אחת ולתמיד: למה אנחנו לא שותים מספיק מים?

כולנו יודעים שאנחנו זקוקים לשתות מים על מנת להתקיים, על מנת להרגיש טוב ושהגוף שלנו ישגשג. אך למה אנחנו לא שותים מספיק? כמה בדיוק זה מספיק? ואיך אפשר להכניס יותר נוזלים בריאים לגוף?

למה אנחנו לא שותים מספיק?

יש כל מיני סיבות בגללן אנחנו לא שותים מספיק. האחת, אנחנו מתרגמים את הצמא שלנו לרעב. מכירים את זה? אם יש לכם צורך בלתי פוסק לנשנש, תבדקו אם שתיתם מספיק. פעמים רבות אנחנו צמאים, אבל מחפשים את הדרך שלנו להתמלא דרך הקיבה. סיבה נוספת היא התמכרות לשתייה ממותקת, מוגזת או לקפה והמשקאות הללו גם לא מספקים לנו מספיק נוזלים וגם מייבשים אותנו עוד יותר. וסיבה נוספת שיכולה להיות למחסור בשתייה היא פשוט חוסר מודעות וחוסר מחשבה על הנושא ולכן חשוב שנקפיד להיות במודעות שתייה.

האם אתם שותים מספיק מים?

כמה מים אנחנו אמורים לשתות? ולמי כדאי לשתות יותר?

למעשה, אין תשובה אחת שמתאימה לכולם ושתהיה מדויקת לכלל האנשים. זה תלוי מין, גיל, פעילות גופנית ועוד. למשל: אנשים שעוסקים בפעילות גופנית, שנמצאים הרבה בשמש, אנשים שלא אוכלים בכלל פירות וירקות, נשים בהיריון ומניקות, צריכים לשתות יותר מים מאנשים אחרים. נסו לשתות בין 6-8 כוסות מים ביום בכל מקרה, והגבירו שתייה בעת פעילות גופנית ובעיקר בשעות חמות או אם הזעתם הרבה.

מה כדאי שנשתה?

השתייה האידיאלית עבור הגוף שלנו היא מים בטמפרטורת החדר, לא קרים מדי ולא חמים מדי. הבעיה היא, שאנשים רבים מתקשים לשתות מים פושרים ולכן יהיה נכון עבורם לנסות חליטות תה צמחים או מים עם טעמים טבעיים כמו לימון, קינמון, ג’ינג’ר או מלפפון. בכל מקרה, הימנעו מהמתקה של המים.

מה יעזור לנו לשתות יותר?

קודם כל המודעות לשתייה. לזכור שחשוב לשתות מים בכל עונות השנה, אפשר גם לשים לעצמינו תזכורות שונות. וחוץ מזה, מומלץ שיהיה לידנו תמיד כוס מלאה עם מים ליד עמדת העבודה שלנו, בקבוק מים גדול, כוס חליטת תה או קנקן מים בטעמים. בנוסף, אפשר לבקש מחבר בעבודה או בן משפחה שיעזור לכם עם תזכורות קטנות זה לזה.

רגע לפני הקיץ - איך לשתות יותר מים?

מתי חשוב לשתות ומתי כדאי להימנע?

האם יש שעות טובות יותר לשתות ושעות טובות פחות לשתות? בהחלט! מומלץ להרחיק את השתייה מהאוכל כדי לא להפריע לתהליך העיכול של המזון. השתייה, מכל סוג שהיא, מדללת את אנזימי העיכול וחומצת הקיבה, ולכן זה לא משנה באילו שעות בדיוק אתם שותים, רק תשתו לפחות חצי שעה לפני האוכל או חצי שעה ומעלה לאחר האוכל. שימו לב שישנם מאכלים שגורמים לנו לשתות הרבה יותר ואף לאגור נוזלים כמו למשל סויה שמכילה הרבה נתרן, מזון מעובד ומתובל מאוד וגם מזון מאד שומני או עתיר בסוכר.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
18-05-2024
הסוד לגוף צעיר: מה להכניס לשייק כדי להישאר צעירים?
ספורט
16-05-2024
כיצד לשחרר צוואר תפוס?
תזונה
09-05-2024
16 טיפים מעולים ליום עצמאות בריא יותר
מתכונים
07-05-2024
מתכון להכנת עוגת גבינה לימונית
ספורט
04-05-2024
איך לחזור לרוץ אחרי הפוגה ארוכה?
ספורט
02-05-2024
הגיע הזמן: 6 הרגלי כושר שהגיע הזמן להפסיק איתם כבר
תזונה
18-04-2024
ניקוי רעלים: מה אוכלים ומתי עושים?

תפריט נגישות