5 סיבות להוסיף את הסלק לתזונה שלכם

הוא לא רק יפהפה, הוא גם מעולה לבריאות שלכם. 5 סיבות להתחיל לאכול סלק כבר היום

אתם אולי מכירים אותו כמרכיב העיקרי במרק הבורשט, כוכב השולחן הרוסי והמזרח אירופאי. אבל סלק הוא הרבה יותר ממרק בורשט, ולא רק בזכות הצבע העז או הטעם הנפלא שלו. סלק הוא ירק בעל ערך תזונתי גבוה במיוחד – הוא מקור מצוין לחומצה פולית, סיבים תזונתיים ואשלגן. ואל תשכחו להשתמש גם בעלים שלו – הם עשירים בסידן, ברזל וויטמינים A ו-C.  חמש הסיבות הבאות יגרמו לכם להכניס את הסלק לתפריט היומי שלכם.

  • מסייע בהורדה של לחץ הדם
    הסלק מכיל ריכוז גבוה של ניטראט (חנקה). החנקות האלה הופכות בגוף לתחמוצת החנקן, מולקולה שמסייעת בהרחבת כלי הדם. כתוצאה מכך יורד לחץ הדם. אחרי צריכה של ניטראט שמגיע ממקור תזונתי, רמות הניטראט בגוף נשארות גבוהות לכ-6 שעות. כלומר, לסלק יש השפעה זמנית על לחץ הדם, וכדי להוריד את לחץ הדם בטווח הארוך, תצטרכו לצרוך סלק באופן קבוע. לחץ דם גבוה הוא אחד מגורמי הסיכון המובילים להתפתחות של מחלות לב, כמו התקף לב או שבץ, ולכן הורדה של לחץ הדם יכולה לסייע במניעת מחלות כאלה.


  • מחזק את מערכת העיכול
    גם מערכת העיכול שלכם תעבוד טוב יותר בזכות הסלק. הסלק ידוע כבר מאות שנים כירק בעל השפעות טובות על מערכת העיכול. למעשה, הרומאים השתמשו בו כדי לטפל בעצירות ובמחלות דומות אחרות.כוס אחת של סלק מכילה 3.4 גרם סיבים תזונתיים, ולכן הסלק הוא מקור מצוין לסיבים. סיבים תזונתיים ידועים כמרכיב חשוב לתזונה נכונה, והם מסייעים לשפר את תפקוד מערכת העיכול, מכאן תפקידו של הסלק בשמירה על מערכת עיכול בריאה. הסלק מסייע לטיפול במחלת המעיים דיברטיקולוזיס והוא עוזר לפעילות מעיים תקינה.
  • מעלה את רמות האנרגיה ומשפר את האימון שלכם
    מחקרים מראים שסלק יכול לשפר את יעילות השרירים, וזו כנראה הסיבה שמיץ סלק הפך לחביב הספורטאים בשנים האחרונות. הניטראטים בסלק משפרים את היעילות של המיטוכונדריה, שאחראית ליצירת האנרגיה בתאים. מכיוון שלניטראטים שמגיעים ממקור תזונתי יש השפעה קצרת טווח, זכרו שכדאי לצרוך את הסלק זמן קצר לפני האימון. המחקרים מצביעים על כך ש-3-2 שעות לפני האימון הוא הזמן האידיאלי לשתיית מיץ סלק, כדי ליהנות מהיתרונות שלו במהלך האימון.


  • מסייע לבריאות המוח
    התפקוד המנטלי והקוגנטיבי אצל רובנו הולך ויורד עם הגיל. לעיתים הירידה הזו מתפתחת לכדי דמנציה. הפחתה בכמות הדם ואספקת החמצן למוח עלולה לתרום לירידה הזו. סלק ידוע כירק שמאט את ההתפתחות של דמנציה ואלצהיימר. שתייה של מיץ סלק יכולה להגביר את זרימת הדם למוח, וכך להילחם בהשפעות הדמנציה. בנוסף, החומצה הפולית שנמצאת בסלק יכולה לסייע בהגנה מפני אלצהיימר, מכיוון שהיא מונעת נזק להיפוקמפוס, האזור במוח שמוקדש לזיכרון ולמידה.
  • איך לאכול אותו?
    טרי, מבושל, בתנור או כמיץ. יש המון דרכים לצרוך סלק, כולן טעימות ובריאות. אחת הדרכים הפשוטות והטעימות ביותר היא לשתות שייק סלק. השתמשו באבקת חלבון להכנת שייק של הרבלייף – האבקה מכילה 9 גרם חלבון סויה, עד 20 ויטמינים ומינרלים וסיבים תזונתיים. תוכלו לבחור בין 5 טעמים – וניל, שוקולד, קרם עוגיות, תות או פירות טרופיים.להכנת השייק מכניסים לבלנדר 2 כפות אבקת חלבון בטעם וניל, כוס חלב דל שומן, בננה, סלק קטן קלוף וחתוך לרבעים, כוס תותים, כף זרעי פשתן וכף דבש. מפעילים את הבלנדר עד שכל המרכיבים מתאחדים ונהנים מארוחה טעימה ומלאת בריאות.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
24-01-2021
הפירות והירקות שיחזקו את מערכת החיסון וימנעו הזדקנות
טיפוח
21-01-2021
מדריך יופי נצחי: 17 טיפים לטיפוח לעור צעיר
מתכונים
19-01-2021
מתכון להכנת מרק שמנת פטריות
ספורט
14-01-2021
7 דברים שיצילו אתכם משרירים תפוסים
מתכונים
12-01-2021
מתכון להכנת שייק שוקולד אגס
תזונה
11-01-2021
המדריך לשגרת חיטוב בריאה גם בסגר: 14 טיפים מנצחים
ספורט
07-01-2021
התרגיל המטורף שימצק לכם את הבטן והזרועות
ספורט
03-01-2021
מוטיבציה לשנה האזרחית החדשה: למה אתם לא מצליחים להתמיד באימונים ואיך בשנה הזו בטוח תצליחו?