הדרך היעילה לחיטוב הבטן לפסח – מוכנים לאתגר?

אחד התרגילים האהובים על מתאמנים מנוסים הוא הפלאנק. מדובר בעצם בתרגיל כוח וסיבולת שריר, הנפוץ באימוני הכושר הפונקציונליים, היוגה והפילאטיס. תרגיל הפלאנק מתמקד בעבודה על שרירי הליבה והמייצבים בצורה יעילה ביותר. הפלאנק, שאהוב במיוחד גם בקרב הכוכבים ההוליוודיים, מחטב את הבטן, המותניים, מחזק את שרירי הגב וכמובן את חגורת הכתפיים ובשורה התחתונה, מדובר בתרגיל מולטי שמחזק הרבה שרירים ביחד.

הרבה אנשים חושבים שהדרך היעילה ביותר לחטב את הבטן היא דרך בלי סוף כפיפות בטן, אך נמצא שפלאנק הוא תרגיל פשוט לביצוע ויעיל בהרבה להשגת המטרה. יש וריאציות שונות ומגוונות לביצוע תרגיל הפלאנק, כאשר הפלאנק הנפוץ ביותר הוא הפלאנק הקדמי על שורשי כפות הידיים או על האמות (המרפקים). יש גם פלאנק אחורי שבו השרירים שמתווספים לחגיגה הם שריר הירך האחורית והישבן.

כדי להתחטב ולהתחזק, אנחנו צריכים להישאר בפלאנק כמה שיותר זמן. מאתגרת אתכם עם סדרת תרגילי פלאנק שאותם תעשו אחד אחרי השני למשך דקה כל אחד. מוכנים לאתגר?


תרגיל 1

  •  פלאנק רגיל על כפות הידיים


תרגיל 2

  • פלאנק על כפות הידיים והרמת רגל באוויר, פעם ימין ופעם שמאל


תרגיל 3

  • פלאנק על כפות הידיים וקירוב ברך אל החזה לסירוגין, פעם ימין ופעם שמאל


תרגיל 4

  • פלאנק על המרפקים סטטי


תרגיל 5

  • פלאנק צידי – על כפות הידיים והרמת רגל באוויר, פעם לצד ימין ופעם לצד שמאל


דגשים לביצוע הפלאנקים: 

  • נסו לא לנעול את המרפקים בזמן שאתם מבצעים את הפלאנק על שורשי כפות הידיים.
  • שלבו את הנשימה כחלק בלתי נפרד מהתרגיל. בזמן שאתם מוציאים את האוויר הכניסו את הבטן פנימה.
  • שמרו על גב ישר ואל תקרסו עם האגן למטה. מצד שני, אל תרימו את הישבן למעלה.
  • שמרו על עורף ארוך בהמשך לעמוד השדרה.
  • ניתן לבצע אימון זה 5 פעמים בשבוע.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא ל-3 בנים, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
26-01-2020
תזונה לספורטאים כיום היא מתקדמת יותר, ובנוסף למאכלים מומלצים, ספורטאים רבים צורכים גם תוספי תזונה לספורטאים. חשוב להבין כיצד תוספי התזונה האלה מסייעים לגוף ולמה בכלל יש חשיבות לצריכה של תוספי תזונה לספורטאים.
מתכונים
21-01-2020
מתכון להכנת חביתת חלבון ותרד
ספורט
19-01-2020
כמה צריך ללכת כדי לרזות, מה עדיף - הליכה או ריצה וכמה קלוריות שורפים בהליכה? הנה השאלות הנפוצות ביותר וגם טיפים למתחילים.
טיפוח
16-01-2020
כיצד נוכל לשמור על העור שלנו צעיר, בריא וזוהר גם בקור העז? כל הטיפים לשמירה על הטיפוח בעונת החורף.
תזונה
12-01-2020
רבים מאיתנו רוצים לשנות כמה מההרגלים הרעים שלנו. קבלו מספר טיפים לשיפור הרגלי האכילה.
ספורט
09-01-2020
לכבוד השנה האזרחית החדשה, קבלו את השאלות הנפוצות ביותר ואת עזרת המומחים שלנו בדרך להשגת יעדי הכושר שלכם לשנת 2020
מתכונים
07-01-2020
מתכון להכנת שייק קפוצ'ינו ופירות יער
ספורט
05-01-2020
עם פעילויות רבות כל כך שניתן לבחור ביניהן, גם ילדים ומבוגרים יכולים לשמור על אורח חיים פעיל. קבלו את 5 דרכים להיכנס לכושר בשנה האזרחית החדשה