם לא יכניסו לעצמם ג'אנק פוד לגוף. אנשים מאושרים יאכלו הרבה אוכל בריא וטבעי, ימנעו ממזיקים כמו אלכוהול, קפה ואוכל מעובד מתוך הוקרה לגוף שלהם.



8. משקיעים זמן בלמידה והתפתחות אישית
אנשים מאושרים מקיפים את עצמם בספרים טובים שמלמדים אותם להגשים את עצמם, מקשיבים להרצאות, נעזרים במנטורים וגם מקיפים את עצמם בסביבה מפרה וחיובית.

9. חושבים טוב
מכירים את המשפט הקלישאתי תחשוב טוב ויהיה טוב? אז ככל שנגדיל את תחושת הרע, הרגע יגדל, וככל שנגדיל את תחושת האושר, האושר יגדל, כמה פשוט, ככה עובד.

10. משקיעים בבריאות
כולנו יודעים שיש קשר בין גוף לנפש ואנשים מאושרים מיישמים את זה לגמרי. זה כולל תזונה נכונה, פעילות גופנית, הורדת רמות הסטרס, זמן בילוי עם משפחה וחברים וגם נטילת תוספי תזונה טבעיים שתורמים לתחושת העירנות. להרבלייף ישנו תה בטעמים שונים (כמו פטל, אפרסק או לימון), שניתן לשתות בזמנים שונים של היום בהם אתם מרגישים פחות אנרגטיים ומלאי חיות. התה, שמגיע בצורת אבקת משקה נמס, מכיל תמציות טבעיות מעוררות ונוגדי חמצון המסייעים לתחושה טובה יותר.


מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא ל-3 בנים, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
01-12-2020
שייק תות וזרעי צ'יה
ספורט
29-11-2020
הסיבות האמיתיות והמפתיעות: למה אנחנו כל זמן רעבים?
ספורט
26-11-2020
אימון הרווח בין הרגליים: התרגילים הכי יעילים לחיטוב הירך הפנימית
מתכונים
24-11-2020
שייק כתום
ספורט
22-11-2020
פנו זמן ליוגה
ספורט
19-11-2020
סתיו בטוח: איך מחזקים את מערכת החיסון?
תזונה
16-11-2020
למה שומן בטני הוא השומן הכי מסוכן, ממה הוא נגרם ואיך נפטרים ממנו?
תזונה
08-11-2020
לאכול פחות מתוק - לרגל יום הסוכרת