לא רק מסעדה: 10 טיפים שיהפכו את הזוגיות שלכם לבריאה וחטובה

איכשהו הורגלנו שבכל פעם שאנחנו מתכננים דייט, זה ישר שולח אותנו לבילוי שקשור באוכל, שתייה, וקלוריות ריקות, כמו למשל סרט עם פופקורן ושתייה ממותקת, בילוי במסעדה, אכילת גלידה משותפת או בילוי בבר שכולל אלכוהול ונשנושים. כל אלו עלולים לגרום לנו להיות פחות בריאים בתוך הזוגיות שלנו, גם אם היא נפלאה ומאושרת

איך אפשר להפוך את הזוגיות שלכם למעוררת השראה? לכזו שמניבה ריבועים בבטן, בריאות, אהבה לספורט וריצה? לכבוד ט”ו באב הכנו לכם 10 טיפים קטנים משני זוגיות ובריאות.

  1. במקום מסעדה יוצאים לריצה או הליכה
    עשו לכם מנהג רומנטי שבועי שבו אתם יוצאים להליכה או ריצה בשקיעה, אין יותר מקרב מזה, זמן בלי טלפונים סלולריים, ללא מסכים והפרעות, זמן שבו תוכלו לדבר רק שניכם, ליהנות מהטבע, מהאוויר וכמובן להישאר בכושר. גם אם אחד מכם פחות בכושר מהשני, תשקיעו בפעם אחת בשבוע לפחות שבו האחד מוותר לשני בזמן או בקצב, ואם תתמידו, תדביקו במהרה את הקצב. התחילו בחצי שעה של הליכה/ריצה ובהדרגה עברו לשעה ואפילו יותר. מדובר בפעולה שתשנה לכם את היחסים וכמובן את הבריאות. פעילות אירובית משפרת את תפקודי הלב והריאות, מחזקת את מערכת החיסון, משפרת את זרימת הדם ותורמת לחיזוק וחיטוב הגוף.
  2. מנת בריאות בהפתעה
    בימים חמים אלו, לפעמים קל לנו ליפול לגלידות וקינוחים קרים, כשבעצם הגוף שלנו זקוק לנוזלים, ויטמינים ומינרלים. עשו לבן/בת הזוג שלכם הפתעה יומית ותחתכו לו/לה אבטיח קר וצונן/כל פרי אחר שיש לכם בבית או שתכינו שייק בריאותי מלא בערכים תזונתיים. מתכון לשייק אהבה אדומה : https://goodnutrition.co.il/recipes/red-love-smoothie/


3. קופסת הפתעה לעבודה
הרגעים בהם אנחנו חוטאים, זה כשאנחנו רעבים ואין ברשותינו אופציות בריאות בהישג יד. הכינו לבן/בת זוגכם קופסה יומית שיוכל לקחת להמשך היום ובה הכניסו פירות חתוכים, ירקות, שקדים או חטיפי בריאות טבעיים. רוצים להשקיע עוד יותר? הכניסו פנימה פתק יומי עם מילים יפות ומעודדות.

4. הכינו לוח פעילות גופנית
תבנו טבלה שבה אתם כותבים כמה זזתם בכל יום ובאיזו שעה של שניכם כמובן. הטבלה תזכיר לכם מדי יום האם אתם בכיוון הנכון, או שיש להשתפר בעניין. היא גם תדרבן כשאחד מכם עובד יותר קשה מהשני. שימו לב שאתם מחלקים את האימונים לאימונים אירוביים ואנאירוביים ושאתם לא פוסחים על אף אחד מהם. אימוני אירובי ישפרו בין היתר את הסיבולת לב ריאה ואימוני אנאירובי יחזקו את השרירים וישמרו על יציבה תקינה. שניהם נחוצים לבריאות תקינה וכושר מיטבי.



5. חזקו אחד את השניה
ראיתם שבן או בת הזוג שלכם חזר/ה מאימון? תפרגנו, תחזקו ותעצימו. יש כוח ומשקל רב להערכה של הצד השני. כשאין פירגון, הרבה יותר קשה להתמיד. עזרו לאהובים שלכם להיות בריאים.

6. תרקדו ביחד – זה משחרר, מחזק ומקרב.



7. הכינו ארוחות בריאות
תזכרו שמה שאתם מכינים ואוכלים, יש סיכוי גבוה שזה מה שכל הבית יאכל. הקפידו שתמיד יהיה סלט גדול על השולחן, ואם בן או בת הזוג שלכם נרתע/ת מירקות, דאגו להכין מהירקות מטעמים מגרים.

8. בשלו יחד
בילוי זוגי נחמד הוא לבשל יחד אוכל בריא ומזין, ואם שניכם מעוניינים, אפילו הירשמו לסדנת בישול בריא ביחד, שתעזור לכם ללמוד להכניס את הבריאות הביתה.



9. אל תפסיקו לעודד אחד את השניה
כשאחד מכם במצב רוח ירוד, תציעו לו להתאמן, זה משפר את מצב הרוח.

10. הירשמו לחוג כושר משותף
זה יכול להיות ריקוד, שחייה, יוגה או חדר כושר. הפכו את החוויות שלכם לחוויות שמשלבות בריאות, כושר וזיעה.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא ל-3 בנים, מרתוניסטית ועיתונאית.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
26-05-2024
למה כל כך קשה לנו להתמיד באימונים ומהם סודות ההתמדה?
ספורט
23-05-2024
פילאטיס רצפה או מכשירים? מה עדיף?
מתכונים
21-05-2024
מתכון תה קר בטעם לימון ומנגו
תזונה
18-05-2024
הסוד לגוף צעיר: מה להכניס לשייק כדי להישאר צעירים?
ספורט
16-05-2024
כיצד לשחרר צוואר תפוס?
תזונה
09-05-2024
16 טיפים מעולים ליום עצמאות בריא יותר
מתכונים
07-05-2024
מתכון להכנת עוגת גבינה לימונית
ספורט
04-05-2024
איך לחזור לרוץ אחרי הפוגה ארוכה?

תפריט נגישות