כואב לכם הגב? 4 תרגילים מקלים

כולנו סובלים לעיתים מכאבי גב ברמות שונות, וזה לא בהכרח קשור לפריצת דיסק או דבר מסוכן. ישנן סיבות שונות ומגוונות לכאבים כמו למשל זה שאנחנו יושבים שעות מרובות מול מחשב, מכורים לטלפונים הניידים והרבה פחות תזזיתיים מבעבר. בנוסף, כאבי גב יכולים להיגרם מעייפות ותשישות, תזונה לקויה, מתח נפשי ותנוחת שינה לא נכונה. אז איך בכל זאת מקלים על הכאבים ותחושת התקיעות? מנסים לזוז כמה שיותר, לחזק את שרירי הליבה, ומשיגים כדור גדול שעשוי לשפר את המצב.
מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא ל-3 בנים, מרתוניסטית ועיתונאית.
  • תרגיל ראשון
    מתיחה בשכיבה על הכדור הגדול. שכיבה על הכדור מרגיעה את הגוף ומסייעת לשחרור הגב התחתון. העבירו את המשקל בעדינות קדימה ואחורה תוך נשימות איטיות ורגועות. תשהו במנח עד דקה.


  • תרגיל שני
    משולש בעזרת התרגיל הגדול, תרגיל שמותח את השרירים האחוריים של הירך ומאריך את שרירי הגב לכל אורך עמוד השדרה. ניתן לבצע את התרגיל הזה גם ללא כדור (על קיר או בעזרת מעקה). תשהו בתרגיל סטטי למשך 30
    שניות ולאחר מכן כופפו את הברכיים ויישרו אותם תוך שמירה על גב ישר ככל שניתן.


  • תרגיל שלישי
    פלאנק על הכדור על המרפקים. כששרירי הליבה שלנו חזקים, אנחנו סובלים הרבה פחות מכאבי גב ולכן מי שסובל מכאבי גב לעיתים קרובות, מומלץ שיבצע פלאנקים על בסיס קבוע. בצעו כחצי דקה עד דקה על מזרן או על כדור.


  • תרגיל רביעי
    מתיחה צידית של הגב. מתיחה חשובה להארכה של הגב. שמרו על גב ישר ואל תישענו על היד. בצעו את המתיחה כ-4 פעמים לכל צד ותשהו במתיחה ל-15 שניות בכל פעם.


5 טיפים לסובלים מכאבי גב כרוניים

  1. גשו לרופא ואל תתעלמו, בצעו צילום כדי להיות שקטים שלא מדובר בפריצת דיסק או בעיה אחרת.
    בנוסף, בצעו בדיקות דם תקופתיות.
  2. מומלץ ליטול כדורי כורכום שעשויים להקל על הכאבים ולנטרל את הדלקתיות.
  3. מרחו משחות אנטידלקתיות ועסו את האזור.


כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
22-08-2019
אם תרצו לאתגר את עצמכם או שאתם פשוט אוהבים להיות במים, ספורט מים הוא בדיוק עבורכם
מתכונים
20-08-2019
מתכון למשקה מוחיטו מרענן
טיפוח
18-08-2019
המפתח לעור פנים זוהר ובריא הוא שגרת טיפוח יומית בסיסית.
תזונה
15-08-2019
בואו לגלות איך הנשים הפופולריות בעולם שומרות על אורח החיים והגזרה שלהן.
מתכונים
13-08-2019
מתכון לקערת ארוחת בוקר
ספורט
08-08-2019
קבלו את הדרכים היצירתיות שיחזירו לכם את המוטיבציה, ויעזרו לכם לצאת להתאמן עוד היום.
מתכונים
06-08-2019
מתכון להכנת שייק אננס בננה תרד ופטרוזיליה