למה קרוספיט מומלץ לגברים?

מה זה בעצם אימון קרוספיט ומה עושים בו? למי הוא מתאים ולמי לא? למה מדובר באימון ששווה לגברים להשקיע בו ואיך זה ישפר גם את הכושר הגופני וגם את הביטחון העצמי שלכם?

קרוספיט הוא סוג של אימון פונקציונלי, שעובד על כל הגוף, וכל מרכיבי הכושר. שיטת הקרוספיט נוצרה על ידי המתעמל האמריקאי גרג גלסמן בשנת 2000 ופירוש המילה קרוספיט: קרוס = מגוון סוגי ספורט, פיט = פיטנס, כאשר המטרה להיות בכושר גופני טוב המכיל הרבה סוגי ספורט, החל מכוח, כוח מתפרץ, אירובי וכו, והמטרה היא לשלוט בכולם. מהם יתרונות הקרוספיט, במה הם שונים מחדר כושר ולמי כדאי להשקיע בתענוג הקשוח שיצא לו שם של אימון למשוגעים בלבד?

  1. זה לא חדר כושר – באימוני כוח בחדר כושר המתאמן מתאמן לבד לפי תכנית אימונים שנקבעה מראש וכל אחד עושה את האימון שלו עם או בלי חשק. בקרוספיט יש מאמן שכותב את האימון על הלוח וכל אימון נראה לגמרי אחרת. אין תכנית אחת שמשתנה מדי חודש אלא תכנית שמשתנה בכל אימון. היתרון הגדול הוא שזה לא משעמם והגוף מתחזק בצורה מהירה מאוד. בנוסף, אין מקום לתירוצים כי יש מאמן שיושב על הראש של המתאמן לאורך כל האימון, כאשר בחדר כושר יש מאמן אחד שמסתובב בין מתאמנים רבים ולא תמיד מכיר אותם כמו מאמן הקרוספיט שמשפר ומדרבן.
  2. גמישות – גברים לרוב פחות גמישים מנשים. בקרוספיט עובדים הרבה על טווחי תנועה, וזה מה שגורם לגוף להישאר גמיש, חזק וגם זקוף.
  3. לא מבזבזים זמן – באימון קרוספיט מגיעים לעבוד במשך שעה בתוך קבוצה, ומרוב שזה מאתגר, בקושי תצליחו לדבר. בקרוספיט אין כניסה לטלפונים ואוזניות, על מנת לחזק את הקהילה וגם את הכושר, באים נטו לעבוד כמעט ללא מנוחות, וכשבאים לעבוד – רואים תוצאות.
  4. כושר אמיתי – בקרוספיט עובדים על כל מרכיבי הכושר ורק כשעובדים על כל מרכיבי הכושר נכנסים לכושר אמיתי.
  5. כל אימון אתגר חדש – אין שום אימון דומה לקודמו, בכל אימון יש אתגר חדש מעולם כושר אחר. לדוגמא: טיפוס על חבלים, עמידות ידיים, חתירה, הנפות ועוד.
  6. סיפוק – מתאמנים רבים מגיעים אל האימון, רואים את התכנית שכתובה על הלוח וישר חושבים ש’אין סיכוי שאעשה את האימון שכתוב על הלוח’, אבל אז עוברת שעה, הגוף אולי גמור אבל עשיתם את זה, והסיפוק? בשיאו! וגם הביטחון העצמי עולה כתוצאה מהתחושה של “הצלחתי”. הקרוספיט הוא אימון בעצימות גבוהה מאוד ולכן תחושת הביטחון והסיפוק גבוהים מהרגיל.
  7. גיוון מעולמות הכושר – התעמלות קרקע, ריצות קצרות ואירובי, הנפת משקולות, קפיצות בחבל ועוד. האימונים אף פעם לא משעממים. הגיוון הוא זה שגורם לגוף להיות תמיד מאותגר, ותמיד להתחזק עוד ועוד. לעולם לא תרגישו שהיה לכם אימון קל.
  8. שיפור בפעולות יומיומיות – לאחר זמן קצר של אימונים, אתם תחושו שהרבה יותר קל לכם להרים את הקניות בסופר ולהצליח לעשות פעולות יומיומיות שלפני האימונים אולי היו מאתגרים בגלל התרגילים הפונקציונליים.
  9. קהילה מדרבנת – מעבר למאמן המדרבן והקשוח, בקרוספיט ישנה קהילה מדרבנת שעוזרת להתמיד לאורך זמן ולמוטיבציה להישאר גבוהה לטווח ארוך, דבר שחשוב להשקיע בו.
  10. כי זה מחטב – התוצאות מגיעות מהר מאוד בעקבות ההתמדה. מומלץ להתחיל להתאמן עם 2-3 אימונים בשבוע ולעלות בהדרגה ל-3-5 אימונים בשבוע.
  11. למי מתאים? לקרוספיט יצא שם רע של אימון שנפצעים בו, אך זה תקף לכל סוג אימון אם לא מבצעים אותו בטכניקה טובה. מה שכן, בקרוספיט יש חשיבות גבוהה להתאמץ ולהתאמן בטכניקה טובה בעזרת המאמן האידיאלי שישפר אתכם כל הזמן. האימון פחות יתאים לאנשים שלא רוצים לעבוד קשה ולאנשים עם פציעות שונות. חשוב לעבוד בהדרגה ולהיות קשוב לגוף כל הזמן.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
14-08-2022
עיקרון הסינרגיה: שילוב המזונות ואיך לעשות זאת נכון
ספורט
11-08-2022
תרגילי פילאטיס לגיל השלישי
ספורט
07-08-2022
אוף החום: איך לסבול פחות מחום?
ספורט
04-08-2022
אחת ולתמיד: למה אנחנו לא שותים מספיק מים?
מתכונים
02-08-2022
מתכון להכנת סורבה תה
ספורט
31-07-2022
בכושר או באימונים: איך אפשר לשמר תוצאות לאורך זמן?
ספורט
28-07-2022
למה אנחנו עולים במשקל ככל שמתבגרים ואיך מונעים את ההשמנה עם הגיל
ספורט
24-07-2022
הטיפים שיעזרו לכם להגיע יותר חזקים לאימון משקולות