למה אנחנו עולים במשקל ככל שמתבגרים ואיך מונעים את ההשמנה עם הגיל

איך זה שאנחנו אוכלים אותו הדבר ופתאום עם הגיל אנחנו מתחילים להשמין, הגוף משתנה וכרס חדשה פתאום מצטרפת לחגיגה? יש לזה סיבה והחדשות הטובות הן שיש מה לעשות בנידון

אם אתם מרגישים שאתם אוכלים בדיוק אותו הדבר בגיל 50 ומעלה כמו בגיל 20 ועדיין המשקל עולה והגוף שלכם מתרחב ומתעבה, תדעו שאתם לא לבד. רבים מרגישים ככה ואם באמת לא שיניתם שום דבר בתזונה, ואתם לא סובלים מבעיה בריאותית כמו למשל תת פעילות בבלוטת התריס, ייתכן שהסיבה נעוצה בפעילות הגופנית שלכם.

מעבר לכך שככל שאנחנו מתבגרים אנחנו זזים פחות, פעילים פחות ועושים פחות ספורט יזום, החל מגיל 20, מסת השריר שלנו מתחילה לרדת בהדרגה, וככל שאנחנו עולים בגיל, היא יורדת עוד יותר. כשמסת השריר יורדת, הגוף שלנו שורף פחות קלוריות במנוחה. רקמת שריר עולה לגוף הרבה אנרגיה לתחזק ואם אין לגוף הרבה מסת שריר, אז מן הסתם שנעלה במשקל.

אז איזה סוג פעילות כדאי לעשות?

פעילות אירובית היא פעילות גופנית חשובה במיוחד ללב, לסיבולת לב ריאה, וגם לבריאות הכללית של הגוף, אבל הפעילות שתעזור לכם בתכלס לשמור על המשקל בגיל המבוגר, היא זו שתגרום לעליית מסת שריר, כמו למשל אימוני התנגדות בחדר כושר, מכשירי כושר שונים, משקולות, גומיות, רצועות, פילאטיס מכשירים ועוד. ככל שהגיל עולה, כך נצטרך יותר להשקיע מאמץ בפעילות ספורטיבית באופן יזום ספציפית על עליית מסת שריר.

משמינים ולא מבינים למה? כמה טיפים:

  1. ראשית – מומלץ לגשת לרופא ולבקש בדיקות דם כלליות. חשוב לשלול בעיות בריאותיות מסוימות שגורמות לגוף לאגור יותר שומן. הקפידו על בדיקות תקופתיות.
  2. שמרו על תזונה מאוזנת ובריאה והמנעו מדיאטות מיותרות שפוגעות בקצב חילוף החומרים ובמטבוליזם.
  3. הקפידו על תזונה עשירה בפירות וירקות, שיש בהם המון סיבים תזונתיים שיעזרו לכך שהגוף יפלוט את המזון המיותר.
  4. לפעמים כמות האוכל שהגוף היה זקוק לו בגיל 20 לא תואמת את הכמות לגיל 50 ומעלה או אפילו בגיל 30 אז אם אתם מרגישים שאתם עולים במשקל, ייתכן שאתם צריכים להפחית כמויות. מומלץ להיוועץ עם איש מקצוע לפני.
  5. הקפידו על לפחות 3 אימוני כוח בשבוע, בהם התמקדו ספציפית על העלאת מסת השריר. השתמשו במשקולות, גומיות ורצועות והקפידו לגוון את האימונים שלכם. ככל שתגוונו, ככה הגוף יקבל יותר גירוי לשריר ויגיב מחדש.
  6. בנוסף לאימוני הכוח, חשוב להקפיד על אימוני אירובי כמו הליכה/ריצה או כל פעילות אירובית שאתם אוהבים.
  7. חוץ מהאימונים היזומים, חשוב להיות תזזיתיים ולזכור שזה שהתבגרנו, זה לא אומר שאנחנו צריכים לשבת כל היום. מלבד האימונים יש לשים לב לכך שאתם עושים מינימום 12 אלף צעדים ביום. זה יעזור לכם לשמור על הבריאות, על המשקל ועל המפרקים.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
14-08-2022
עיקרון הסינרגיה: שילוב המזונות ואיך לעשות זאת נכון
ספורט
11-08-2022
תרגילי פילאטיס לגיל השלישי
ספורט
07-08-2022
אוף החום: איך לסבול פחות מחום?
ספורט
04-08-2022
אחת ולתמיד: למה אנחנו לא שותים מספיק מים?
מתכונים
02-08-2022
מתכון להכנת סורבה תה
ספורט
31-07-2022
בכושר או באימונים: איך אפשר לשמר תוצאות לאורך זמן?
ספורט
24-07-2022
הטיפים שיעזרו לכם להגיע יותר חזקים לאימון משקולות
ספורט
21-07-2022
איך אנשים רזים יכולים להעלות מסת שריר?