שייק ירוק וכל הסיבות לניקוי רעלים באביב

למה ניקוי רעלים חשוב?! ולמה דווקא בתקופת האביב.

טור אישי של שרון ינובסקי קפלן 

תקופת המעבר בין החורף לקיץ, בה מזג האוויר מתחמם ומתהפך, זה הזמן הטוב ביותר לחזק את הגוף, לגרום לו להיות קליל יותר ולהכין את גופינו לקיץ החם. אם בחורף מתחשק לנו בעיקר מרקים ותבשילים כבדים כדי להתחמם, באביב כדאי שנחליף את המרקים בסלטים ונתגבר את צריכת השייקים שלנו, שמוסיפים לגוף שלנו שפע של ויטמינים, מסייעים לחילוף חומרים תקין ותורמים לסילוק הפסולת מגופינו.

לכולנו יש פסולת בגופינו. היא מגיעה מהאוויר שאנחנו נושמים, מהירקות המרוססים, מהסיגריות (למי שמעשן וגם למי שחי עם מי שמעשן), מהאלכוהול, ממוצרי הטיפוח שאנחנו מורחים, מהאוכל שלנו כמו למשל מתכות שבדגים או הורמונים במוצרים מן החי, מתרופות שונות ועוד. מדי שנה, מומלץ לנקות את הרעלים מהגוף לתקופה של בין 3 מים לשבוע, בהם להרבות במיצים ולהימנע ממוצרים מעובדים או תירי סוכר, שומנים וכו'.


מי זקוק לניקוי רעלים?

  • מי שלקח אנטיביוטיקה בשנה האחרונה
  • מי שחשוף לזיהום אוויר
  • מי שלא אוכל ירקות אורגניים על בסיס קבוע
  • מי שמרגיש עייף רוב הזמן
  • מעשנים
  • מי שמרגיש נפיחות בבטן


יש שיטות שונות לניקוי הגוף מרעלים, אבל השיטה היעילה ביותר היא פשוט לנסות להוציא אותם מהתפריט, להרבות בשתיית מים ושייקים ולהוריד מזיקים. מומלץ להתחיל את תהליך הניקוי בהדרגה על מנת לא לזעזע את הגוף. בתהליך הניקוי אנחנו מורידים בהדרגה מוצרי חלב, בשר, אלכוהול, קפאין, סוכר, מוצרים מטוגנים, שומנים ומעובדים, ולכן אם הגוף שלכם רגיל לכמות גדולה של קפאין וסוכר, אתם עלולים להרגיש כאבי ראש, חולשה, זיעה מרובה או אפילו מעט פצעונים בימים הראשונים של תהליך הניקוי. בזמן הניקוי מומלץ לא לבצע פעילות גופנית מאומצת מדי, אבל כן כדאי להזיז את הגוף כמה שיותר אם זה באימון יוגה קליל, הליכה של שעה או אפילו ריצה לא מאומצת של 45 דקות ביום.

נסו להוסיף לפחות שייק ירוק אחד ביום שמעניק לגוף שפע של ויטמינים ומינרלים, כלורפיל המנקה את הגוף ותורם לעור מבריק וזוהר, לחילוף חומרים יעיל יותר ולהרגשה כללית טובה יותר.



מתכון לשייק ירוק מנצח:

  • מלפפון אחד
  • תפוח עץ ירוק אחד
  • 12 עלי נענע
  • חופן עלי סלרי
  • רבע כוס עלי תרד
  • חופן כוסברה
  • חופן פטרוזיליה
  • עלה קייל
  • 2 עלי חסה
  • כף ספירולינה


אם אתם אחרי אימון, אתם יכולים להוסיף סקופ חלבון וניל, שיוסיף לכם טעם מתוק ויסמיך לכם מעט את השייק.

הכותבת:  שרון ינובסקי קפלן –  מאמנת כושר, פילאטיס, ריצה ונטורופתית



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
22-05-2018
מתכון הכנת שייק חלבון עם חלב שקדים ושוקולד
תזונה
17-05-2018
עשיתם את כל הדיאטות האפשריות ונמאס לכם מכולן? המשקל שלכם נתקע ולא יורד? ואיך זה שאתם כל הזמן רעבים, אבל לא יורדים במשקל? הנה 7 טריקים קטנים שאם תקפידו ליישם אותם, אתם תרדו במשקל גם בלי לעשות שום דיאטה.
מתכונים
15-05-2018
מתכון הכנת שייק שוקולד צ'יפס ועוגיות
תזונה
10-05-2018
יום שלם חולף לו, ואתם נזכרים שבקושי שתיתם כוס מים אחת? זה קורה לרבים מאיתנו, שמזלזלים בחשיבות שתיית המים ומעדיפים לשתות במקומם קפה, מיצים, או משקאות ממותקים ומוגזים. אבל מה לעשות שהגוף שלנו עשו ב-70% ממנו ממים והוא זקוק למים כדי לתפקד כראוי?
מתכונים
09-05-2018
מתכון הכנת שייק מנגו מגניב
ספורט
08-05-2018
תשכחו ממשחות קסם, ומכשירים רוטטים שמבטיחים קיצורי דרך, בכדי לחטב את הישבן, עלינו להוריד את אחוזי השומן ולהעלות את מסת השריר, בעזרת תזונה בריאה ואימונים.
טיפוח
03-05-2018
אם בעבר התביישנו להיתפס מחוץ לכותלי הבית בטייץ וקוקו מרושל בדרך למכון הכושר, היום אנחנו מוכנות להסתובב עם הטייץ, הגוזייה ונעלי הריצה גם מחוץ למכון..
מתכונים
02-05-2018
מתכון הכנת שייק נפוליטני