10 טריקים שיזיזו עצלנים מהספה

לכבוד יום העצלנות, הכתבה שלא תשאיר לכם תירוצים

ב-10/8 מציינים מסביב לעולם את יום העצלנות, שמוקדש לכל חובבי המנוחה על הספה. האם גם אתם מתקשים להוציא את עצמכם מהבית לאימון? גם אתם מעדיפים להזמין טייק אווי עד לפתח הדלת מאשר לחתוך לעצמכם סלט? ובכן, אתם לא לבד! אבל החדשות הטובות הן שאפשר לשנות את זה.

קבלו 10 טריקים קטנים שיקחו אתכם לאימון, יעניקו מוטיבציה ויביאו אתכם לשינוי בריאותי משמעותי:

  1. טיפ כושר לעצלני הבוקר
    אם אתם מתקשים להתעורר בבוקר לאימון ולא סובלים את ההתארגנות בבוקר, פשוט תלכו לישון עם בגדי האימון והניחו את נעלי הכושר ליד המיטה. כשהדברים נגישים, יש סיכוי גדול יותר שהם יקרו. אוהבים לישון בבוקר כמה שיותר? תעשו כמה שיותר מטלות התארגנות בערב שלפני ובכך תבטיחו לעצמכם זינוק מהיר לאימון.
  2. בגדי אימון בסביבה
    כמה פעמים תירצתם לעצמכם הברזה מאימון מהסיבה שלא הייתם מאורגנים ולבושים לספורט? אז עכשיו כשבגדי הכושר הפכו לאופנתיים ולגיטימיים  גם לעבודה, כדאי שתמיד תהיו דרוכים למקרה שיתחשק לכם לזוז, והאמת? שזה עושה חשק, ובמיוחד אם הבגדים יהיו יפים. בכל מקרה, גם אם אתם  פחות מתחברים ללוק הספורטיבי, דאגו שתמיד יהיו לכם בגדי ספורט בעבודה או ברכב ליתר ביטחון.
  1. חטיף לעת צרה
    מכירים את זה שאתם ממש ממש רוצים להתאמן אבל בדיוק חזרתם מהעבודה והרעב יותר חזק מהרצון להזיע? אז בדיוק בשביל זה קיימים חטיפי החלבון והאנרגיה של הרבלייף בטעמים מתוקים וטעימים כמו שוקולד בוטנים, שקדים או לימון. החטיפים ישביעו, יעניקו אנרגיה ויעזרו לכם להגיע לאימון במקום לספה. דאגו שתמיד יהיו לכן חטיפים בתיק.


4. קבוצות כושר
השתייכו לקבוצות כושר שונות שיעזרו לכם להתמיד. זו יכולה להיות קבוצת פייסבוק אחת או יותר, קבוצת אימונים מקצועית או קבוצה של חברים שאתם מתאמנים איתם ולא נעים לכם להבריז להם. אדם לא מעוניין להיות יוצא דופן בקבוצתו.

5. הרגל השראה יומי
עשו לכם הרגל יומי לקבל השראה מאנשים שעשו מהפכי ספורט שונים. חפשו אותם ברשתות, בגוגל, או באתרים שונים. קראו ספרים או שתצפו בסרטים על אנשים שעשו שינויים יוצאי דופן, הם יעזרו לכם לזוז.

6. מטרות ויעדים
להתחיל לעשות ספורט או סתם להיות נוכח באימון זה לא מאוד מדרבן. בכל תחילת חודש תנו לעצמכם משימות קטנות ובכל שבוע משימות עוד יותר קטנות. הרבה יותר קל לנו לעבוד לפי תכנית מאשר ללכת לאיבוד, כי אז תמיד הספה תקרוץ לנו. טיפ חשוב – הדביקו את דף המטרות והיעדים שלכם על המקרר.

7. התאמנו בבית
תקופת הקורונה עזרה לנו להבין שאפשר להתאמן בכל מקום ואפשר לנצל את הרהיטים בסלון לאביזרים מחטבים. בבית יש מזגן, אין חשש להיות מוסכים ואין מי שיצעק עליכם כשאתם נחים. עשו לעצמכם הרגל לפני העבודה או אחרי העבודה, לזוז וזה לא משנה מאיפה. אין תירוצים! בעמוד הפייסבוק של הרבלייף תוכלו למצוא מגוון אימונים מחטבים ומחזקים.



8. סיימו עם האימון בבוקר
זה לא באמת משנה באיזו שעה ביום אתם מתאמנים, אבל ברגע שתתחילו את היום שלכם עם אימון ולא תדחו אותו לאחר כך, זה כבר ירד לכם מרשימת המטלות ובכך תהיו הרבה פחות עצלנים לאורך היום. אימון טוב בבוקר גורם לאנשים להיות נמרצים יותר ופעילים יותר.

9. תזכורות אימון
שימו לעצמכם תזכורת תזוזה יומית בנייד או שתבקשו ממישהו יקר לכם שיזכיר לכם לזוז מדי יום. אנשים שהאימון לא נכנס לסדר היום שלהם, חייבים תזכורות תכופות. אם אתם צריכים – פזרו גם פתקים בתוך הבית שמזכירים לעשות ספורט, לזוז יותר, לצאת להליכה או לרכב על אופניים.

10. החליטו מראש על יום מנוחה אחד בשבוע
ובשאר הימים נסו להיות פעילים מדי יום. זה יכול להיות יום הליכה, יום ריצה, יום משקולות, יום יוגה/פילאטיס, יום ריקוד או כל מה שאתם שיניע אתכם ויזיז אתכם. חשוב לזוז כל יום גם אם זה קצת.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא ל-3 בנים, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
01-12-2020
שייק תות וזרעי צ'יה
ספורט
29-11-2020
הסיבות האמיתיות והמפתיעות: למה אנחנו כל זמן רעבים?
ספורט
26-11-2020
אימון הרווח בין הרגליים: התרגילים הכי יעילים לחיטוב הירך הפנימית
מתכונים
24-11-2020
שייק כתום
ספורט
22-11-2020
פנו זמן ליוגה
ספורט
19-11-2020
סתיו בטוח: איך מחזקים את מערכת החיסון?
תזונה
16-11-2020
למה שומן בטני הוא השומן הכי מסוכן, ממה הוא נגרם ואיך נפטרים ממנו?
תזונה
08-11-2020
לאכול פחות מתוק - לרגל יום הסוכרת