זה אפשרי: איך משלבים כושר וקריירה?

איך פעילות גופנית סדירה משפיעה על הקריירה שלכם? לא תאמינו עד כמה! איך מוצאים זמן להתאמן בין כל המטלות האינסופיות בעבודה ולא תאמינו איך תוכלו לשדרג את הבריאות שלכם תוך כדי עבודה

החיים הפכו להיות יקרים ועמוסים ואנחנו נדרשים לעמוד במשימות רבות כדי להרוויח את לחמנו. האם אתם מצליחים לשלב פעילות גופנית תוך כדי או שאתם זונחים אותה הצידה כי היא נראית לכם פחות חשובה בסולם העדפות שלכם? אם זנחתם אותה, מוטב שתחשבו שוב. מחקרים מראים שאנשים שמתאמנים בקביעות הם עובדים יעילים יותר מכמה סיבות:

  1. הם מגיעים יותר לעבודה – אנשים שמתמידים בפעילות גופנית, חולים פחות וכך מפסידים פחות ימי עבודה. פעילות גופנית מחזקת את מערכת החיסון, ואחראית לכך שתבקרו פחות אצל הרופא.
  2. רמת הריכוז והערנות גבוהה יותר – פעילות גופנית תורמת לרמת ערנות מוגברת, לריכוז טוב יותר ולאנרגטיות. דבר שלכל הדעות כל עובד זקוק לו בימנו. אנשים שמתאמנים מספיקים לעשות יותר דברים בזכות הערנות והריכוז.
  3. בטחון – אחת התכונות החשובות שלנו כעובדים, בין אם אנחנו שכירים או עצמאיים זו הופעה נאה ויציבה טובה, כזו שמשדרת בטחון. פעילות גופנית מחזקת את השרירים ומשפרת את היציבה ובכך מעניקה לנו בטחון במראה שלנו. בנוסף, פעילות גופנית מעלה את הערך העצמי שלנו ובכך את תחושת הבטחון שלנו.
  4. התמודדות עם לחצים – אנשים שעושים פעילות גופנית רגועים יותר ומנהלים יותר טוב לחצים בזכות האיזון ההורמונלי שלהם.

5. מצב רוח מרומם – כשאנחנו מרוממים, אוטומטית נעבוד טוב יותר, וזו בהחלט מעלה של פעילות גופנית שעוזרת לשחרור אנדרופינים והורמונים מרוממים.

6. הישגיות – תחרותיות והישגיות הן שתי תכונות שאם הן מאוזנות, התוצאות בעבודה יהיו מרהיבות. פעילות גופנית מעודדת הישגיות ותחרותיות.

אז אחרי שהשתכנענו שפעילות גופנית יעילה לנו כאנשי קריירה, איך משלבים אותה בחיי היומיום? אחד האתגרים הגדולים של אנשים עובדים הוא מחסור בזמן, אז יש כמה דרכים לשלב את הפעילות גופנית בחיים. קבלו 3 טיפים חשובים:

  1. התעוררו מוקדם יותר – אם אתם צריכים להתעורר בשעה 7:00 לעבודה, התעוררו כחצי שעה קודם בסך הכל והתאמנו בבית או צאו לריצה קלה, להליכה או לכל פעילות שאתם אוהבים. מחקרים מראים שגם זמן קצר של אימון משפיע משמעותית על הבריאות, על מצב הרוח, על מצב הערנות, על מערכת החיסון ועל האנרגיה הכללית.
  2. סיימו את היום עם פעילות גופנית – הזמן הכי טוב לאימון הוא בבוקר, אז אתם זוכים לקבל את היתרונות הבולטים בהקשר של קריירה כמו ריכוז לאותו היום, ערנות, מצב רוח מרומם ועוד. אבל, לאחר יום ממושך של ישיבה, מומלץ לסיים את היום עם תנועה אבל עדינה יותר, כמו יוגה, פילאטיס, מתיחות, הליכה או פעילות אירובית מתונה.

3. הכניסו פעילות גופנית לתוך היום שלכם – אז איך מכניסים פעילות גופנית לתוך היום? זה לא אומר שבאמצע יום עבודה תעלו על בגדי ספורט ותתחילו להתאמן, למרות שיש כאלו שעושים גם את זה ואם מתאפשר לכם זה מצוין, אבל אפשר להכניס אלמנטים של תנועה באמצע היום כמו למשל: אם יש לכם שיחת טלפון, עשו אותה בחוץ תוך כדי הליכה. עמדו במקום לשבת אם אפשר, תעלו במדרגות במקום במעלית ותמצאו זמנים קבועים למתיחות. והכי חשוב זה שתהיו במודעות לתנועה ככל שניתן.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
23-07-2024
מתכון הכנה מקפא בננה וניל ועוגיות
ספורט
21-07-2024
5 הטעויות הכי גדולות שאתם עושים בדרך לחיטוב הבטן
תזונה
18-07-2024
איך אפשר לעבור את גיל המעבר בקלות בדרכים טבעיות?
ספורט
14-07-2024
מה משפיע על לחץ הדם? ואיזה תרגיל הכי מומלץ להורדה?
ספורט
11-07-2024
7 דברים קטנים שאתם יכולים לעשות לקיץ בריא יותר
מתכונים
10-07-2024
מתכון הכנה חטיף פרוזן יוגורט ואוכמניות
ספורט
07-07-2024
אכילה בריאה בגיל ההתבגרות - המדריך המלא!
ספורט
04-07-2024
להתחזק בחכמה: איך נערכים לאימונים בקיץ?

תפריט נגישות