מדוע חשוב להקפיד על תזונה מותאמת לספורטאים?

אם אתם מתאמנים באופן קבוע, כדאי שתחשבו על תזונה מותאמת לספורטאים.

החשיבות של תזונה לספורטאים ידועה עוד מימי האולימפיאדות ביוון העתיקה. ספורטאים נהגו אז לאכול סוגי בשרים שונים בהתאם לסוג הספורט שעסקו בו. תזונה לספורטאים כיום היא מתקדמת יותר, ובנוסף למאכלים מומלצים, ספורטאים רבים צורכים גם תוספי תזונה לספורטאים. תוספי התזונה האלה נועדו לסייע לספורטאים לשפר את היכולות שלהם ולעזור לגוף שלהם להגיע לתוצאות הטובות ביותר. אבל איך תוספי התזונה האלה מסייעים לגוף ולמה יש חשיבות לצריכה של תוספי תזונה לספורטאים?

  • סיבולת טובה יותר

סיבולת טובה חשובה מאוד לספורטאים שמתחרים בריצות למרחקים ארוכים. אחד מתוספי התזונה לספורטאים שידועים כמסייעים לסיבולת טובה יותר הוא קפאין. כמו שקפאין יכול לעזור לכם להתעורר מנטלית בבוקר, כך הוא יכול לעזור גם לספורטאים. אם לוקחים קפאין כחצי שעה לפני תחרות, הוא יכול לעזור לגוף ליהנות מסיבולת גבוהה יותר. בתחרויות ארוכות, כמו מרתון למשל, אפשר לצרוך קפאין גם תוך כדי התחרות. מחקרים הראו ששחקני טניס, רוכבי אופניים, אצנים ושחקני כדורגל הם בין הספורטאים שיכולים לשפר את הסיבולת שלהם בעזרת קפאין. טבליות תרמו קומפליט של הרבלייף מכילות קפאין מתה ירוק, אבקת קפאין, אבקת קקאו וירבה מייט. צריכה של הטבליות יכולה לעזור לכם ליהנות מזריקת מרץ ולשפר את העירנות והריכוז שלכם.



  • פיתוח שרירים

פיתוח שריר לא שמור רק למפתחי גוף. גם ספורטאים אחרים, כמו אצנים למשל, יכולים ליהנות מיתרונות של בניית מסת שריר. קיימים בשוק מגוון תוספי תזונה לספורטאים, שיכולים לעזור לגוף שלכם לפתח שרירים בקלות יותר, אם משלבים אותם עם אימוני התנגדות. חלבון מי גבינה הוא בין תוספי התזונה לספורטאים הנפוצים ביותר למטרת פיתוח שרירים. רצוי לצרוך חלבון מי גבינה עד כחצי שעה אחרי האימון. מחקרים מראים שצריכה של חלבון מי גבינה אחרי אימון יכולה לעזור לפיתוח השריר ולהפחתה של נזק בשריר. קל לצרוך חלבון מי גבינה בתוך משקה חלבונים, כמו פורמולה 1 ספורט של הרבלייף. מנה של המשקה מכילה מי גבינה וכן קזאין, ובסך הכל 18 גרם חלבונים. בנוסף מכילה המנה גם פחמימות, סיבים, ויטמינים ומינרלים.

  • התאוששות

האימון שלכם לא שווה הרבה, אם הגוף שלכם לא יכול להתאושש כמו שצריך אחריו. הזמן בין האימונים הוא הזמן בו הגוף לומד להתאים את עצמו, כדי להפוך אתכם למהירים וחזקים יותר. בזמן ההתאוששות הגוף יכול לתקן את השרירים שנשברים כתוצאה מהאימון והוא מחזיר לעצמו נוזלים, שמסייעים לו להיפטר מחומרים לא רצויים. מגוון תוספי תזונה לספורטאים יכולים לעזור לשפר את ההתאוששות של הגוף, ביניהם חומצות אמינו מסועפות, שהן אבני הבנייה לשמירה על מסת שריר, וחלבונים, שמסייעים לגוף לתקן רקמות שרירים פגועות ולהאיץ את חידוש הגליקוגן. משקה PRO MAX של הרבלייף הוא משקה עשיר בחלבונים, שמכיל חומצות אמינו מסועפות ומיועד להתאוששות לאחר האימון.

  • בריאות העצמות והמפרקים

אם אתם מתאמנים באופן מקצועי, אתם עלולים לחוות פגיעה בעצמות, בגידים ובמפרקים שלכם. כדי לעזור לגוף לשמור על עצמות חזקות וסחוסים מרופדים, כדאי להיעזר בתוספי תזונה לספורטאים. גלוקוזאמין וכונדרויטין הם תוספי תזונה שיכולים לעזור לבריאות העצמות והמפרקים שלכם. יש להם השפעה על סינתזת קולגן, שחיקת סחוס וסימפטומים של דלקת מפרקית ניוונית. מחקרים מראים ששחקני כדורגל ורוכבי אופניים יכולים ליהנות במיוחד מהיתרונות של תוספי גלוקוזאמין וכונדרויטין.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
19-01-2021
מתכון להכנת מרק שמנת פטריות
ספורט
14-01-2021
7 דברים שיצילו אתכם משרירים תפוסים
מתכונים
12-01-2021
מתכון להכנת שייק שוקולד אגס
ספורט
11-01-2021
המדריך לשגרת חיטוב בריאה גם בסגר: 14 טיפים מנצחים
ספורט
07-01-2021
התרגיל המטורף שימצק לכם את הבטן והזרועות
ספורט
03-01-2021
מוטיבציה לשנה האזרחית החדשה: למה אתם לא מצליחים להתמיד באימונים ואיך בשנה הזו בטוח תצליחו?
טיפוח
31-12-2020
דיבור עצמי חיובי: הנשק הסודי להשגת יעדי כושר שלכם בשנת 2021
מתכונים
29-12-2020
מתכון להכנת כדורי רפאלו