אוכלים בריא בעבודה – טיפים לארוחת צוהריים ארוזה


נתחיל מהאמת – לא פשוט להכין ארוחת צוהריים ארוזה כל יום. בין אם אתם צריכים להכין גם ארוחות לילדים או לא, אין ספק שארוחת צוהריים ארוזה לוקחת זמן ודורשת תכנון והכנה מראש. אבל אם תחשבו על כל מה שאתם מרוויחים מהכנה של ארוחה ארוזה – כסף, בריאות, חיסכון קלורי – אנחנו בטוחים שתצליחו למצוא את המוטיבציה לארגן לעצמכם קופסת אוכל. כדי להקל עליכם את ההכנה ולהפוך את התהליך לפשוט ומהיר יותר, הכנו עבורכם טיפים שווים במיוחד.

  • מילת הקסם – תכנון
    התעוררתם בבוקר, התארגנתם במהירות ועכשיו אתם עומדים במטבח ומנסים להכין קופסת אוכל? מרפי כבר ידאג שבדיוק יגמרו הירקות או שתגלו שכל הפירות כבר ראו ימים טובים יותר. אם אתם באמת רוצים ליהנות מארוחת צוהריים בריאה, מאוזנת וטעימה, תכננו ערב קודם מה תיקחו איתכם לעבודה ואירזו מראש כל מה שאפשר. כך תוכלו להספיק לבשל אורז מלא או קינואה, לחתוך ירקות לסלט ולהכין רוטב בנפרד ואפילו לשטוף את הפירות שתכננתם לקחת. בבוקר תצטרכו רק להוציא את הקופסה מהמקרר ולהכניס לתיק, ואתם מסודרים. אם אתם לא אורזים הכל מראש, הכינו רשימה, כדי שבבוקר לא תשכחו לקחת את כל מה שתכננתם.


  • אוכלים פשוט
    אין צורך לבשל לעצמכם ארוחות גורמה לעבודה. ארוחה פשוטה יכולה להיות גם היא טעימה מאוד. אם תשקיעו זמן רב בהכנת הארוחות, אולי תיהנו מארוחה שתסובב ראשים במשרד, אבל סיכוי גדול שאחרי שלושה ימים יימאס לכם לעמוד שעות במטבח, רק כדי לסיים לאכול הכל תוך 5 דקות. חישבו פשוט – השתמשו בשאריות מארוחות הערב במהלך השבוע ואירזו כמה מנות קטנות של שאריות במקום מנה גדולה אחת שאתם צריכים להכין מראש. גם כריך זריז הוא פתרון מעולה לארוחת צוהריים, כל עוד אתם משתמשים בלחם מדגנים מלאים ודואגים למילוי של חלבון וירקות.
  • ארוחה משותפת עם חברים
    אם עובד איתכם עוד מישהו שדואג לארוחת צוהריים בריאה, חילקו איתו את הארוחה. אתם יכולים לחלק ביניכם את הימים, כך שכל אחד מכם דואג לארוחה זוגית פעם ביומיים או לחלק את הארוחה – אחד מביא את המנה העיקרית והשני את התוספות. ארוחה משותפת כזו תעזור לכם גם לשמור על המוטיבציה להכנת ארוחות מראש.


  • הכינו לעצמכם קופסת נשנושים
    פרט לקופסה של ארוחת הצוהריים, כדאי לדאוג גם לקופסת נשנושים קטנה. רובנו עובדים שעות ארוכות, לפעמים יוצאים מהבית כבר ב-8-7 בבוקר ומתפנים לארוחת צוהריים רק בסביבות 13:00 או אפילו מאוחר יותר. במצב כזה אתם עלולים להגיע לארוחת הצוהריים כשאתם כבר ממש רעבים, ואפילו הקופסה שהכנתם מראש לא תספק את הרעב. ואם מאיה מהכספים בדיוק הביאה עוגה למשרד, אתם עלולים למצוא את עצמכם טורפים פרוסה או שתיים, רק כדי לעצור את קרקורי הבטן. הכינו קופסת נשנושים עם ירקות וממרח חומוס, עם פירות ואגוזים או פשוט קחו איתכם חטיף חלבון של הרבלייף, שמשלב חלבונים ופחמימות ומסייע לשמירה על אנרגיה.
  • ודאו שיש לכם במשרד כל מה שאתם צריכים
    פרט לאוכל, כדאי לדאוג שבעמדת העבודה שלכם תמיד יהיה כל מה שאתם צריכים כדי ליהנות מארוחה טובה. סכין, מזלג וכף, מפיות ואפילו קרש חיתוך קטן וסכין חיתוך, למקרה שלא תספיקו לחתוך את הסלט בבית. גם מלחיה ופלפליה קטנה ובקבוק קטן של שמן זית יכולים לעשות פלאים, אם אתם מגלים ששכחתם לתבל את הסלט או שהאורז לא מספיק מלוח.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
22-09-2019
אספנו כמה רעיונות שיעזרו לכם לשמור על כושר גם בחודש החגים העמוס.
תזונה
19-09-2019
הטיפים הבאים יעזרו לכם לדעת מה עדיף לבחור וממה עדיף להימנע בכל הנוגע למנות קפואות.
מתכונים
17-09-2019
מתכון לשייק פירות יער
ספורט
15-09-2019
רגע לפני שאתם נכנסים לטירוף של החגים, חשוב שתדעו איך להקדים תרופה למכה ולסיים את החגים בלי עודפים ועם יותר חיטובים.
ספורט
12-09-2019
הנה כמה עצות ותרגילי כושר שאתם חייבים לאמץ בדרך הנכונה להשגת בטן חטובה.
מתכונים
10-09-2019
מתכון לשייק תפוז ובננה
ספורט
08-09-2019
אם אתם עדיין לא משוכנעים, הנה מספר יתרונות שיגרמו לכם לשלב את השחייה בשגרת חייכם.
תזונה
05-09-2019
קבלו טיפים שיעזרו לכם לתחזק אורח חיים בריא ומזין למרות השגרה העמוסה, דפוסי העבודה הלא סדירים והמחסור בזמן.