סימנים שאתם לא עושים מספיק ספורט

מרגישים חסרי מצב רוח, חסרי אנרגיה להרים את השקיות מהסופר, סובלים מנימולים או תחושת קור? קבלו 12 סימנים לכך שאולי אתם לא עושים מספיק פעילות גופנית 

  1. אין לכם מצב רוח – אנשים שהרגילו את עצמם להתאמן בשגרת חייהם, יעידו כי בימים בהם הם לא מתאמנים, מצב רוח שלהם ירוד בהרבה מאשר ימים שהם מתאמנים וגם המחקרים כבר מאשרים את הקשר בין פעילות גופנית למצב רוח טוב. אם אתם סובלים ממצבי רוח ירודים ומשתנים, נסו להקפיד על פעילות גופנית סדירה, שתגביר את שחרור האנדרופינים התורמים למצב רוח מרומם.
  2. יש לכם בעיות בזרימת דם – פעילות גופנית עוזרת להזרמה טוב יותר של הדם בכל הגוף ולכן לאחר פעילות גופנית אנחנו מעט אדומים. אם אתם יושבים הרבה במשך היום, אתם מרגישים שקר לכם לעיתים קרובות, ויש לכם נימולים בכפות הידיים והרגליים, ייתכן שזה סימן שאתם לא זזים מספיק.
  3. אתם סובלים מכאבי גב – כאבי גב או כאבי מפרקים באופן כללי, עלולים להגיע מכל מיני סיבות, אך אחת הסיבות העיקריות לבעיות בגב ובמפרקים היא היעדר פעילות גופנית שגורם לחולשה של השרירים המייצבים של הגוף והשרירים שאוחזים את המפרקים.
  4. קשה לכם להתרכז – קושי בריכוז עשוי להצביע על כך שאתם לא זזים מספיק והדם לא זורם בצורה תקינה גם למוח. פעילות גופנית ובעיקר פעילות אירובית נמרצת וגם אם זה לזמן קצר, עוזרת לשמור על הריכוז שלכם, אז במקום עוד קפה פשוט צאו לריצה קצרה.
  5. אתם נוטים לסבול מעייפות – פעילות גופנית עוזרת גם לרמת העירנות שלכם. מכירים את זה שאתם מבצעים פעילות גופנית בלילה ולא מצליחים להירדם לאחר מכן? זו בדיוק הסיבה. אם אתם חשים עייפים וזה לא קשור לשעות השינה שלכם, תנסו להגביר את הספורט שלכם.
    _
  6. הסוכר שלכם גבוה – רמת סוכר גבוהה בדם גורמת להרס של כלי הדם. פעילות גופנית נחשבת לאחת מדרכי הטיפול והמניעה של מחלת הסוכרת. נמצא שהפעילות הגופנית מאזנת את הסוכר בדם. אז אם הסוכר שלכם מתחיל לעלות, רצוי מאוד להוסיף פעילות גופנית.
  7. השרירים שלכם חלשים ורפויים – מדובר בסימן מובהק לכך שאתם לא מחזקים את השרירים דרך אימוני כוח או התנגדות. אימוני כוח תורמים לשרירים חזקים, ולמראה גוף שרירי.
  8. קשה לכם לסחוב את השקיות מהסופר – לא מצליחים להרים את השקיות בקושי חצי מטר? עוד סימן ברור לכך שאתם צריכים להתחיל לפקוד את מכון הכושר לעיתים קרובות יותר, לחזק את שרירי הכתפיים, הידיים ושרירי הליבה.
  9. אתם עצבניים – דרך פעילות גופנית אנחנו פורקים רגשות תקועים, וגם מזרימים דם וחמצן. אנשים רבים מרגישים עצבניים כשהם לא פורקים אנרגיה דרך פעילות גופנית.
  10. אתם סובלים מעודף משקל – עודף משקל נגרם ממאזן קלורי חיובי שנמשך לאורך זמן. היעדר בפעילות גופנית תורמת עוד יותר למאזן הקלורי החיובי.
  11. אתם נוטים להיות יותר חולים – יש קשר בין בפעילות גופנית סדירה לחיזוק מערכת החיסון.
  12. המטבוליזם שלכם ירוד – אנשים שעוסקים בפעילות גופנית יכולים לאכול יותר והגוף שלהם ינצל בצורה טובה יותר את המזון. כשאדם שעושה ספורט ובעיקר אימוני כוח, הגוף שלו ישרוף יותר שומן במנוחה.
  13. יש לכם פחות חשק מיני – פעילות גופנית גורמת לנו להרגיש טוב, להיראות טוב וגם להרגיש מושכים יותר ולא רק בגלל המראה, אלא גם בגלל תחושת המסוגלות, העירנות וההרגשה הטובה. מחקרים הוכיחו קשר בין אנשים שפעילים גופנית לאיכות חיי מין אז אם אתם חשים פחות מיניים,ייתכן שכדאי להוסיף יותר ספורט לחיים שלכם.

 

מאת : שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.

 

7 הטעויות הכי נפוצות בריצה: תמנעו מהן ולא תפצעו - טור של שרון ינובסקי



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
18-05-2024
הסוד לגוף צעיר: מה להכניס לשייק כדי להישאר צעירים?
ספורט
16-05-2024
כיצד לשחרר צוואר תפוס?
תזונה
09-05-2024
16 טיפים מעולים ליום עצמאות בריא יותר
מתכונים
07-05-2024
מתכון להכנת עוגת גבינה לימונית
ספורט
04-05-2024
איך לחזור לרוץ אחרי הפוגה ארוכה?
ספורט
02-05-2024
הגיע הזמן: 6 הרגלי כושר שהגיע הזמן להפסיק איתם כבר
תזונה
18-04-2024
ניקוי רעלים: מה אוכלים ומתי עושים?

תפריט נגישות