יתרונות הבריאותיים באהבה ומתכונים רומנטיים ליום האהבה

מהם היתרונות הבריאותיים של האהבה? איך אפשר להכניס עוד קצת בריאות לקשר הרומנטי שלכם ומה אפשר לאכול בדייט רומנטי חורפי? המדריך לוולנטיין דיי

אז נכון שאומרים שכשמתחתנים יש כאלו שמשחררים קצת מההרגלים הבריאותיים ורבים מאיתנו נוטים לעלות קצת במשקל מנחת, אבל מסתבר שלאהבה יש יתרונות בריאותיים רבים וגם אם תשכילו לחבור יחדיו לקיום אורח חיים בריא, תזכו בחיים ארוכים ובריאים.

מהם יתרונות האהבה?

מספר מחקרים בנושאי נשואים, זוגיות ובריאות שפורסמו במחלקת הבריאות ושירותי האנוש של ארצות הברית, מצאו כי אנשים נשואים שנמצאים בזוגיות ארוכת טווח מבלים פחות אצל הרופא. ככל הנראה בגלל שבזוגיות בן הזוג מדרבן יותר לאורח חיים בריא ובכך שומרים על עצמם מביקורים אצל הרופאים. עוד נמצא כי אנשים הנמצאים בזוגיות סובלים פחות מדיכאון ופחות צורכים אלכוהול וסמים. בנוסף, האנשים הזוגיים סובלים פחות מחרדה ויש להם יותר סיכוי להתמיד באורח חיים בריא. חוץ מזה, שהורמון האוקסיטוצין המופרש כשאנחנו מרגישים אהבה, בריא בפני עצמו וגורם לנו להרגיש מאושרים יותר.

איך אפשר לנצל את האהבה לטובת הבריאות?

תמשכו אחד את השני לעשות יותר ספורט, לאכול בריא יותר, לעשות מדי יום מינימום 10,000 צעדים ביום, לישון טוב, לטפל בנפש, לשפר את אורח החיים כי ביחד זה הרבה יותר קל מאשר לבד.

איך אפשר לבלות ביחד מבלי לעלות במשקל?

נסו לשלב בדייטים שלכם דברים נוספים מלבד אכילה, דברים שממלאים את הנפש ושמטיבים עם הגוף ובעיקר מזיזים אותו. זו יכולה להיות ריצה או הליכה משותפת, סתם טיול, אימון יוגה משותף שאפשר גם לעשות בבית, טיול אופניים או בישול משותף.

מה לאכול בדייט רומנטי חורפי?

בקיץ הרבה יותר קל לבחור בדייטים רומנטיים שלא בהכרח כוללים אכילה. אפשר ללכת לים, לטיול, לרכב על אופניים ביחד או אם בכל זאת אוכל, אז גלידת יוגורט בשקיעה תוך כדי הליכה. בחורץ זה קצת יותר מורכב, ובמיוחד כשסוער בחוץ, אז אם אתם נשארים ביחד, הנה כמה דברים בריאים ומחממים שתוכלו להכין ביחד:

  1. סחלב חורפי בריא (מתכון זוגי) – מחממים על סיר 2 כוסות חלב צמחי, 6 כפות שיבולת שועל טחונה, 2 כפות מי ורדים וקינמון. ניתן להוסיף שוקולד מריר ובננה. ניתן להוסיף אבקה להכנת משקה חלבון של הרבלייף למי שרוצה להוסיף עוד קצת חלבון.
  2. שוקו חם חרובים – פינוק חורפי מנצח בטעם של שוקו אך בריא וטבעוני: השרו 15 שקדים, ותטחנו בבלנדר יחד עם כפית קקאו, מים וממתיק בריא כמו סירופ אגבה או מעט מייפל וחממו בסיר קטן.
  3. צ’אי חלב שקדים – משקה כיפי ומפנק לימים קפואים. כל מה שצריך זה אבקת צ’אי, להוסיף חלב שקדים, תמרים, לטחון ביחד ולחמם על סיר.
  4. דייסת שוקו – השתמשו באבקת משקה חלבון של הרבלייף בטעם שוקו, הוסיפו כף לתוך דייסת שיבולת שועל, הוסיפו חלב צמחי וקשטו בפירות שאתם אוהבים.
  5. את אותה הדייסה, ניתן לאפות בתנור ולקבל סוג של עוגה בריאה וטעימה.
  6. הכינו צלחת פירות חתוכים
  7. פונדו שוקולד מריר עם פירות חתוכים.
  8. צלחת ירקות וגבינות טבעוניות שאפשר להכין בקלות בבית מקשיו או משקדים.
  9. אדממה – נשנוש קליל וחמים עשיר בחלבון.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
טיפוח
11-04-2024
ניקיון פסח ולא רק בבית: 5 דברים לא בריאים שכדאי לנקות מהחיים שלנו
טיפוח
07-04-2024
הקפידו על השינה: 8 סכנות בחוסר שינה מצטבר
ספורט
04-04-2024
איזה תרגילים משפרים את מצב הרוח?
מתכונים
01-04-2024
מתכון להכנת שייק קרם פטל
תזונה
28-03-2024
למה חטיפי חלבון עכשיו יותר נחוצים מתמיד?
תזונה
24-03-2024
איזה נשנושים ימנעו זלילות ליליות?
ספורט
21-03-2024
אתגרי הכושר ששיגעו את הרשת
טיפוח
17-03-2024
7 דרכים לדעת אם אתם אוכלים יותר מדי סוכר

תפריט נגישות