באיזו שעה ביום הכי כדאי לשתות מים?

מים מכילים כ-70 אחוז מגופינו ואנחנו זקוקים להם על מנת להתקיים בכל שעה. אך מתי חשוב במיוחד להיצמד לבקבוק ולא לפספס? הנה כמה מצבים שכדאי להקפיד לשתות בהם יותר

כולם יודעים ששתיית מים חשובה והכרחית לבריאות של כולנו. כשאנחנו לא שותים מספיק, אנחנו עלולים להרגיש עייפים יותר, מרוכזים פחות, לסבול מעצירות, לחוש רעב מוגבר ואף להרגיש מצוברחים ומדוכאים. בנוסף, שתיית מים עשויה לשמור על עור פנים לח וזוהר, להקטין את הסיכוי לקמטים ולעור בריא ורך יותר. אך מתי הזמן הטוב ביותר לשתות? הנה כמה זמנים שכדאי להשקיע בהם ולהקפיד על שתייה מספקת.

בבוקר

הרבה אנשים מתעוררים בבוקר ורצים מיד להכין לעצמם כוס קפה עם מאפה, אז אתם מאלו שעושים את זה גם, כדאי שתחשבו לדחות אותה מעט ולהתחיל את הבוקר עם כוס מים כי מסתבר ששתיית כוס מים עם הקימה עוזרת לגוף לפנות פסולת, לתפקוד טוב יותר של האיברים הפנימיים, לחילוף חומרים טוב יותר וליציאות טובות יותר. נסו להכניס לכם הרגל חדש ליום: לשתות לפחות כוס מים פושרים אחת עם הקימה, זה גם יעזור לעור הפנים שלכם להתמלא בלחות ולהיות רך יותר.

בזמן פעילות גופנית, לפניה ואחריה

בזמן פעילות גופנית אנחנו מאבדים כמות גדולה של מים ומינרלים חשובים ולכן מומלץ לשתות לפני פעילות גופנית וגם אחריה. אם אתם מתאמנים לאורך זמן באימון שהוא מעל שעה, מומלץ לשתות גם במהלך האימון. לגבי המינון של השתייה, זה כבר תלוי כמובן בסוג האימון והמאמץ שלו וכן בתנאים החיצוניים כמו מזג האוויר. בכל מקרה, כדאי לשתות בכל עונות השנה, גם אם אתם מתאמנים במזגן וגם אם בחוץ.



לפני או אחרי האוכל

בזמן הארוחה מומלץ דווקא לא לשתות, על מנת לאפשר ספיגה טובה יותר של הוויטמינים, המינרלים והערכים התזונתיים שבמזון ולכן ההמלצה היא לשתות כחצי שעה לפני וכחצי שעה לאחר הארוחה. שתייה בזמן הארוחה מפריעה לאנזימי העיכול לעשות את עבודתם.

אם אתם מרגישים רעב לא פוסק

אם אתם מרגישים צורך בנשנוש בלתי פוסק, וברעב לא מוסבר למרות שכבר אכלתם ארוחה מספקת, ייתכן שאתם לא שותים מספיק מים, ולכן רעב בלתי נשלט עשוי להצביע על חוסר בשתייה. דאגו לכך שיש לכם בקבוק מים אתכם תמיד ושתו מינימום 8 כוסות מים במהלך היום כדי למנוע רעב מוגבר.

פשוט כשאתם צמאים

הקשבה לגוף היא הדרך הטובה ביותר לתת לגופכם את מה שהוא זקוק לו. אם אתם חשים צמאים, הגוף בעצם מאותת לכם שעליכם לשתות ולכן חשוב שתאמצו הקשבה לגוף בהתמדה. עם זאת, הרבה פעמים הגוף לא מאותת, בעיקר אם הרבה פעמים התעלמתם מתחושת הצמא שלכם ולכן כדאי להקפיד על שתייה מספקת לאורך כל היום ולא לחכות רק לתחושת הצמא.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
23-07-2024
מתכון הכנה מקפא בננה וניל ועוגיות
ספורט
21-07-2024
5 הטעויות הכי גדולות שאתם עושים בדרך לחיטוב הבטן
תזונה
18-07-2024
איך אפשר לעבור את גיל המעבר בקלות בדרכים טבעיות?
ספורט
14-07-2024
מה משפיע על לחץ הדם? ואיזה תרגיל הכי מומלץ להורדה?
ספורט
11-07-2024
7 דברים קטנים שאתם יכולים לעשות לקיץ בריא יותר
מתכונים
10-07-2024
מתכון הכנה חטיף פרוזן יוגורט ואוכמניות
ספורט
07-07-2024
אכילה בריאה בגיל ההתבגרות - המדריך המלא!
ספורט
04-07-2024
להתחזק בחכמה: איך נערכים לאימונים בקיץ?

תפריט נגישות