ההליכה הספציפית הזו תחזק לכם את מערכת החיסון

הליכה היא פעולה פשוטה שכולנו עושים מדי יום ויום כדי להגיע ממקום למקום. היום כולם כבר יודעים שהליכה נמרצת ידועה כפעילות גופנית שמחזקת את מערכת החיסון, משפרת סיבולת לב ריאה ומשפרת את הבריאות. רוצים להגביר את האפקט? תורידו נעליים!

הליכה היא פעילות גופנית שמתאימה לכולם. היא מתאימה לכל הגילאים, ולכל רמות הקושי. היא מתאימה למי שרוצה לרדת במשקל, לשפר את הסיבולת לב ריאה שלו, להזרים את הדם ועוד. כעת טרנד ישן חדש מדבר על הליכה יחפה כדרך יעילה יותר לחיזוק מערכת החיסון ושיפור הבריאות בכללותה.

באדמת כדור הארץ ישנם אלקטרונים בעלי מטען חשמלי שלילי. כאשר הגוף שלנו נוגע באדמה, הוא מקבל זרם של אנרגיה חיובית, וכאשר האנרגיה הזו של שני הגופים, משפיעה לטובה על גוף האדם ומשפרת את בריאותו הפיזית והנפשית כאחד. מטען חיובי לאורך זמן ללא מטען שלילי, עלול מסתבר, לגרום להשפעה לא מטיבה עם הבריאות שלנו וליצירת מחלות שונות.

אמנם לא מדובר בעניין חדש, כולנו נולדים יחפים ולומדים ללכת, אנחנו הולכים יחפים בבית ואין פה שום סטארט אפ, אך עם השנים רובינו התרחקנו מאוד מהקרקע, והתחברנו יותר לבטון, לנעליים עם סוליות עבות שמרחיקות אותנו מהאדמה, ואנחנו הרבה יותר מחוברים למסכים מאשר לחוף הים ולאדמה.

 

 

בשנים האחרונות, נושא הקרקוע (או גראודינג בלועזית) נחקר יותר ויותר גם במדע, ומחקרים מצאו קשר בין הליכה יחפה להפחתת סוגי דלקת שונים, לריפוי פצעים החלמה ממחלות כרוניות ואוטואימוניות, הקלה על כאבי מפרקים והרגשה נפשית טובה.

ההליכה היחפה תורמת גם להקלה על סטרס, שקיים בחיים של כולנו ומשבש לנו את המצב ההורמונלי התקין, ועלול לגרום לדלקות שונות, כך ניתן לקרוא במחקר שפה.

מחקר שהתבצע באוניברסיטת תל אביב, מצא כי הליכה יומיומית של 10 דקות ביום, עשוי לשפר או להפחית משמעותית את כאבי דורבן, סוג של דלקת בעקב שגורמת לכאבים בהליכה. ניתן לקרוא פה על המחקר.

היום ניתן לרכוש עזרים שונים ואקססוריז שיקדמו את טכניקת הקרקוע החל מנעליים מיוחדות שאפשר גם ללכת בעזרתן ביומיום, גרביים, שמיכות ומזרנים.

איך אפשר ליישם את ההליכה היחפה בחיינו? כמה טיפים מעשיים:

    1. השאירו את הנעליים בבית – נסו לחשוף את רגלכם למשך 10-30 דקות ביום לאדמה. זה יכול להיות ליד ביתכם, על חוף הים או בפארק הקרוב. אתם יכולים לעשות זאת בהליכה או אפילו לעמוד. העיקר שתחשפו את כפות הרגליים שלכם לאדמה. ניתן לשלב גם את הידיים.
    2. עבודות גינה – אם יש ברשותכם גינה, עבדו בגינה, טפלו בעציצים, בעצים ובפרחים והיו יחפים כמובן.
    3. השתמשו בעזרים – ישנם משטחים שונים שניתן אפילו להשתמש בהם כשאתם יושבים מול המחשב המחבר את היושב להארקה. כלומר, למטען החשמלי שישנו באדמה.
    4. הקפידו להכניס את ההליכה היחפה לשגרת היום שלכם – יש לנו נטייה כבני אדם להתלהב מדברים שעושים לנו טוב ולא להמשיך לבצע אותם לאורך זמן. נסו להכניס את ההליכה היחפה לשגרת יומכם והטמיעו אותה כדי שתהפוך להיות חלק מחייכם הבריאים.

 

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.

 



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
16-05-2024
כיצד לשחרר צוואר תפוס?
תזונה
09-05-2024
16 טיפים מעולים ליום עצמאות בריא יותר
מתכונים
07-05-2024
מתכון להכנת עוגת גבינה לימונית
ספורט
04-05-2024
איך לחזור לרוץ אחרי הפוגה ארוכה?
ספורט
02-05-2024
הגיע הזמן: 6 הרגלי כושר שהגיע הזמן להפסיק איתם כבר
תזונה
18-04-2024
ניקוי רעלים: מה אוכלים ומתי עושים?
טיפוח
11-04-2024
ניקיון פסח ולא רק בבית: 5 דברים לא בריאים שכדאי לנקות מהחיים שלנו

תפריט נגישות