טיפים לשמירה על כושר גם בתקופות לחוצות

אם אתם מרגישים שיותר קל לכם למצוא תירוצים לוותר על אימון כושר, מאשר להכריח את עצמכם לקום ולהתאמן, קבלו טיפים שיעזרו לכם לשמור על כושר גם כשאתם לחוצים

אם ברשימת ההחלטות שלכם לשנה החדשה מופיעה ההחלטה "השנה אבצע פעילות גופנית באופן קבוע", אבל אתם חוששים שגם השנה לא תצליחו להחזיק מעמד יותר משבועיים, אתם לא לבד. כשאנשים נכנסים לתקופות לחוצות בחיים, הם נוטים לוותר על פעילויות שהם תופסים כמותרות, כמו יציאה עם חברים, השקעה בתחביב או פעילות גופנית. אבל האמת היא, שפעילות גופנית היא ממש לא מותרות, אלא חובה שלכם עבור הבריאות והגוף שלכם. בנוסף, פעילות גופנית תשפר את התחושה המנטלית שלכם ותעזור לכם להירגע קצת בתוך כל הלחץ. אז כדי לעזור לכם לשמור על כושר גם כשאתם מרגישים עמוסים ולחוצים, הכנו עבורכם את הטיפים הבאים.

  • מתיחות על הבוקר

עשו לעצמכם תרגיל – כוונו את השעון המעורר 10 דקות מוקדם יותר מבדרך כלל. מיד כשאתם קמים בצעו סט קצר של מתיחות. אין צורך להתחיל אימון אינטנסיבי, פשוט 10 דקות של מתיחות פשוטות, שיעירו את הגוף ויזכירו לכם כמה נעים להתחיל את היום בתנועה. התחלה כזו של בוקר תעזור לכם להרגיש רגועים יותר בהמשך היום וגם תשאיר לכם טעם של עוד, שאולי יגרום לכם להמשיך לאימון מסודר יותר במהלך היום. 10 דקות כאלה בכל בוקר עוזרות ליצור שגרת תנועה יומית, כזו שיכולה להפוך לשגרת אימונים של ממש בהמשך.



  • ארגנו לו"ז שבועי מסודר

כשאנחנו בתקופה לחוצה, מג'נגלים בקושי בין העבודה, הבית, הילדים ושאר משימות, אין הרבה סיכוי שנצליח להתמיד בפעילות גופנית, אם אנחנו סומכים על הספונטניות שלנו. ארגנו לעצמכם לו"ז שבועי מסודר והעלו אותו על הכתב, כך שיהיה פתוח בפניכם כל הזמן. החליטו מראש כמה זמן אתם מקדישים לאימון וזכרו שרבע שעה ביום זה אולי מעט, אבל זה 15 דקות יותר מכלום. השתדלו להכניס ללו"ז פעילות גופנית כל יום, כדי ליצור שגרה בריאה, שתהפוך להרגל שלא תוכלו בלעדיו.

  • התמקדו באימונים שאתם אוהבים במיוחד

במקום להכריח את עצמכם לבצע פעילות גופנית שאתם לא אוהבים, רק מפני שאתם יודעים שהיא שורפת הרבה קלוריות ומאמצת את הגוף, בחרו בפעילויות שאתם נהנים מהן, גם אם הן רגועות יותר וגורמות לכם להזיע פחות. בתקופות לחוצות יהיה לכם קל הרבה יותר להמשיך בשגרת האימונים, אם אתם יודעים שאתם עושים משהו שכיף לכם לעשות. עדיף לשרוף פחות קלוריות, אבל להתאמן באופן קבוע, מאשר לשרוף הרבה קלוריות, אבל להתאמן פעם בשבועיים-שלושה.



  • השתמשו באפליקציה תומכת

בחנות האפליקציות במכשיר הסלולרי שלכם תמצאו המון אפליקציות כושר, שיגרמו לכם להרגיש שאתם לא לבד. מעבר לתרגילים השונים, שאתם יכולים לקבל באפליקציות האלה, הן בעיקר עוזרות בעידוד ובתמיכה. קל הרבה יותר להתאמן כשיש מטרה יומית מול העיניים, וכשיש תמיכה ועזרה. בחלק מהאפליקציות אפשר לשתף גם חברים ובני משפחה, כדי שהם יוכלו לתת מילה טובה כשאתם מתקדמים לפי התכנית.



  • קצר ולעניין

בתקופות לחוצות הרשו לעצמכם להתאמן לפרקי זמן קצרים יותר. גם ב-10 דקות אתם יכולים לבצע אימון אינטנסיבי ומוצלח, אתם פשוט צריכים לא לוותר לעצמכם ולמצוא את הדקות הפנויות האלה כדי לזוז קצת. קחו לעצמכם אפילו 10 דקות באמצע יום העבודה ובצעו אימון קצר במשרד – על המדרגות, קפיצה בחבל או אפילו אימון עם בקבוקי מים. כל דבר שיגרום לכם לזוז הוא טוב יותר מישיבה ללא תנועה מול המחשב.

  • קבלו אנרגיה

אם התקופה הלחוצה שלכם מביאה איתה גם עייפות, שמקשה עליכם לבצע פעילות גופנית, זכרו שאימון משחרר אדרלין, שגורם לתחושת עירנות. כך שפעילות גופנית לפני העבודה או במהלך הפסקת הצהריים היא דרך מצוינת לקבל קצת אנרגיה להמשך היום. אם אתם מרגישים ממש מותשים, נסו את טבליות תרמו קומפליט של הרבלייף, שמכילות תערובת המכילה קפאין. הטבליות יעניקו לכם זריקת מרץ וישאירו אתכם עירניים ומלאי אנרגיה, כדי שתוכלו לדבוק בשגרת האימונים שלכם, גם בתקופות מעייפות ולחוצות במיוחד.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
18-04-2019
פלאנק הוא תרגיל פשוט לביצוע ויעיל בהרבה להשגת המטרה
תזונה
11-04-2019
אנשים נוטים לקבל את ההחלטות שלהם כשהם חדורים בכוונות הטובות ביותר לערוך שינויים חיוביים בחייהם
תזונה
07-04-2019
ביצים סובלות לעיתים קרובות ממוניטין גרוע - ולא מוצדק.
ספורט
04-04-2019
ההמלצה המושלמת לאימון אירובי לאחר תקופת החורף
מתכונים
02-04-2019
מתכון לשייק שוקו בננה לבניית מסת שריר
תזונה
01-04-2019
הטיפים הבאים יעזרו לכם בפעם הבאה שתרגישו שאתם פשוט חייבים לעצום את העיניים
מתכונים
27-03-2019
מתכון להכנת שייק גזר אננס