טיפים שיעזור לכם ללכת יותר

למה בכלל כדאי לכם ללכת, מהם היתרונות הבולטים בהליכה יזומה? כמה פעמים בשבוע כדאי ללכת? כמה צעדים ביום? ומה יגרום לכם ללכת יותר?

הולכים לסופר או נוסעים ברכב? עושים הליכה יזומה או רובצים בכל ערב על הספה? סופרים צעדים או שאין לכם מושג בשביל מה לצעוד? בשנים האחרונות אמנם התפתחנו מאוד בטכנולוגיה, אך במישור התנועתי דווקא חזרנו לאחור. מאנשים פעילים מאוד שהולכים לסופר, לקולנוע או לעבודה, היום רבים מאיתנו עובדים מהמשרד הביתי, מזמינים אוכל מהסופר ורואים סרט בבית. את האופניים החלפנו באופניים ממונעים ובמקום ללכת התחלנו לנסוע. כולנו לוקים ביושבנות יתר, דבר שגורם לנו להיות הרבה יותר חולים ולסבול יותר מעודף משקל והשמנה בטנית. ההליכה היא הפתרון האולטימטיבי לבעיית היושבנות של כולנו. היא מתאימה לכולם, ניתן ללכת בכל מקום ובכל שעה, היא לא דורשת בגדים מיוחדים או היערכות מיוחדת, אנחנו רק צריכים לצאת מהבית ולצעוד.

 

יתרונות ההליכה רבים. ההליכה עוזרת לנו לשפר את מצב הרוח, משפרת את הערנות והריכוז, היא תורמת לזרימת דם טובה יותר, לזירוז חילוף החומרים, לשמירה על משקל תקין ובריאות השלד והשרירים, להורדת הסוכר בדם ועוד. ההליכה תורמת גם ברמה הפיזית וגם ברמה הנפשית. אנשים שמתמידים בהליכה מרגישים חיוניים, נמרצים ומלאי חיות. ההליכה מומלצת בכל גיל, ומומלצת במיוחד לילדים ובני נוער שנמצאים שעות מרובות מול המסכים.

 



 

כמה אנחנו אמורים ללכת?

מכיוון שאורח החיים של רוב האנשים פחות כולל תנועה לרוב, מומלץ ללכת כמה שיותר, כלומר – מדי יום. אם עשיתם הליכה ביום ראשון, זה לא אומר שביום שני תקבלו פטור מההליכה. כל יום מחדש אנחנו אמורים להניע את הגוף, לצעוד ולהזיע. לגבי מספר הצעדים היומיים, המחקרים כל הזמן משתנים. מחקר חדש מדבר על 4000 צעדים ביום על מנת לשמור על הבריאות, אך מחקרים קודמים מדברים על 10,000 צעדים לשמירה על הבריאות או 12,500 צעדים למי שמעוניין לרדת במשקל. והמסקנה: השתדלו לבצע הליכות יזומות מדי יום כדי לשמור על מנת צעדים מספקת.

מה יגרום לכם ללכת יותר? 5 טיפים שיניעו אתכם לפעולה:

  1. בחרו לכם חברי הליכה
    קשה לכם ללכת לבד? קבעו עם חבר או חברה בכל יום שני לזמן איכות והליכה, או בכל יום אחר כמובן. העיקר שיהיו לכם ימים קבועים וסגורים להליכות. היתרון הגדול בהליכה לעומת ריצה למשל, שאפשר לדבר ולהעביר את הזמן בקלות עם אדם קרוב.
  2. פודקאסטים
    הם דרך מעולה להעביר זמן הליכה. עשו לכם רשימות של פודקאסטים שמעניינים אתכם והחליטו שאתם מקשיבים להם רק בהליכה. זה יעזור לכם ללכת יותר.
  3. החליטו על זמנים קבועים להליכה
    כדי שיהיה ברור שזה חלק מהלו”ז.
  4. התאבזרו בנעלי הליכה איכותיות ונוחות
    שיתנו לכם עוד מוטיבציה ללכת.
  5. גוונו את מסלולי ההליכה שלכם
    אם משעמם ללכת תמיד באותו המסלול, בחרו יום בשבוע או יותר שבו אתם הולכים במקום אחר. אתם יכולים לנסוע לעיר אחרת, או לכל מקום חדש שיגרום לכם ללכת עם יותר תשוקה.

 

 

 

 

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
18-02-2024
אותה כמות קלוריות רק בלילה: מה זה עושה לגוף שלנו?
ספורט
14-02-2024
איך פעילות גופנית משותפת תשפר את הזוגיות שלכם?
מתכונים
13-02-2024
מתכון להכנת עוגת קרם שוקולד מפנקת
טיפוח
11-02-2024
המדריך השלם לטיפוח בחורף
תזונה
08-02-2024
חורף בריא: תרופות סבתא שיחזקו אתכם
מתכונים
06-02-2024
מתכון להכנת שייק קפה אגוזי לוז
תזונה
04-02-2024
איך לרדת במשקל ללא פעילות גופנית בחורף?
תזונה
01-02-2024
מה זה קורטיזול ולמה כדאי שנאזן אותו?

תפריט נגישות