יתרונות הבריאותיים באהבה ומתכונים רומנטיים ליום האהבה

מהם היתרונות הבריאותיים של האהבה? איך אפשר להכניס עוד קצת בריאות לקשר הרומנטי שלכם ומה אפשר לאכול בדייט רומנטי חורפי? המדריך לוולנטיין דיי

אז נכון שאומרים שכשמתחתנים יש כאלו שמשחררים קצת מההרגלים הבריאותיים ורבים מאיתנו נוטים לעלות קצת במשקל מנחת, אבל מסתבר שלאהבה יש יתרונות בריאותיים רבים וגם אם תשכילו לחבור יחדיו לקיום אורח חיים בריא, תזכו בחיים ארוכים ובריאים.

מהם יתרונות האהבה?

מספר מחקרים בנושאי נשואים, זוגיות ובריאות שפורסמו במחלקת הבריאות ושירותי האנוש של ארצות הברית, מצאו כי אנשים נשואים שנמצאים בזוגיות ארוכת טווח מבלים פחות אצל הרופא. ככל הנראה בגלל שבזוגיות בן הזוג מדרבן יותר לאורח חיים בריא ובכך שומרים על עצמם מביקורים אצל הרופאים. עוד נמצא כי אנשים הנמצאים בזוגיות סובלים פחות מדיכאון ופחות צורכים אלכוהול וסמים. בנוסף, האנשים הזוגיים סובלים פחות מחרדה ויש להם יותר סיכוי להתמיד באורח חיים בריא. חוץ מזה, שהורמון האוקסיטוצין המופרש כשאנחנו מרגישים אהבה, בריא בפני עצמו וגורם לנו להרגיש מאושרים יותר.

איך אפשר לנצל את האהבה לטובת הבריאות?

תמשכו אחד את השני לעשות יותר ספורט, לאכול בריא יותר, לעשות מדי יום מינימום 10,000 צעדים ביום, לישון טוב, לטפל בנפש, לשפר את אורח החיים כי ביחד זה הרבה יותר קל מאשר לבד.

איך אפשר לבלות ביחד מבלי לעלות במשקל?

נסו לשלב בדייטים שלכם דברים נוספים מלבד אכילה, דברים שממלאים את הנפש ושמטיבים עם הגוף ובעיקר מזיזים אותו. זו יכולה להיות ריצה או הליכה משותפת, סתם טיול, אימון יוגה משותף שאפשר גם לעשות בבית, טיול אופניים או בישול משותף.

מה לאכול בדייט רומנטי חורפי?

בקיץ הרבה יותר קל לבחור בדייטים רומנטיים שלא בהכרח כוללים אכילה. אפשר ללכת לים, לטיול, לרכב על אופניים ביחד או אם בכל זאת אוכל, אז גלידת יוגורט בשקיעה תוך כדי הליכה. בחורץ זה קצת יותר מורכב, ובמיוחד כשסוער בחוץ, אז אם אתם נשארים ביחד, הנה כמה דברים בריאים ומחממים שתוכלו להכין ביחד:

  1. סחלב חורפי בריא (מתכון זוגי) – מחממים על סיר 2 כוסות חלב צמחי, 6 כפות שיבולת שועל טחונה, 2 כפות מי ורדים וקינמון. ניתן להוסיף שוקולד מריר ובננה. ניתן להוסיף אבקה להכנת משקה חלבון של הרבלייף למי שרוצה להוסיף עוד קצת חלבון.
  2. שוקו חם חרובים – פינוק חורפי מנצח בטעם של שוקו אך בריא וטבעוני: השרו 15 שקדים, ותטחנו בבלנדר יחד עם כפית קקאו, מים וממתיק בריא כמו סירופ אגבה או מעט מייפל וחממו בסיר קטן.
  3. צ’אי חלב שקדים – משקה כיפי ומפנק לימים קפואים. כל מה שצריך זה אבקת צ’אי, להוסיף חלב שקדים, תמרים, לטחון ביחד ולחמם על סיר.
  4. דייסת שוקו – השתמשו באבקת משקה חלבון של הרבלייף בטעם שוקו, הוסיפו כף לתוך דייסת שיבולת שועל, הוסיפו חלב צמחי וקשטו בפירות שאתם אוהבים.
  5. את אותה הדייסה, ניתן לאפות בתנור ולקבל סוג של עוגה בריאה וטעימה.
  6. הכינו צלחת פירות חתוכים
  7. פונדו שוקולד מריר עם פירות חתוכים.
  8. צלחת ירקות וגבינות טבעוניות שאפשר להכין בקלות בבית מקשיו או משקדים.
  9. אדממה – נשנוש קליל וחמים עשיר בחלבון.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
15-05-2022
איך לטפל בדלקת? המאכלים שכדאי ולא כדאי לכם לאכול
ספורט
12-05-2022
למה קרוספיט מומלץ לגברים?
מתכונים
10-05-2022
מתכון להכנת ספרינג רול עם דיפ בוטנים
תזונה
08-05-2022
6 סיבות שעלולות לגרום לכם לאבד שליטה לגבי האכילה
ספורט
01-05-2022
טעויות שעושים באימונים הגורמות לכאבי גב
טיפוח
24-04-2022
הסימנים שמצביעים שכנראה יש לכם מחסור בוויטמין D
טיפוח
21-04-2022
סדרו את היום: איך לנהל את הזמן כדי להצליח לחיות באורח חיים בריא?
מתכונים
19-04-2022
מתכון להכנת שייק סגול