10 עובדות על אימון במזג האוויר קר

מה קורה לגוף שלנו בקור קיצוני ואיך זה משפיע על האימונים שלנו? האם כדאי להתאמן כשקר מאוד בחוץ ומתי עדיף לוותר על האימון בחוץ לטובת אימון במבנה סגור? איך אנחנו אמורים להתלבש בקור ומי האנשים שסובלים פחות מהאימונים בקור? 10 עובדות שחשוב לדעת על אימונים בתנאי קור

  1. מה קורה לגוף שלנו כשאנחנו מתאמנים בקור? החשיפה לקור גורמת לזרימת דם מוגברת למרכז הגוף על מנת לחמם אותו וכתוצאה מכך פחות דם מגיע לקצות האצבעות והרגליים ולכן אנחנו מרגישים יותר קר בקצוות עד כדי כוויות קור בתנאים קיצוניים. החשיפה בקור עלולה לגרום לרעד, לכוויות קור ולמאמץ רב של הריאות.
  2. מיהם האנשים שסובלים פחות מהאימונים בחוץ בתנאי קור? אנשים בעלי אחוזי שומן גבוה יותר, סובלים בדרך כלל פחות מאשר אנשים עם אחוזי שומן נמוכים יותר. עם זאת, לנשים ביחס לגברים יש לפעמים אחוזי שומן גבוהים יותר, אך הן נוטות לסבול יותר מקור.
  3. איזה מזג אוויר ממש מקשה על האימון? כשהטמפרטורות נמוכות מאוד, הרבה מאיתנו ירגישו שהם מתחממים לאחר זמן מה של אימון, אך ברגע שתתחיל רוח, הקור יורגש הרבה יותר וגם יקשה בצורה משמעותית על האימון, ובמיוחד על אימון נגד הרוח כמו ריצה או אופניים. גם גשם בשילוב קור קיצוני עלול להרגיש קר בהרבה ולא נעים לגוף.
  4. מתי עדיף לנו לוותר על האימון בחוץ? בקור קיצוני מומלץ לאנשים שלא מאומנים לא להתאמן בחוץ, ובמיוחד כשהטמפרטורות צונחות מ6-10 מעלות.
  5. איך מתגברים על קושי מנטלי? הקושי העיקרי באימונים בחורף ובעיקר כשקר וגשום, הוא קושי מנטלי, כלומר – פשוט רצון לצאת לאימון. אז בכדי להתמודד עם הקושי הזה אנחנו צריכים שיהיה לנו ‘למה’ מאוד חזק. מהי הסיבה שבגללה אתם רוצים להתאמן? למה חשוב לכם להתאמן? וגם אולי למצוא פרטנרים לאימונים עם משמעת עצמית חזקה משלכם.
  6. איך להתלבש כשקר מאוד? טכניקת הלבוש הנפוצה והטובה ביותר לאימונים בחורף היא שיטת השכבות, כך שמצד אחד תוכלו להוריד שכבות עליונות כשאתם מתחממים אבל תמיד להרגיש יבשים תחת השכבות. מעל השכבות לבשו בגדים עמידים לגשם כמו מעיל גשם. בנוסף, אם אתם יוצאים לזמן ארוך, קחו אתכם גרביים יבשות בכיס והקפידו לשמור על בגדים יבשים. מומלץ להשתמש גם בכובע וכפפות.
  7. לפחות שורפים יותר – אם יש עובדה שמתאמנים רבים אוהבים לשמוע זה שבחורף לפחות שורפים יותר קלוריות מאשר בקיץ. ככל שיותר קר בחוץ, הגוף שלנו מבזבז יותר אנרגיה על מנת לחמם את עצמו ובכך אנחנו שורפים יותר קלוריות משומן. סיבה מספיק טובה לצאת לאימון גם כשקר?
  8. סכנת התייבשות – באימונים בקור יש לנו פחות תחושת צמא, וזה אומר שאם אתם יוצאים לאימון של שעה פלוס, אתם צריכים לזכור שלמרות שקפוא בחוץ, הגוף שלכם עדיין זקוק לנוזלים ואתם עדיין מאבדים נוזלים. אם בקיץ נרגיש צורך לשתות לאחר או במהלך האימון, בחורף זה עלול לא לקרות ומדובר בתרחיש מסוכן. זכרו לשתות במהלך האימון גם אם אתם לא מרגישים תחושת צמא.
  9. מה לעשות כשאי אפשר להתאמן בחוץ? לא מוותרים על אימונים – אם קר בחוץ, גשום, יש רוח חזקה ואתם מרגישים שאימון בחוץ עלול להזיק לכם, אל תשתמשו בזה כתירוץ להבריז מהאימון ונסו להמיר את האימון למבנה סגור. אם זו ריצה, נסו לרוץ על הליכון או לבצע אימון מדרגות בבניין שלכם או בסביבתכם, עשו אימון דלגית או אימון HIIT בבית שלכם. רק אל תבריזו.
  10. עיקרון ההדרגתיות תקף גם לקור – אם אתם רוצים להתאמן בחורף ובקור, אתם צריכים להרגיל את הגוף שלכם לחשיפה לקור בהדרגה. כלומר – להתאמן בכל עונות השנה ולא להתחיל בשיא הקור, להתחיל עם זמנים קצרים ולעלות בהדרגה.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
15-05-2022
איך לטפל בדלקת? המאכלים שכדאי ולא כדאי לכם לאכול
ספורט
12-05-2022
למה קרוספיט מומלץ לגברים?
מתכונים
10-05-2022
מתכון להכנת ספרינג רול עם דיפ בוטנים
תזונה
08-05-2022
6 סיבות שעלולות לגרום לכם לאבד שליטה לגבי האכילה
ספורט
01-05-2022
טעויות שעושים באימונים הגורמות לכאבי גב
טיפוח
24-04-2022
הסימנים שמצביעים שכנראה יש לכם מחסור בוויטמין D
טיפוח
21-04-2022
סדרו את היום: איך לנהל את הזמן כדי להצליח לחיות באורח חיים בריא?
מתכונים
19-04-2022
מתכון להכנת שייק סגול