איך לשמור על היגיינה מקסימלית בחדר הכושר?

בהלת הקורונה עדיין כאן, אך זה לא אומר שאנחנו צריכים לשנות את שגרת האימונים שלנו. הסקרים מראים כי רבים מהמתאמנים הפסיקו להתאמן בחדר הכושר מחשש להידבקות. אנשים שמפסיקים להתאמן, מסכנים את עצמם במערכת חיסון ירודה, בהעלאת הסיכון לדיכאון וחרדה, בהשמנה ותחלואים נוספים. 

אם גם אתם מאלו שסיימתם את הרומן עם חדר הכושר שלכם, זה לא אומר שאתם צריכים להפסיק לזוז. ניתן להמשיך ולהתאמן בפארקים השונים או להעביר את האימון שלכם הביתה. מתאמנים רבים הכניסו את האימונים שלהם אל תוך החלל הביתי, ולא סתם שהיה מחסור חמור בציוד כושר ביתי למתאמנים.

חזרתם לחדר הכושר שלכם? כל הכבוד על הנחישות וההתמדה!
אך חשוב שתשמרו היטב על הבריאות שלכם ועל ההגיינה האישית.

הנה 10 חוקים קטנים וחשובים שיעזרו לכם להישמר במקסימום.

  1. . מסכה – אז ברור שאין צורך להתאמן עם מסכה אבל הניחו אותה על היד וברגע שאתם מסיימים את האימון, לבשו אותה בשאר חללי המכון.
  1. הימנעו ממגע בגוף – נגעתם במכשירי הכושר השונים? הימנעו במגע וגירודים בגוף. רוצים לגרד, תתאפקו, ותעשו זאת אחרי חיטוי הידיים.
  1. חיטוי – חטאו את הידיים מיד בתום האימון ואם אפשר אז גם בין מכשיר למכשיר.
  1. מגבת – זה לא הזמן לפסוח על מגבת. חוק חשוב – הקפידו על צד אחד שבא במגע עם המכשירים וצד אחד שבא במגע עם הגוף. הרבה מתאמנים לא מקפידים על הצדדים ובכך מאבדים את יתרון המגבת.
  1. סיימתם להתאמן? התקלחו מיד והכניסו את הבגדים ביחד עם המגבת להרתחה. אל תישארו עם בגדי האימון. חשוב יותר מתמיד.


  1. שמירת מרחק – זהו כלל ככ בנאלי וככ מעט מקפידים עליו. אם יש תור למכשיר שאתם מעונינים בו, אל תחכו בתור. תפסחו עליו ותחזרו אליו מאוחר יותר. נסו להימנע מתורים ככל שניתן.
  1. זיעה של אחרים – השתדלו להימנע ממגע זיעה של אחרים. זה אומר שעליכם לשמור מרחק ובמיוחד באזור המכשירים האירוביים בהם הזיעה לעיתים משפריצה מהמתאמנים. אם יש לכם אפשרות, העדיפו פעילות אירובית באוויר הפתוח.
  1. חלון במקום מזגן – מרבית מחדר הכושר נטולי מזגן, אך אם יש בחדר הכושר שאתם מתאמנים בו חלון, בקשו לפתוח אותו. כן, גם בקיץ.
  1. בסטודיו – בשיעורי הסטודיו שמרו על מרחק, הביאו מגבת מהבית ותבקשו לפתוח חלון ודלת. בנוסף, אם יש אפשרות, הביאו את המזרון האישי שלכם מהבית וכל ציוד שניתן להביא אתכם גם.
  1. מים – השתדלו להביא אתכם בקבוק מים אישי שימנע התייבשות וישמור על הגיינה אישית.

זכרו, משנה זהירות עשוי להיות מציל חיים אך אין המצב מצריך וויתור על אימונים. אימונים משפרים את הבריאות באורח פלא, מחזקים את מערכת החיסון ותורמים למדד האושר. שמרו על עצמכם.

מאת: שרון ינובסקי קפלן –  מאמנת כושר וריצה, אמא ל-3 בנים, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
23-07-2024
מתכון הכנה מקפא בננה וניל ועוגיות
ספורט
21-07-2024
5 הטעויות הכי גדולות שאתם עושים בדרך לחיטוב הבטן
תזונה
18-07-2024
איך אפשר לעבור את גיל המעבר בקלות בדרכים טבעיות?
ספורט
14-07-2024
מה משפיע על לחץ הדם? ואיזה תרגיל הכי מומלץ להורדה?
ספורט
11-07-2024
7 דברים קטנים שאתם יכולים לעשות לקיץ בריא יותר
מתכונים
10-07-2024
מתכון הכנה חטיף פרוזן יוגורט ואוכמניות
ספורט
07-07-2024
אכילה בריאה בגיל ההתבגרות - המדריך המלא!
ספורט
04-07-2024
להתחזק בחכמה: איך נערכים לאימונים בקיץ?

תפריט נגישות