האם בקיץ שורפים יותר קלוריות בגלל שמזיעים יותר?

מתי שורפים יותר קלוריות, בחורף או בקיץ? האם באימוני הקיץ שורפים יותר קלוריות? מהם סוגי הספורט שמזיעים בהם הכי פחות בקיץ ואיך אפשר להתרענן באימונים?

להתאמן בקיץ ישראלי זו אחת מהמשימות המאתגרות שלנו, ומשנה לשנה נדמה שאף נעשה פה עוד יותר חם ולח. אז איך מתאמנים עם 70 אחוזי לחות והאם לפחות יוצא לנו משהו מזה כמו לשרוף יותר שומן או קלוריות? אז נתחיל בחדשות המבאסות – אנחנו לא שורפים יותר קלוריות בקיץ למרות שחם לנו ולמרות שאנחנו מזיעים יותר. כן, גם בפעילות גופנית. מה שאנחנו מאבדים בקיץ דרך הזיעה זה בעיקר נוזלים ומלחים, ולמעשה, אנחנו מבזבזים יותר קלוריות דווקא בחורף כשמזג האוויר קר והגוף שלנו עובד קשה יותר כדי להתחמם.

לא אוהבים להזיע? תבחרו ספורט מרענן

אנשים רבים מפסיקים להתאמן בחודשי הקיץ החמים כי הם סובלים מהחום ולא רואים עצמם יוצאים מהמזגן, אך יש פתרונות נוספים כמו למשל להתאמן בחדר כושר ממוזג, בסלון ביתכם הקריר מול המסך עם המאמן הווירטואלי או לבחור בסוג ספורט מרענן כמו למשל: גלישה, סאפ, אימוני כושר על סאפ כמו יוגה או פילאטיס, כדור מים, שחייה, אימוני כושר שונים בתוך המים, קייט סרפינג, סקי מים ועוד. הרעיון הוא, לנסות להתמודד עם האתגר ולמצוא כיוונים חדשים לפעילות גופנית שתגרום לכם להזיע פחות ולהתרענן יותר.

 

 

למי מתאים סוגי הספורט במים?

פעילות במים בהחלט לא מתאימה לכולם. היא דורשת לימוד טכניקה, משמעת עצמית, לפעמים גם יותר היערכות מבחינת ציוד, והיא גם עולה יותר. כך שאם בחרתם בגלישה, תצטרכו לרכוש ציוד לגלישה כמו גלשן ובגדים מתאימים, שחייה בבריכה תעלה לכם מנוי לבריכת השחייה ותדרוש מכם היערכות מבחינת ציוד. אז ספורט במים לעומת ספורט ביבשה, אכן דורש יותר התעסקות ומאמץ, אך אם אתם מאלו שסובלים מהחום ולא מוכנים לוותר על פעילות גופנית גם בעונה החמה, הספורט במים בהחלט עשוי להיות פתרון מושלם עבורכם.

רענון תוך כדי אימון

בגלל שאנחנו מאבדים מינרלים ומלחים חשובים בכמות גבוהה יותר בקיץ, חשוב לזכור לשתות במהלך האימון ואחריו כדי למנוע התייבשות וגם בשביל להתרענן במהלך האימון, כאשר ככל שהמים יהיו יותר קרים, הגוף שלכם ירגיש צונן ורווי יותר. בנוסף, אם אתם רצים בחוץ או מתאמנים בחוץ, מומלץ להתאמן ליד מקור מים כמו ים או בריכה שאפשר לקפוץ פנימה מיד בתום האימון או אפילו במהלך האימון. רצים רבים מעידים על עצמם כי הם עוצרים לטבילה בים בין הקילומטרים החמימים. אם אין ברשותכם ים, בריכה או מעיין, עצרו בברזייה הקרובה והתיזו על עצמכם מים, שיעניקו לכם בוסט של אנרגיה להמשך.

מה לאכול אחרי אימון בקיץ?

הדבר הראשון שנרצה לעשות אחרי אימון מיוזע בקיץ הישראלי, הוא להחזיר את הנוזלים, המינרלים והמלחים האבודים. אז חשוב מאוד לשתות מים ולהכניס לגוף הרבה פירות ועלים ירוקים. מומלץ מאוד לאחר אימון לשתות שייק שבו יש כמות גבוהה יותר של וויטמינים, מינרלים ומלחים, הוא גם צונן, מקרר ומרווה. ניתן גם להוסיף לשייק שלכם סקופ אבקת משקה חלבון של הרבלייף, לתוספת חלבון וערכים חשובים לאחר האימון.

 

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.

 



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
14-08-2022
עיקרון הסינרגיה: שילוב המזונות ואיך לעשות זאת נכון
ספורט
11-08-2022
תרגילי פילאטיס לגיל השלישי
ספורט
07-08-2022
אוף החום: איך לסבול פחות מחום?
ספורט
04-08-2022
אחת ולתמיד: למה אנחנו לא שותים מספיק מים?
מתכונים
02-08-2022
מתכון להכנת סורבה תה
ספורט
31-07-2022
בכושר או באימונים: איך אפשר לשמר תוצאות לאורך זמן?
ספורט
28-07-2022
למה אנחנו עולים במשקל ככל שמתבגרים ואיך מונעים את ההשמנה עם הגיל
ספורט
24-07-2022
הטיפים שיעזרו לכם להגיע יותר חזקים לאימון משקולות