5 סוגי תה קר לקיץ והיתרונות הבריאותיים שלהם

התה הקר הוא המשקה האולטימטיבי של הקיץ. יש בו את האלמנט המפנק, את האלמנט הבריא וגם את האלמנט המרענן שאנחנו כל כך צריכים בקיץ. קבלו 5 רעיונות לתה קר ואת הסגולות הבריאותיות שלהם

כבר באביב אנחנו מתחילים לזנוח את הקפה החם, התה והשוקו, ולחפש את המשקאות הצוננים והמרעננים שיעזרו לנו להפוך את הקיץ לחם פחות ולמפנק יותר. אם יש משהו שחשוב לעשות יותר בקיץ זה להרוות את הגוף בנוזלים, וויטמינים ומינרלים, אותם אנחנו מאבדים בזיעה שלנו, שיש לנו לא מעט ממנה בחודשים החמים של השנה.

אחד היתרונות הבולטים בתה הוא החזרת נוזלים, כאשר ישנם הרבה אנשים ששוכחים לשתות מים, שפחות אוהבים לשתות מים או שמים עבורם זה סוג של עונש. אז תה הוא בהחלט אופציה נעימה ויצירתית יותר לשתייה בקיץ. יתרון בולט נוסף בתה הוא נוגדי החמצון הרבים שבו, שעוזרים לחזק את הגוף ולמנוע מחלות שונות, להצעיר את הגוף ולמלא אותו בחיות.

התה הקר נולד בארה”ב, והיווה תחילה כמשקה אלכוהולי. בהמשך עבר כמה גלגולים והיום אנחנו מכירים זנים רבים של תיונים וצמחים שמכילים רכיבים בריאותיים רבים, מספקים לנו תחושת שובע, מרווים את הגוף והנפש, מרגיעים ומעניקים אנרגיה גבוהה.

הנה 5 רעיונות לתה קר שאפשר להכין בבית

  1. תה מאצ’ה – בשנים האחרונות תה המאצ’ה הפך להיות יותר ויותר טרנדי ומבוקש, בזכות סגולותיה הרבות של האבקה הירוקה שאפשר לומר ששיגעה את העולם. אבקת תה המאצ’ה מכילה נוגדי חמצון ברמה גבוהה, היא מעוררת, מחזקת את מערכת החיסון, יש בה כמויות גבוהות של וויטמין C, היא עוזרת לגוף להילחם בדלקות שונות ועוזרת לשמור על רמות סוכר תקינות בדם. ניתן להכין את האבקה על בסיס מים או חלב צמחי והוסיפו כמה קוביות קרח לתה קריר ובריא.
  2. תה הרבלייף בטעם אפרסק – לחברת הרבלייף יש משקה נמס בטעם אפרסק שמתאים לתה חם או קר, ומרענן במיוחד בקיץ עם קצת קרח. התה מכיל תערובת מיוחדת של תה שחור וירוק שעוזרים להעלות את רמת האנרגיה הטבעית בגוף. התה מכיל כמויות נכבדות של נוגדי חמצון המסייעים במניעת מחלות, שמירה על משקל תקין ושיפור קצב חילוף החומרים. בנוסף, התה ממריץ ודל בקלוריות ולכן מתאים במיוחד לאנשים העוסקים בספורט ומעוניינים להשיג מראה חטוב.
  3. תה לימון נענע ומלפפון – הרבה אנשים מתקשים לשתות מים, אך שמרעננים אותם בעזרת לימון, נענע ומלפפון, פתאום המים הופכים להיות עבורם מפנקים וטעימים. הכינו לכם מדי יום קנקן גדול עם לימון, נענע ומלפפון והניחו בקרבת שולחן העבודה שלכם. ככה תקבלו גם נוגדי חמצון, וויטמינים ומינרלים וגם תכניסו יותר נוזלים לגוף שלכם.
  4. צ’אי – הצ’אי ההודי מורכב מתבלינים רבים וביניהם: הל, ציפורן, קינמון, אגוז מוסקט, ג’ינג’ר, שומר, תה שחור, פלפל שחור ועוד, כאשר תפקידו של התה והתבלינים הוא לחזק את מערכת החיסון ולהמריץ את הדם. בנוסף, התה אמור לחזק את הצ’י, כך סבורים במזרח, לחמם, לעודד תאבון בצורה בריאה ומאוזנת, לאזן את רמות הסוכר ולהרגיע את הבטן.
  5. לימונית ולואיזה – מדובר בשילוב החביב במיוחד על טעמי ארומת הלימון, ויש לשילוב גם יתרונות בריאותיים רבים כמו: הרגעה והפחתת מפלס החרדה, לתהליכי עיכול תקינים והפחתת בחילות, לסילוק חומצות חלב בשרירים (מעולה לעוסקים בספורט) ולמניעת חשקים לנשנושים ומתוקים.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
05-07-2022
מתכון להכנת ארטיק חלבה בננה
תזונה
03-07-2022
איך לגרום לילדים לאכול בריא?
תזונה
30-06-2022
זהירות טחינה: כמה עולות לכם התוספות לסלט?
ספורט
26-06-2022
האם בקיץ שורפים יותר קלוריות בגלל שמזיעים יותר?
טיפוח
23-06-2022
איך להיפטר מפיגמנטציה?
מתכונים
21-06-2022
מתכון להכנת שייק שוקולד קפוצ'ינו
תזונה
19-06-2022
מה מסתתר במוצרים שאנחנו מכניסים הבייתה?
ספורט
14-06-2022
הבליטה המפורסמת: איך אפשר להתאמן כשיש בקע טבורי?