איך אפשר להתחיל להתעורר מוקדם בחורף?

מהם היתרונות הבריאותיים בקימה מוקדמת? למה כל כך קשה לנו להתעורר מוקדם ובמיוחד בעונה הקרה ואיך אפשר להתחיל ליישם את הקימה המוקדמת בחורף?

תשאלו כל אדם שמתקשה להתעורר בבוקר, מה הדבר שהכי מאתגר אותו בחורף והוא יגיד לכם שלהתעורר מוקדם ולקפוץ מהשמיכה החמימה. אז איך יש אנשים שמתעוררים בכל יום ב-5 בבוקר בלי קשר לעונות השנה?

רובין שארמה, שכתב רב מכר שכולו מעודד אנשים להתעורר מוקדם בבוקר כדי להספיק הרבה יותר ולחיות חיי הגשמה ובריאות, טוען שמדובר בסופו של דבר בהרגל שכל אחד יכול לשנות, כאשר יש זמן מסוים שלאחר אימוץ ההרגל, הוא הופך להיות למציאות חיינו. אבל עד שזה הופך להיות הרגל וחלק מאיתנו, יש לעבור לעיתים כמה אתגרים בדרך.

למה בכלל לקום מוקדם?

אחד הכוחות הידועים של האנשים המצליחים בעולם, טמונים בקימה מוקדמת. אנשים שמתעוררים מוקדים מספיקים יותר בחיים שלהם, אבל לא רק. אנשים שמתעוררים בשעות המוקדמות של היום זוכים גם לאזן את ההורמונים שלהם, להיות אנרגטיים יותר, ולהשקיע בעצמם יותר בגוף ובנפש.



אז איך עושים את זה?

1. תיפטרו מהנודניק
כשאתם מפעילים את הנודניק, אתם בעצם אומרים לעצמכם שאתם לא סובלים להתעורר בבוקר, ואז אתם בעצם מתעוררים שוב ושוב ומתבאסים. הכמה דקות הנוספות שבהם תישנו לא באמת יעזרו לכם להרגיש יותר ערניים, אבל כן תתחילו בוקר מבואסים ובאנרגיה לא טובה, שלא תגרום לכם להתמיד בהתעוררות מוקדמת.

2. פשוט לקפוץ
בהמשך לסעיף שחרור הנודניק, קפצו מהמיטה בבת אחת בלי לחשוב ברגע שהשעון המעורר מבשר על בוא הבוקר.

3. בוקר של כיף מתחיל בהודיה
ביהדות אומרים את ברכת “מודה אני”, שאפשר לאמץ בכל דרך שתתאים לכם, כשהמטרה היא להתעורר בתחושת הודיה על היום החדש שמתאפשר לכם לחוות, מתוך הבנה ששום דבר אינו מובן מאליו. תחושת ההודיה תעזור לכם להתעורר בצורה חיובית יותר.

4. מה אתם אומרים לעצמכם על הבוקר?
האם אתם שמחים על הבוקר שמגיע? מה אתם חושבים כשאתם שומעים את השעון? היו ערים למחשבות שמגיעות אליכם על הבוקר ונסו לשים פוקוס על מחשבות מרימות ומעצימות יותר.

5. זמן לספורט
הדרך היעילה ביותר להתעורר ולהתחמם היא להתחיל לזוז. פעילות גופנית על הבוקר ממריצה את הדם, מעוררת ומחממת, וזה בדיוק מה שאנחנו צריכים על הבוקר.

6. סדרו את המיטה
זה גורם לנו להרגיש הרבה יותר טוב וליציאה ליום החדש.

7. שתו מים
שמרווים את הגוף, מעוררים ומטיבים עם עור הפנים והבריאות באופן כללי. הקפידו לשתות מים פושרים עם הקימה.

8. אל תתפתו להיכנס לאינסטגרם
בשעה הראשונה של היום, נסו להימנע משהות ברשתות החברתיות ובכלל נסו להימנע מקרבה לטלפון הנייד. שמרו על שעה אחת של שקט שהיא רק לעצמכם.

9. כנסו למיטה מוקדם
כדי לתת לעצמכם מספיק שעות שינה. שימו לכם תזכורת כלשהי להיכנס למיטה מוקדם.

10. דאגו לפעילות מרגיעה לפני השינה
המוח שלנו כל היום עסוק במיליוני מחשבות. לפני השינה נסו להוריד גירויים ולהיכנס למצב של הרפיה. זה יעזור לכם לישון יותר טוב.

11. הכינו בגדים למחר
כדי שלא תתעכבו ליד הארון קפואים מקור, מה שיכול להחזיר אתכם למיטה החמימה. מומלץ שאלו יהיו בגדי ספורט, שיניעו אתכם לפעולה.

12. הרחיקו טלפונים מאזורכם לפני השינה
מורידים גירויים לפני השינה ונותנים למוח את השקט שהוא זקוק לו. נסו להימנע גם מצפייה בטלוויזיה לפני השינה.

13. אל תוותרו אם לא הצלחתם, תמשיכו לנסות
יש ימים בהם יהיה לנו קצת יותר קשה להתעורר ואף מאתגר. זה קורה לכולנו, אבל אל תישברו ותחזרו אחורה. כל יום יש לנו אפשרות לבחור מחדש להתעורר מוקדם.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
18-02-2024
אותה כמות קלוריות רק בלילה: מה זה עושה לגוף שלנו?
ספורט
14-02-2024
איך פעילות גופנית משותפת תשפר את הזוגיות שלכם?
מתכונים
13-02-2024
מתכון להכנת עוגת קרם שוקולד מפנקת
טיפוח
11-02-2024
המדריך השלם לטיפוח בחורף
תזונה
08-02-2024
חורף בריא: תרופות סבתא שיחזקו אתכם
מתכונים
06-02-2024
מתכון להכנת שייק קפה אגוזי לוז
תזונה
04-02-2024
איך לרדת במשקל ללא פעילות גופנית בחורף?
תזונה
01-02-2024
מה זה קורטיזול ולמה כדאי שנאזן אותו?

תפריט נגישות