האימון שיעזור לכם לשפר ביצועים בכל האימונים שלכם

רוצים לשפר את הכוח שלכם באימונים? למנוע פציעות? לשפר את היציבה שלכם? את זרימת הדם והנשימה? תתחילו לתרגל יוגה, והמחקרים כבר מוכיחים

היוגה היא שיטה עתיקת יומין שהגיעה אלינו מהמזרח, אך רבים עדיין מייחסים אותה לשיטה המתאימה לאנשים רוחניים, ולכל העוסקים במודעות עצמית, אך לא סתם בעשור האחרון ניתן למצוא את שיעורי היוגה גם במכוני הכושר, ויותר מתאמנים מוסיפים את שיעורי היוגה לסל האימונים שלהם. אז למה בעצם חשוב לספורטאים ומתאמנים לעשות גם יוגה?

מחקר שפורסם במגזין Journal of Science in Sport and Exercise, הראה כי ספורטאים מקצועיים ששילבו יוגה בלו”ז האימונים שלהם, שיפרו את הביצועים שלהם ב-7.9 אחוז וגם חוו פחות חרדות ביצוע, דבר שתורם גם כן לשיפור הביצועים. בנוסף, מחקרים אחרונים מצאו קשר בין השפעת תרגול יוגה להורדת סטרס, להורדת סוכר בדם וכולסטרול.

אז למה חשוב לאנשים שעוסקים בספורט לתרגל גם יוגה?

אם אתם כבר מתאמנים בחדר כושר כמה פעמים בשבוע או בכל פעילות אחרת, תדעו שתרגול יוגה יכול לשפר את הביצועים שלכם גם בשאר האימונים. היוגה תורמת לחיזוק שרירי הליבה, ובכך עוזרת ליציבה נכונה יותר ולביצוע תנועות מדויקות יותר. בזכות זה שהיציבה תהיה טובה והתרגילים מדויקים, ניתן גם למנוע פציעות ספורט שונות כתוצאה מאימוני כושר בעצימות גבוהה. היוגה גם עובדת על הפן האירובי. רבים מייחסים את אימוני היוגה לאימונים קלילים שרק נושמים בהם, אך זה כמובן תלוי בזרם היוגה שתבחרו ובמורה כמובן. ישנם זרמי יוגה כמו אשטנגה יוגה, שהם דינאמיים יותר, ושם תוכלו לשפר משמעותית סיבולת לב ריאה. היוגה גם תלמד אתכם לנשום נכון יותר, דבר שיכול לסייע למי שעובד בחדר כושר או למי שעושה אימונים אירוביים כמו ריצה, שחייה או רכיבה. חוץ מזה, שבאימוני היוגה לומדים לשים דגש על טווחי תנועה מלאים, וכשטווח התנועה מלא יותר, התוצאות שלכם בשאר האימונים גם הן טובות יותר.

 

 

אז כמה פעמים בשבוע כדאי לתרגל יוגה?

בניגוד לתרופות פלא, היוגה היא לא כדור שאפשר לקחת ואחרי שיעור אחד להרגיש שכל הביצועים משתפרים. יש לתרגל יוגה בקביעות ולאורך זמן במשך 2-3 בשבוע לפחות כדי להרגיש את התוצאות הרצויות. התמדה היא שם המפתח.

טיפים לבחירת שיעור יוגה:

יש ביוגה זרמים שונים כמו למשל: ויניאסה, אשטנגה, איינגר ועוד. כדי לדעת מה הכי מתאים לכם, אתם פשוט צריכים להתחיל לנסות. הרבה אנשים נכנסים לשיעור יוגה לראשונה בחייהם ויוצאים משם עם סיפור שיוגה זה לא בשבילם. במקום זה, נסו שיעור אחר, מורה אחר/ת, עד שתמצאו את היוגה שהכי מתאימה לאישיות שלכם ולגוף שלכם. בנוסף, חשוב שתמצאו אימונים שהם קרובים אל ביתכם, כדי שיהיה לכם קל יותר להתמיד לאורך זמן, הגיעו עם בגדים נוחים, מזרן יוגה משלכם, כדי שיהיה לכם נעים יותר וזכרו לא להשוות את עצמכם לאף אחד אחר. בכל שיעור שעובר אתם צומחים עוד קצת לעבר גוף חזק ובריא.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
26-05-2024
למה כל כך קשה לנו להתמיד באימונים ומהם סודות ההתמדה?
ספורט
23-05-2024
פילאטיס רצפה או מכשירים? מה עדיף?
מתכונים
21-05-2024
מתכון תה קר בטעם לימון ומנגו
תזונה
18-05-2024
הסוד לגוף צעיר: מה להכניס לשייק כדי להישאר צעירים?
ספורט
16-05-2024
כיצד לשחרר צוואר תפוס?
תזונה
09-05-2024
16 טיפים מעולים ליום עצמאות בריא יותר
מתכונים
07-05-2024
מתכון להכנת עוגת גבינה לימונית
ספורט
04-05-2024
איך לחזור לרוץ אחרי הפוגה ארוכה?

תפריט נגישות