מתעוררים מחדש: איך להתמודד עם עייפות אחרי הצהריים

אם אכלתם ארוחת צוהריים ועכשיו אתם ממש רבים עם עצמכם כדי להישאר ערים, כדאי שתדעו שזה טבעי לחלוטין ואתם ממש לא לבד. רמות האנרגיה שלנו מגיעות לתחתית בערך שבע שעות לאחר ההתעוררות, ולכן אנחנו מרגישים עייפים במיוחד בשעות הצוהריים. תוסיפו לזה את העובדה שרבים נוהגים לשבת לפני כן במשך שעות מול המחשב ואז לאכול ארוחת צוהריים עשירה בפחמימות, ותבינו לבד למה הגוף שלנו ממש מתחנן להפסקה הזאת. למרבה הצער, רוב האנשים לא יכולים להרשות לעצמם מנוחת צוהריים בכל יום, ולכן אנחנו זקוקים למשהו מהיר שיעזור לנו להישאר ערים ולעבור את שעת המשבר. הטיפים הבאים יעזרו לכם בפעם הבאה שתרגישו שאתם פשוט חייבים לעצום את העיניים.

קומו וצאו לסיבוב קצר

כשאתם מרגישים את העייפות מתחילה להשתלט עליכם, קומו וצאו לסיבוב הקצר. אתם יכולים לעלות ולרדת במדרגות, להסתובב במסדרון של מקום העבודה שלכם או ללכת לבקר חבר או חברה במחלקה אחרת. אם יש לכם אפשרות לצאת לסיבוב קצר בשמש, נצלו אותה. לא רק שהגוף שלכם יהנה מקצת אנרגיה, השמש תעזור לכם להתעורר אפילו יותר. למרבה המזל, מזג האוויר הישראלי מציע שעות רבות של שמש, גם בימי החורף הקרירים. הפסקת צוהריים קצרה היא דרך מצוינת ליהנות מקצת שמש, להעניק לגוף אנרגיה ולצייד אותו גם בקצת ויטמין D.


ארגנו את הלו"ז שלכם בהתאם לשעות העירנות

אתם מכירים את עצמכם הכי טוב. ארגנו את לוח הזמנים של העבודה שלכם, כך שלא תצטרכו לבצע מטלות משמימות ומעייפות דווקא בשעות שבהן אתם עייפים במיוחד. השאירו את המטלות האלה לשעות שבהן אתם עירניים במיוחד, בדרך כלל בשעות הבוקר. אם יש לכם מטלות שדורשות תנועה ולא דורשות ריכוז, כמו סידור איזור העבודה, למשל, הן יכולות להיות פתרון מושלם לשעות הקשות של אחרי הצוהריים. גם מטלות קבוצתיות יכולות לעזור לכם להישאר עירניים יותר בשעות העייפות.


אכלו ארוחת צהריים מבוססת חלבון

מאכלים מסוימים עלולים לגרום לכם להרגיש עייפים יותר, בעוד שמאכלים מסוימים יחזירו לכם את האנרגיה להמשך היום. הימנעו מסוכרים למיניהם וממאכלים עשירים בקלוריות ריקות. הם עלולים לגרום לעלייה מהירה של רמת הסוכר בדם, שלאחריה תגיע צניחה, שתשאיר אתכם עייפים ורעבים. כדי שתוכלו להישאר נמרצים ככל האפשר גם בשעות הקשות, בססו את ארוחת הצוהריים שלכם על חלבון והוסיפו לו דגנים מלאים, ירקות ושומן בריא. קחו בחשבון גם, שארוחת צוהריים גדולה מדי, גם אם היא בריאה, יכולה לגרום לכם להרגיש עייפים יותר. אבקת החלבון להכנת משקה של הרבלייף יכולה לעזור לכם ליהנות מארוחה מאוזנת בימים לחוצים. מאה מ"ל של שייק מכילים כ- 9 גרם חלבונים, סיבים, מינרלים וויטמינים. השייקים מגיעים ב-5 טעמים שונים ולוקח בדיוק 5 דקות להכין אותם, כך שהם פיתרון מושלם לארוחה מהירה, שתעניק לגוף שלכם את מה שהוא צריך, כדי להישאר עירני ומלא אנרגיה.



שתו מים

גם שתייה מספקת של מים תעזור לכם להרגיש אנרגטיים יותר. כשהגוף מתייבש, אתם עלולים להרגיש שינויים במצב הרוח, וגם היכולת שלכם לחשוב ולהתרכז נפגעת. החזיקו בקבוק מים גדול ליד איזור העבודה שלכם ושתו ממנו לעיתים קרובות. אין צורך לרוץ לקפה בכל פעם שאתם מרגישים מעט עייפים, מים יכולים לעזור לכם לשמור על עירנות בצורה מספקת.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
02-12-2021
איך אפשר להפוך אימון של 20 דקות בלבד לאפקטיבי ויעיל?
מתכונים
30-11-2021
מתכון להכנת לביבות תפוח אדמה
ספורט
29-11-2021
סופגניות וקוביות? שומרים על חיטוב גם בחנוכה – יש חיה כזו
ספורט
25-11-2021
בלאק פריידי: מה לקנות כדי לשמור על הבריאות?
מתכונים
23-11-2021
מתכון להכנת תה באבלס מנגו ווניל
ספורט
11-11-2021
האם ריצה מתאימה בגיל מבוגר ואיזה פעילות גופנית הכי מתאימה לגיל הזהב?
מתכונים
09-11-2021
מתכון להכנת שייק שיבולת שועל שוקולד
תזונה
07-11-2021
מהו מטבח אקולוגי ואיך עושים את זה בבית?