האם אפשר להתאמן כל יום?

האם זה בריא להתאמן כל יום? אם מתאמנים כל יום זה לא מפריע לתוצאות? וכן כן, איך עושים את זה בצורה נכונה?

בזמן שיש אנשים שמתקשים לגרד את עצמם למכון הכושר, יש מתאמנים שרק סופרים את הדקות לאימון הבא. כן, יש גם כאלו. בין אם אתם מאלו שחשוב להם לשמור על הבריאות, ופוקדים את מכון הכושר מדי יום, או שאתם מאלו שרוצים להגדיל את מסת השריר או להגיע לחיטובים, חשוב שתקראו את הכתבה הזו.



אנחנו חיים בעידן שבו מרבית מהחיים שלנו אנחנו יושבים, דבר שלרוב הדעות לא בריא לגוף ולנפש שלנו. הישיבה הממושכת פוגעת במפרקים, בשרירים, בזרימת הדם, מחלישה את הלב, העיכול ומערכת החיסון. הגוף שלנו נועד לזוז ולכן בעידן שבו אנחנו בעיקר יושבים, לא רק שכדאי להתאמן מדי יום אלא מומלץ מאוד להתאמן כל יום, השאלה היא באיזה סוגי אימון ואיך עושים את זה נכון.



איזה סוג מתאמנים אתם?

ראשית, חשוב שתדעו לענות על איזה סוג של מתאמנים אתם. האם אתם מתאמנים מתחילים? האם אתם מתאמנים ותיקים? בני כמה אתם? מהי רמת האימונים שלכם? באיזו עוצמה אתם מתאמנים? האם יש לכם בעיות בריאותיות? מהן המטרות שלכם? כמובן שלכל שאלה כזו תשובה אחרת ותכנית אימונים אחרת, וחשוב שתבינו את זה שאין דרך אימון אחת המתאימה לכולם. למי שהתחיל להתאמן אתמול, לא בטוח שכדאי לו להתחיל להתאמן מדי יום, דבר שעלול לגרום לאיבוד המוטיבציה ואולי גם לפציעה. לעומת זאת, אם אתם אנשים בריאים ומתאמנים בקביעות, אין שום בעיה להתאמן מדי יום.



מה המטרה שלכם?

אם המטרה שלכם היא בניית מסת שריר, אז חשוב שתתעכבו על ניהול העומסים שלכם. לדוגמא: אין שום סיבה לעבוד על אותו השריר מדי יום, כי השריר זקוק לפחות ל-24 ימי מנוחה, תלוי בהתאם לעומס, אז מה שתעשו, זה לחלק את הגוף לקבוצות שרירים ובכך תוכלו להתאמן מדי יום. אם המטרה שלכם היא רק לשמור על הבריאות, אז אתם יכולים להתאמן בכל יום באימון אחר, כמו למשל: יום אחד הליכה, יום אחד שיעור חיזוק, יום אחד יוגה, יום אחד פילאטיס וכו’, ובכך אין שום מניעה להתאמן בכל יום.

כמה טיפים למי שרוצה להתאמן בכל יום:

  1. נהלו עומסים – דאגו לכך שלא בכל יום אתם מתאמנים בעצימות גבוהה מדי, דבר שעלול להביא להורדת המוטיבציה, לפציעות ולעייפות.
  2. בנו לכם תכנית אימונים – כדי שתדעו איזה אימון יש לכם בכל יום ולא תעייפו את הגוף.
  3. עשו לכם מדי פעם ימי מנוחה, כשאתם מרגישים שהגוף שלכם מבקש את זה מכם.
  4. תדאגו לתזונה מתאימה להוצאה האנרגטית שלכם. היעזרו באיש מקצוע בעת הצורך.
  5. בקשו ממאמן כושר מקצועי שיעזור לכם בבניית התוכנית.
  6. אל תשכחו לגוון באימונים – כשהגוף מרגיש שהוא באזור נוח, הוא מפסיק להגיב לאימונים. גיוונים יכולים להגיע דרך עומסים שונים, חזרות משתנות או סוגי אימונים חדשים.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
טיפוח
11-04-2024
ניקיון פסח ולא רק בבית: 5 דברים לא בריאים שכדאי לנקות מהחיים שלנו
טיפוח
07-04-2024
הקפידו על השינה: 8 סכנות בחוסר שינה מצטבר
ספורט
04-04-2024
איזה תרגילים משפרים את מצב הרוח?
מתכונים
01-04-2024
מתכון להכנת שייק קרם פטל
תזונה
28-03-2024
למה חטיפי חלבון עכשיו יותר נחוצים מתמיד?
תזונה
24-03-2024
איזה נשנושים ימנעו זלילות ליליות?
ספורט
21-03-2024
אתגרי הכושר ששיגעו את הרשת
טיפוח
17-03-2024
7 דרכים לדעת אם אתם אוכלים יותר מדי סוכר

תפריט נגישות