הדרך היעילה לחיטוב הבטן לפסח – מוכנים לאתגר?

אחד התרגילים האהובים על מתאמנים מנוסים הוא הפלאנק. מדובר בעצם בתרגיל כוח וסיבולת שריר, הנפוץ באימוני הכושר הפונקציונליים, היוגה והפילאטיס. תרגיל הפלאנק מתמקד בעבודה על שרירי הליבה והמייצבים בצורה יעילה ביותר. הפלאנק, שאהוב במיוחד גם בקרב הכוכבים ההוליוודיים, מחטב את הבטן, המותניים, מחזק את שרירי הגב וכמובן את חגורת הכתפיים ובשורה התחתונה, מדובר בתרגיל מולטי שמחזק הרבה שרירים ביחד.

הרבה אנשים חושבים שהדרך היעילה ביותר לחטב את הבטן היא דרך בלי סוף כפיפות בטן, אך נמצא שפלאנק הוא תרגיל פשוט לביצוע ויעיל בהרבה להשגת המטרה. יש וריאציות שונות ומגוונות לביצוע תרגיל הפלאנק, כאשר הפלאנק הנפוץ ביותר הוא הפלאנק הקדמי על שורשי כפות הידיים או על האמות (המרפקים). יש גם פלאנק אחורי שבו השרירים שמתווספים לחגיגה הם שריר הירך האחורית והישבן.

כדי להתחטב ולהתחזק, אנחנו צריכים להישאר בפלאנק כמה שיותר זמן. מאתגרת אתכם עם סדרת תרגילי פלאנק שאותם תעשו אחד אחרי השני למשך דקה כל אחד. מוכנים לאתגר?


תרגיל 1

  •  פלאנק רגיל על כפות הידיים


תרגיל 2

  • פלאנק על כפות הידיים והרמת רגל באוויר, פעם ימין ופעם שמאל


תרגיל 3

  • פלאנק על כפות הידיים וקירוב ברך אל החזה לסירוגין, פעם ימין ופעם שמאל


תרגיל 4

  • פלאנק על המרפקים סטטי


תרגיל 5

  • פלאנק צידי – על כפות הידיים והרמת רגל באוויר, פעם לצד ימין ופעם לצד שמאל


דגשים לביצוע הפלאנקים: 

  • נסו לא לנעול את המרפקים בזמן שאתם מבצעים את הפלאנק על שורשי כפות הידיים.
  • שלבו את הנשימה כחלק בלתי נפרד מהתרגיל. בזמן שאתם מוציאים את האוויר הכניסו את הבטן פנימה.
  • שמרו על גב ישר ואל תקרסו עם האגן למטה. מצד שני, אל תרימו את הישבן למעלה.
  • שמרו על עורף ארוך בהמשך לעמוד השדרה.
  • ניתן לבצע אימון זה 5 פעמים בשבוע.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא ל-3 בנים, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
12-11-2019
מתכון להכנת שייק לילה חם בניחוח קינמון
ספורט
10-11-2019
באמצעות שיפור שיווי המשקל תוכלו להפחית את הסיכוי לפציעות, משום שתוכלו לשלוט בגופכם באופן טוב יותר.
טיפוח
07-11-2019
אז איך פוגע הלחץ במראה שלנו ואיך אפשר לנסות להרגיע את עצמנו.
ספורט
04-11-2019
העידן הנוכחי לא רק לנו מוטיבציה להתאמן, הוא גם דורש מאיתנו להתלבש בהתאם לאימון שלנו.
תזונה
13-10-2019
עם קצת תכנון ומוטיבציה תוכלו לשמור על המשקל בתקופת החגים, והגוף שלכם יודה לכם
תזונה
10-10-2019
ארוחת מנגל היא דרך מהנה במיוחד להכנת אוכל בסוכות, אך לא בריאה במיוחד. כך תוכלו ליהנות מארוחה בריאה יותר ועדיין טעימה מאוד
ספורט
06-10-2019
אז איך מתחילים ללמוד ומה בדיוק צריך? הכנו עבורכם 5 טיפים להתגלגלות מוצלחת.
ספורט
03-10-2019
השנה נהיה חטובים: איך נוציא את זה לפועל השנה באמת?