איך אפשר לחדש את השיער לאחר נשירה?

יש מצבים כמו היריון ולידה או סטרס שהגוף עובר, שבו השיער שלנו נושר. האם אפשר להצמיח את השיער מחדש ואיך עושים את זה?

הסיבות לנשירת שיער שונות ומגוונות. נשירה יכולה להיגרם כתוצאה ממצב הורמונלי כמו אחרי לידה, היא יכולה להיגרם מסטרס נפשי, מטראומה נפשית, מסטרס פיזי כמו דיאטה קיצונית או חולי, לעיתים לאחר קורונה או שפעת ישנה נשירה או מתחזוקה לא נכונה של השיער שכוללת כימיקליים וייבושי שיער למיניהם.

החדשות הטובות הן, שיש מה לעשות בנידון וברוב המקרים אפשר לשקם את השיער גם ללא טיפולים פולשניים או מכשור רפואי. ראשית, חשוב להבין את סיבת הנשירה ולטפל בשורשה. אם סיבת הנשירה היא סטרס נפשי, כדאי גם לבדוק כיצד ניתן לטפל בסיבה שגרמה ללחצים הנפשיים או הגופניים.

הנה 10 דרכים טבעיות שיעזרו לכם להצמיח את השיער מחדש:

  1. שמן לבנדר – נמצא שמריחת שמן לבנדר על השיער, עשוי לעזור למצבי נשירת שיער ואף לקדם את צמיחת השיער החדש. ערבבו את שמן הלבנדר עם שמן בסיס כמו שקדים ומרחו מעט מהשמן על השיער כמו מסכה טבעית.
  2. אלוורה – צמח האלוורה ידוע בכל מה שקשור לריפוי והרגעת העור כמו כוויות, אך האלוורה הוא גם צמח שעוזר לצמיחת השיער ומניעת קרזול. ניתן למרוח את ג’ל האלוורה על השיער כמסכת אלוורה וגם להשתמש במוצרי השיער של הרבלייף שעוזרים במניעת שבירת השיער ומחזקים את השיער.
  3. אבץ – האבץ יעיל נגד נשירת שיער, וידוע גם שכשיש לנו מחסור באבץ, השיער נושר. אבץ קיים במזון בזרעים, קטניות, אגוזים, למשל: בטחינה, גרעיני דלעת, זרעי צ’יה, צנוברים, פיסטוקים, חומוס, עדשים ועוד.
  4. חלבון – השיער שלנו עשוי מחלבון שנקרא קרטין ואנחנו זקוקים לחלבון גם מהתזונה כדי שהוא ישגשג ויצמח. אנשים שעושים הרבה דיאטות ולא אוכלים מספיק חלבון, סובלים יותר מנשירת שיער. הקפידו על צריכת חלבון מותאמת אישית לכם ואם יש צורך היעזרו בתוספים.
  5. ברזל – הברזל מסייע במניעת נשירת שיער והוא חיוני לשמירה על שיער יפה ובריא. ברזל ניתן להשיג דרך המזון בקלות דרך עלים ירוקים, עדשים, טחינה, ברוקולי, וגם על ידי ביצים, בשר, דגים ואיברים פנימיים כמו כבד. על מנת לגרום לגוף לספוג יותר טוב את הברזל, שלבו את הברזל ביחד עם ויטמין סי והפרידו אותו ממוצרי חלב וקפאין, שעלולים להפריע לספיגתו. דוגמא לשילוב טוב: סלט עדשים או מרק עדשים לצד סלט ירקות עם גמבה ולימון.
  6. עסו את השיער – כשאתם חופפים את השיער, עסו את הקרקפת, אקט שמעודד את השיער לצמיחה מחודשת.
  7. ייבוש זהיר – תנו לשיער להתייבש באופן טבעי, ואם אפשר באוויר הפתוח.
  8. הימנעו מעטיפת השיער עם מגבת והימנעו מסירוק שיער רטוב – דבר שיכול להוביל לשבירתו.
  9. מסרק מתאים – העדיפו מסרק רחב שיניים על פני מברשת והברישו את השיער בעדינות, עדיף לא כשהשיער רטוב.
  10. שחררו – הימנעו מקוקו מתות שיכול להחריף את הנשירה. בחרו בתסרוקות מרושלות שאינן מושכות את השיער לאחור.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.

 



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
טיפוח
11-04-2024
ניקיון פסח ולא רק בבית: 5 דברים לא בריאים שכדאי לנקות מהחיים שלנו
ספורט
04-04-2024
איזה תרגילים משפרים את מצב הרוח?
מתכונים
01-04-2024
מתכון להכנת שייק קרם פטל
תזונה
28-03-2024
למה חטיפי חלבון עכשיו יותר נחוצים מתמיד?
תזונה
24-03-2024
איזה נשנושים ימנעו זלילות ליליות?
ספורט
21-03-2024
אתגרי הכושר ששיגעו את הרשת
טיפוח
17-03-2024
7 דרכים לדעת אם אתם אוכלים יותר מדי סוכר

תפריט נגישות