אוכלים בריא בעבודה – טיפים לארוחת צוהריים ארוזה


נתחיל מהאמת – לא פשוט להכין ארוחת צוהריים ארוזה כל יום. בין אם אתם צריכים להכין גם ארוחות לילדים או לא, אין ספק שארוחת צוהריים ארוזה לוקחת זמן ודורשת תכנון והכנה מראש. אבל אם תחשבו על כל מה שאתם מרוויחים מהכנה של ארוחה ארוזה – כסף, בריאות, חיסכון קלורי – אנחנו בטוחים שתצליחו למצוא את המוטיבציה לארגן לעצמכם קופסת אוכל. כדי להקל עליכם את ההכנה ולהפוך את התהליך לפשוט ומהיר יותר, הכנו עבורכם טיפים שווים במיוחד.

  • מילת הקסם – תכנון
    התעוררתם בבוקר, התארגנתם במהירות ועכשיו אתם עומדים במטבח ומנסים להכין קופסת אוכל? מרפי כבר ידאג שבדיוק יגמרו הירקות או שתגלו שכל הפירות כבר ראו ימים טובים יותר. אם אתם באמת רוצים ליהנות מארוחת צוהריים בריאה, מאוזנת וטעימה, תכננו ערב קודם מה תיקחו איתכם לעבודה ואירזו מראש כל מה שאפשר. כך תוכלו להספיק לבשל אורז מלא או קינואה, לחתוך ירקות לסלט ולהכין רוטב בנפרד ואפילו לשטוף את הפירות שתכננתם לקחת. בבוקר תצטרכו רק להוציא את הקופסה מהמקרר ולהכניס לתיק, ואתם מסודרים. אם אתם לא אורזים הכל מראש, הכינו רשימה, כדי שבבוקר לא תשכחו לקחת את כל מה שתכננתם.


  • אוכלים פשוט
    אין צורך לבשל לעצמכם ארוחות גורמה לעבודה. ארוחה פשוטה יכולה להיות גם היא טעימה מאוד. אם תשקיעו זמן רב בהכנת הארוחות, אולי תיהנו מארוחה שתסובב ראשים במשרד, אבל סיכוי גדול שאחרי שלושה ימים יימאס לכם לעמוד שעות במטבח, רק כדי לסיים לאכול הכל תוך 5 דקות. חישבו פשוט – השתמשו בשאריות מארוחות הערב במהלך השבוע ואירזו כמה מנות קטנות של שאריות במקום מנה גדולה אחת שאתם צריכים להכין מראש. גם כריך זריז הוא פתרון מעולה לארוחת צוהריים, כל עוד אתם משתמשים בלחם מדגנים מלאים ודואגים למילוי של חלבון וירקות.
  • ארוחה משותפת עם חברים
    אם עובד איתכם עוד מישהו שדואג לארוחת צוהריים בריאה, חילקו איתו את הארוחה. אתם יכולים לחלק ביניכם את הימים, כך שכל אחד מכם דואג לארוחה זוגית פעם ביומיים או לחלק את הארוחה – אחד מביא את המנה העיקרית והשני את התוספות. ארוחה משותפת כזו תעזור לכם גם לשמור על המוטיבציה להכנת ארוחות מראש.


  • הכינו לעצמכם קופסת נשנושים
    פרט לקופסה של ארוחת הצוהריים, כדאי לדאוג גם לקופסת נשנושים קטנה. רובנו עובדים שעות ארוכות, לפעמים יוצאים מהבית כבר ב-8-7 בבוקר ומתפנים לארוחת צוהריים רק בסביבות 13:00 או אפילו מאוחר יותר. במצב כזה אתם עלולים להגיע לארוחת הצוהריים כשאתם כבר ממש רעבים, ואפילו הקופסה שהכנתם מראש לא תספק את הרעב. ואם מאיה מהכספים בדיוק הביאה עוגה למשרד, אתם עלולים למצוא את עצמכם טורפים פרוסה או שתיים, רק כדי לעצור את קרקורי הבטן. הכינו קופסת נשנושים עם ירקות וממרח חומוס, עם פירות ואגוזים או פשוט קחו איתכם חטיף חלבון של הרבלייף, שמשלב חלבונים ופחמימות ומסייע לשמירה על אנרגיה.
  • ודאו שיש לכם במשרד כל מה שאתם צריכים
    פרט לאוכל, כדאי לדאוג שבעמדת העבודה שלכם תמיד יהיה כל מה שאתם צריכים כדי ליהנות מארוחה טובה. סכין, מזלג וכף, מפיות ואפילו קרש חיתוך קטן וסכין חיתוך, למקרה שלא תספיקו לחתוך את הסלט בבית. גם מלחיה ופלפליה קטנה ובקבוק קטן של שמן זית יכולים לעשות פלאים, אם אתם מגלים ששכחתם לתבל את הסלט או שהאורז לא מספיק מלוח.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
29-03-2020
גם מהבית ניתן להגיע לתוצאות מרשימות בתרגילי משקל הגוף. הנה כמה טיפים שיוכלו לעזור לכם להגיע לחיזוק, חיטוב ושיפור היציבה.
ספורט
26-03-2020
אספנו 10 דרכים ועצות לשמירה על הבריאות הגופנית והנפשית שלנו.
ספורט
22-03-2020
לאימון הבר יתרונות רבים שהופכים אותו לאימון מבוקש בשנים האחרונות בארץ ובעולם. הנה כמה מהיתרונות הבולטים שלו.
ספורט
19-03-2020
אם תשאלו את המנטורים והקואוצ'רים המצליחים בעולם אם הם תמיד היו מאושרים, הם יגידו לכם שלא. אז מהם סודות האושר לפי האנשים המצליחים?
מתכונים
17-03-2020
מתכון להכנת שייק שוקולד עוגיות ואגוזי לוז
טיפוח
15-03-2020
לא משנה לאיזה סוג זיהום אוויר אתם נחשפים, כל צורות הזיהום מצטברות על עורכם ויוצרות מחסום לא בריא. קבלו את הטיפים להגנה על העור מפני זיהום אוויר
ספורט
12-03-2020
בעידן שבו רבים מהמתאמנים מנסים לשרוף שומן ולהתחטב, התרגילים המורכבים הפכו להיות טרנדיים ובעלי לא מעט יתרונות.
מתכונים
10-03-2020
מתכון להכנת מאפינס תפוחים עשיר בחלבון