טעימה, זמינה ומלאה בכל טוב – 5 סיבות שיגרמו לכם לאכול כרובית

גם טעימה וגם מזינה – הכי כיף לאכול כרובית! קבלו 5 סיבות שיגרמו לכם לרוץ עכשיו לירקן וגם מתכון לשייק (!) כרובית מעולה

לא תאמינו כמה יתרונות מתחבאים בין הפרחים של הירק היפה והטעים הזה – כרובית. היא מפחיתה סיכון לסרטן, נלחמת בדלקות, מספקת לגוף ויטמין K, משפרת את תפקוד מערכת העיכול, ואלה רק חלק מהיתרונות שלה. ואיכשהו, בכל זאת היא עומדת פעמים רבות בצילם של ירקות אחרים, כמו התרד או הברוקולי. אז כדי לעשות קצת כבוד לכרובית –

קבלו את הסיבות שיגרמו לכם ללכת כבר היום לירקן ולבקש כרובית.

  • עשירה בוויטמינים, מינרלים וחומרים מזינים
    כרובית היא ירק דל בקלוריות, אבל מלא בחומרים מזינים. היא מקור מצוין לוויטמין K, שמסייע למבנה שלד בריא וחזק, למניעת אוסטאופורוזיס ולמלחמה בדלקות בגוף. כוס אחת של כרובית מספקת לגוף גם כ-77% מהצריכה היומית המומלצת של ויטמין C, שמסייע במלחמה בדלקות ומשפר את המערכת החיסונית של הגוף. בנוסף לוויטמינים C ו-K, כרובית מכילה גם חלבון, מגנזיום, סיבים תזונתיים, ויטמין B6, חומצה פולית, אשלגן ועוד חומרים מזינים אחרים.
  • מפחיתה את הסיכון לסרטן
    כרובית שייכת למשפחת הירקות המצליבים. מחקרים שונים הוכיחו שצריכה של ירקות שונים ממשפחת המצליבים מסייעת לעצירה של גדילת תאים סרטניים אצל חולדות ועכברים. כרובית מכילה תרכובת גופרית בשם סולפורפיין. התרכובת הזו מסייעת במלחמה של הגוף כנגד תאים סרטניים. היא יכולה להאט את הצמיחה של תאים סרטניים ולהקטין גידולים של סוגי סרטן שונים, כמו סרטן שד, כבד או ריאות.


  • נלחמת בדלקות כרוניות
    דלקות הן לא בהכרח משהו רע – הן בעצם הדרך של מערכת החיסון שלנו להגיב לזיהומים או פציעות. אבל כשהדלקת נמשכת לאורך זמן והופכת לכרונית, היא עלולה לפגוע בגוף בצורה קשה. כרובית עשירה בחומרים נוגדי חימצון, שמסייעים במלחמה ברדיקלים החופשיים בגוף וכך עוזרים לגוף להתגבר על הדלקת. רדיקלים חופשיים נוצרים בזמן תהליך חימצון בגוף והם עלולים לפגוע בתאי הגוף. נוגדי החימצון מאטים את קצב תגובות החימצון, ובכך שומרים על תאים בגוף ומסייעים לגוף להילחם בדלקות.
  • משפרת את בריאות המוח
    כרובית מכילה גם כולין, ויטמין מקבוצת B, שידוע בתפקיד החשוב שלו בהתפתחות המוח. השילוב של כולין עם זרחן מסייע לשמירה על קרום התא. בכך יכולה הכרובית לסייע לשינה טובה יותר, הגברת היכולות הקוגנטיביות ושיפור הזיכרון. בנוסף, מחקרים מצביעים על כך שייתכן שצריכה של כולין מסייעת גם להאטת התהליך של אובדן זיכרון כתוצאה מהזדקנות.
  • משפרת את תפקוד מערכת העיכול
    בזכות נוגדי החימצון והתרכובות שמכילות גופרית שנמצאים בכרובית, אכילה של כרובית מסייעת בתהליכים של ניקוי רעלים. גם הסיבים התזונתיים שהיא מכילה עוזרים לשמירה על מערכת עיכול בריאה. מחקרים מראים שחומרים שונים בכרובית יכולים לעזור גם במניעה של הצטברות חיידקי הליקובקטר פילורי בקיבה. הצטברות כזו עלולה לגרום לדלקת כרונית, לאולקוס וגם לסיכון גבוה יותר לסרטן הקיבה, ולכן צריכה של כרובית מסייעת בשמירה על מערכת עיכול תקינה.


  • טרייה, מבושלת ואפילו בשייק – איך אוכלים אותה?
    היתרון הגדול של כרובית הוא שאפשר לעשות איתה כמעט הכל. אפשר להוסיף פרחי כרובית קטנים טריים לסלט, אפשר לאפות אותה, לאדות אותה, לבשל אותה ואפילו להכין ממנה שייק. מכניסים לבלנדר 2 כפות של אבקת משקה בטעם שוקולד של הרבלייף, שמכילה 9 גרם חלבון. מוסיפים 250 מ"ל חלב דל שומן או חלב שקדים, כוס פרחי כרובית ו-6 תמרים ללא גלעין. מעבדים בבלנדר עד קבלת נוזל סמיך ונהנים מארוחה טעימה ומלאת בריאות.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
טיפוח
18-08-2019
המפתח לעור פנים זוהר ובריא הוא שגרת טיפוח יומית בסיסית.
תזונה
15-08-2019
בואו לגלות איך הנשים הפופולריות בעולם שומרות על אורח החיים והגזרה שלהן.
מתכונים
13-08-2019
מתכון לקערת ארוחת בוקר
ספורט
08-08-2019
קבלו את הדרכים היצירתיות שיחזירו לכם את המוטיבציה, ויעזרו לכם לצאת להתאמן עוד היום.
מתכונים
06-08-2019
מתכון להכנת שייק אננס בננה תרד ופטרוזיליה
תזונה
04-08-2019
הסיבות הבאות יגרמו לכם להכניס את הסלק לתפריט היומי שלכם