מזונות העל שאנשים טבעוניים שעושים ספורט חייבים לאכול כדי להיות חזקים

חלבונים חשובים לבניית השרירים, את זה כל מי שעושה ספורט כבר מזמן יודע, שייק ירקות ופירות בשילוב אבקה להכנת שייק בטעם וניל או שוקו של הרבלייף, אינו מכיל מוצרים מן החי ויספק לגוף את כל מה שהוא זקוק לו לאחר אימון כושר מכל סוג שהוא כולל ויטמינים ומינרלים חיוניים לגוף. איזה מאכלים נוספים מומלצים לאנשים שמבצעים פעילות גופנית בקביעות ואינם צורכים מוצרים מן החי?
  • קטניות
קטניות עשירות בחלבונים וסיבים תזונתיים. עדשים למשל, שפשוט להכניס לתפריט דרך סלטים, בשילוב אורז (מג'דרה) או אפילו בקציצות, יעניקו לגוף שפע של ויטמינים וסיבים מסיסים המועילים לבריאותנו, למניעת מחלות לב וכלי דם. הקטניות עשירות בחומצה פולית וגם תורמות לתחושת שובע. מומלץ לשלב את הקטניות במאכלי החורף כדי לחמם את הגוף, להתחזק ולהעלות את רמת האנרגיה בגוף. כדי למנוע גזים, מומלץ להשרות את הקטניות ולהוסיף להן זרעי שומר.


  • אגוזים ושקדים
הרבה אנשים ששומרים על המשקל ועושים ספורט, מפחדים מהם מהסיבה שהם עתירי שומן, אך מדובר בחומצות שומן בלתי רוויות, שאם אוכלים מהם במידה, מרוויחים שפע של יתרונות בריאותיים כמו מקור לחלבון, לאומגה 3, השפעה מטיבה על המוח והשרירים, מונעים התכווצויות שרירים, וגם מאזנים את רמות הסוכר בדם. מומלץ לאכול בין 5-7 ביום, ואם אתם אוכלים משהו מתוק כמו תמר או פרי, לשלב אותם ביחד כדי לאזן את רמות הסוכר ולמנוע חשק למתוק.
  • שיבולת שועל
זהו בעצם דגן מלא המכיל אחוז גבוה של סיבים תזונתיים וחלבון ויש לו יתרונות בריאותיים רבים כמו למשל איזון הסוכר ולחץ הדם, עיכול תקין ומניעת עצירות, חיזוק הגוף ומערכת החיסון, ומניעת מחלות כמו סרטן. בנוסף, שיבולת שועל תשמור עליכם שבעים לאורך זמן וקל לשלב את הדגן הבריא במגוון רחב של מאכלים החל מדייסות, קציצות ופשטידות ועד פנקייקים ועוגות בריאות.


  • שמן זית
לשמן זית תכונות המסלקות את הרעלים מהגוף ויש ששותים אותו על קיבה ריקה בבוקר יחד בתוך מים חמימים בשילוב חצי לימון סחוט כדי להפעיל את מערכת העיכול ולזרז את הניקוי הטבעי של הגוף. חשוב לקנות שמן זית בכבישה קרה שאינו התחמם כדי לשמור על היתרונות הבריאותיים שבו. שמן זית עשיר בשומן חיוני השומר על הלב ומעלה את הכולסטרול הטוב. הימנעו מהרתחת שמן הזית וטיגונו בחום גבוה


  • ירקות ירוקים
כל הירקות הירוקים עשירים בפיגמנט שנקרא כלורפיל המנקה את הגוף ומחזק אותו ואת מערכת החיסון. שלבו מדי יום כמה שיותר ירוקים בתפריט שלכם, דבר שעשוי למנוע אנמיה ולגרום לכם להרגיש חזקים ואנרגטיים, לסלק את הרעלים מהגוף ולתרום לעור בריא וזוהר.


  • אדממה
הפולים הירוקים מהסויה הם נשנוש מושלם לספורטאים כי יש בהם כמות גבוהה של חלבונים, נוגדי דלקת, הם עשירים בסידן ולכן גם משמרים את בריאות העצם, יש בהם נוגדי חמצון המגנים על הגוף מרעלים והם משביעים ומהווים נשנוש זמין ונוח שניתן לקחת לעבודה או לכל מקום שאליו תלכו.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
21-03-2019
קבלו את הסיבות שיגרמו לכם ללכת כבר היום לירקן ולבקש כרובית.
ספורט
17-03-2019
תאמינו או לא, אימון הליכון יכול להיות נחמד ואפילו מהנה.
תזונה
10-03-2019
כדי להקל עליכם את ההכנה ולהפוך את התהליך לפשוט ומהיר יותר, הכנו עבורכם טיפים שווים במיוחד
ספורט
07-03-2019
מזג האוויר מתחיל להשתפר, ואפשר סופסוף לצאת מחדרי הכושר ולחזור ליהנות מכושר בחוץ. קבלו את הסיבות שיגרמו לכם להתחיל לזוז באביב הזה
ספורט
03-03-2019
לכבוד יום האישה, הכנתי לכן 4 תרגילי זהב, שהן מאסט לכולנו. התרגילים האלו מחזקים את כל הגוף ומתאימים לביצוע מכל מקום.
תזונה
28-02-2019
ייתכן ושמעתם על המונח אינדקס גליקמי אבל כדי להבין באמת את ההשפעה שיש לסוגי מזון שונים על רמת הסוכר בדם, יש עוד מונח שעליכם להכיר - עומס גליקמי

מתכונים
26-02-2019
מתכון להכנת שייק קרם וניל עוגיות
ספורט
24-02-2019
לא חייבים מנוי יקר לחדר כושר או ארוחות גורמה במסעדות יוקרה כדי לחיות בריא ונכון.
הטיפים הבאים יעזרו לכם לשמור על אורח חיים בריא, גם אם אתם סטודנטים עסוקים ותפרנים