מתעוררים מחדש: איך להתמודד עם עייפות אחרי הצוהריים

אם אכלתם ארוחת צוהריים ועכשיו אתם ממש רבים עם עצמכם כדי להישאר ערים, כדאי שתדעו שזה טבעי לחלוטין ואתם ממש לא לבד. רמות האנרגיה שלנו מגיעות לתחתית בערך שבע שעות לאחר ההתעוררות, ולכן אנחנו מרגישים עייפים במיוחד בשעות הצוהריים. תוסיפו לזה את העובדה שרבים נוהגים לשבת לפני כן במשך שעות מול המחשב ואז לאכול ארוחת צוהריים עשירה בפחמימות, ותבינו לבד למה הגוף שלנו ממש מתחנן להפסקה הזאת. למרבה הצער, רוב האנשים לא יכולים להרשות לעצמם מנוחת צוהריים בכל יום, ולכן אנחנו זקוקים למשהו מהיר שיעזור לנו להישאר ערים ולעבור את שעת המשבר. הטיפים הבאים יעזרו לכם בפעם הבאה שתרגישו שאתם פשוט חייבים לעצום את העיניים.
  • קומו וצאו לסיבוב קצר
כשאתם מרגישים את העייפות מתחילה להשתלט עליכם, קומו וצאו לסיבוב הקצר. אתם יכולים לעלות ולרדת במדרגות, להסתובב במסדרון של מקום העבודה שלכם או ללכת לבקר חבר או חברה במחלקה אחרת. אם יש לכם אפשרות לצאת לסיבוב קצר בשמש, נצלו אותה. לא רק שהגוף שלכם יהנה מקצת אנרגיה, השמש תעזור לכם להתעורר אפילו יותר. למרבה המזל, מזג האוויר הישראלי מציע שעות רבות של שמש, גם בימי החורף הקרירים. הפסקת צוהריים קצרה היא דרך מצוינת ליהנות מקצת שמש, להעניק לגוף אנרגיה ולצייד אותו גם בקצת ויטמין D.


  • ארגנו את הלו"ז שלכם בהתאם לשעות העירנות
אתם מכירים את עצמכם הכי טוב. ארגנו את לוח הזמנים של העבודה שלכם, כך שלא תצטרכו לבצע מטלות משמימות ומעייפות דווקא בשעות שבהן אתם עייפים במיוחד. השאירו את המטלות האלה לשעות שבהן אתם עירניים במיוחד, בדרך כלל בשעות הבוקר. אם יש לכם מטלות שדורשות תנועה ולא דורשות ריכוז, כמו סידור איזור העבודה, למשל, הן יכולות להיות פתרון מושלם לשעות הקשות של אחרי הצוהריים. גם מטלות קבוצתיות יכולות לעזור לכם להישאר עירניים יותר בשעות העייפות.


  • אכלו ארוחת צוהריים מבוססת חלבון

מאכלים מסוימים עלולים לגרום לכם להרגיש עייפים יותר, בעוד שמאכלים מסוימים יחזירו לכם את האנרגיה להמשך היום. הימנעו מסוכרים למיניהם וממאכלים עשירים בקלוריות ריקות. הם עלולים לגרום לעלייה מהירה של רמת הסוכר בדם, שלאחריה תגיע צניחה, שתשאיר אתכם עייפים ורעבים. כדי שתוכלו להישאר נמרצים ככל האפשר גם בשעות הקשות, בססו את ארוחת הצוהריים שלכם על חלבון והוסיפו לו דגנים מלאים, ירקות ושומן בריא. קחו בחשבון גם, שארוחת צוהריים גדולה מדי, גם אם היא בריאה, יכולה לגרום לכם להרגיש עייפים יותר. אבקת החלבון להכנת משקה של הרבלייף יכולה לעזור לכם ליהנות מארוחה מאוזנת בימים לחוצים. מאה מ"ל של שייק מכילים כ- 9 גרם חלבונים, סיבים, מינרלים וויטמינים. השייקים מגיעים ב-5 טעמים שונים ולוקח בדיוק 5 דקות להכין אותם, כך שהם פיתרון מושלם לארוחה מהירה, שתעניק לגוף שלכם את מה שהוא צריך, כדי להישאר עירני ומלא אנרגיה.



  • שתו מים
גם שתייה מספקת של מים תעזור לכם להרגיש אנרגטיים יותר. כשהגוף מתייבש, אתם עלולים להרגיש שינויים במצב הרוח, וגם היכולת שלכם לחשוב ולהתרכז נפגעת. החזיקו בקבוק מים גדול ליד איזור העבודה שלכם ושתו ממנו לעיתים קרובות. אין צורך לרוץ לקפה בכל פעם שאתם מרגישים מעט עייפים, מים יכולים לעזור לכם לשמור על עירנות בצורה מספקת.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
18-04-2019
פלאנק הוא תרגיל פשוט לביצוע ויעיל בהרבה להשגת המטרה
ספורט
14-04-2019
טיפים שיעזרו לכם לשמור על כושר גם כשאתם נמצאים בתקופות לחוצות יותר
תזונה
11-04-2019
אנשים נוטים לקבל את ההחלטות שלהם כשהם חדורים בכוונות הטובות ביותר לערוך שינויים חיוביים בחייהם
תזונה
07-04-2019
ביצים סובלות לעיתים קרובות ממוניטין גרוע - ולא מוצדק.
ספורט
04-04-2019
ההמלצה המושלמת לאימון אירובי לאחר תקופת החורף
מתכונים
02-04-2019
מתכון לשייק שוקו בננה לבניית מסת שריר
מתכונים
27-03-2019
מתכון להכנת שייק גזר אננס