מה לאכול כדי להשיג עור זוהר?

כמה מאכלים שיעזרו לעור לקבל גוון בריא וזוהר.

העור הוא האיבר הגדול ביותר בגופינו, והוא מושפע באופן ישיר מהמזון שלנו. בדיוק כמו שמאכלים שומניים, מטוגנים, מתוקים ומעובדים, יגרמו לעור להיות שומני ולאבד מחיותו, כך ישנם מאכלים שעשויים להטיב עם העור, לגרום לו להיראות בריא וזוהר.  לעור יש תפקידים רבים ובהם להגן על הגוף, לסלק רעלים ולווסת את טמפרטורת הגוף, והוא משקף את מצב בריאותינו. הרבה פעמים שיש לנו בעיות בעור, הן מרמזות על בעיות אחרות שקיימות בגוף שלנו ומומלץ לבצע בדיקות מקיפות.

רבים מאיתנו משתמשים במוצרי קוסמטיקה שונים בתקווה לגרום לעור להיראות זוהר וצעיר יותר, אבל אוכלים בצורה לא נכונה, לא שותים מספיק מים, מייבשים אותו עם הרבה קפה ואלכוהול ולא מקפידים על מריחת קרם הגנה. לפני שאתם חושבים מה למרוח על הפנים שלכם, הנה כמה מאכלים שיעזרו לעור לקבל גוון בריא ומלא חיים.



ויטמין סי

היום שישנן לא מעט חברות קוסמטיקה, המשתמשות במוצרים שלהם בויטמין סי, שהוא נוגד חמצון ידוע כמונע תהליכי הזדקנות, מסייע בייצור הקולגן ותורם לריפוי פצעים ופצעונים. אז לפני שאתם מחפשים את הקרם הבא שמכיל את הוויטמין הנחשק, הוסיפו לתפריט שלכם תפוזים, לימונים (מומלץ להתחיל את הבוקר עם מים עם לימון סחוט), עגבניות, קיווי ופלפלים.



אלוורה

ג'ל האלוורה מוכר לנו בעיקר כתרופת בזק לעקיצות וכוויות, או לאחר חשיפה ממושכת לשמש, אך הוא הרבה יותר מוערך ממה שאנחנו חושבים. צמח האלוורה משמש לאורך ההיסטוריה כצמח מרפא למחלות שונות החל מאלרגיות ועד סרטן, ויש לו סגולות רפואיות רבות החל מהקלה על מערכת העיכול, מחלות חניכיים, כאבי בטן, מונע ריח מהפה ויעיל לטיפוח העור מבפנים ומבחוץ. שתיית משקה אלוורה תסייע לכם לטפח את הגוף מבפנים החוצה.



שקדים, שמן זית ואבוקדו

השומנים החד בלתי רוויים: שקדים, שמן זית ואבוקדו, הם שומנים שהגוף שלנו זקוק להם כדי לשמור על עור צעיר, חיוני ונטול קמטיםבשמנים אלו יש גם ויטמין E, נוגד חמצון חזק המסייע להזין את העור, להעשיר אותו בלחות ולהגן עליו מקרינת השמש. בנוסף, בשקדים תכונות אנטי דלקתיות, המפיגות נפיחות ובעיות עור שונות, שתיית כף שמן זית מדי בוקר תטיב עם עור הפנים ותצעיר אותו, ובאבוקדו יש גם חומצה פולית, ויטמין K וחלבונים המסייעים לעור להיראות מבריק וזוהר.



 

מיצים ירוקים

כל הירקות הירוקים וביניהם כוסברה, פטרוזיליה, סלרי, נענע, עשב חיטה, תרד, קייל ומנגולד, מכילים כלורפיל המנקה את הגוף מבפנים החוצה. בנוסף, הירקות הירוקים מסייעים בסילוק הרדיקלים החופשיים, הם עשירים בברזל ויגרמו לעור להיראות חי יותר ובריא יותר. הוסיפו שייק או סלט ירוק מדי יום לתפריט שלכם כדי להאיר את העור ולהחיותו.



עגבניות

הליקופן הוא הפיגמנט האדום הקיים בעגבנייה והוא שייך למשפחת הקרטונואידים, לו תכונות שמגנות על העור ובמיוחד מנזקי השמש. הוסיפו לתפריט היומי רסק עגבניות, עגבניות מבושלות, שקשוקה, אבטיח, ואשכולית אדומה כדי להגן על העור במיוחד בקיץ, למנוע כתמים ונגעי עור שמגיעים כתוצאה מהשמש.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
21-06-2018
השעון מצלצל, אתם קופצים מהמיטה, מתארגנים מהר, במקרה הטוב מספיקים להתאמן, אחריו מקלחת זריזה וריצה לעבודה. כמה מכם זוכרים לאכול ארוחת בוקר בין כל הלחץ הזה? קרא עוד >>
מתכונים
19-06-2018
מתכון הכנת שייק שוקולד מיקס
טיפוח
18-06-2018
האם אפשר להיפטר מצלוליט? כן, ולהקטין אותו בצורה משמעותית בזכות שינוי אורח החיים, הקפדה על תזונה נטולת שומנים ומתוקים, פעילות גופנית ייעודית, ועיסויים מרובים בעזרת שמנים מיוחדים. חשוב להבין שרק קרמים בלי שינוי משמעותי באורח החיים לא יעזרו לכם להיפטר מהצלוליט. קראי עוד >>
תזונה
14-06-2018
שמן דגים מופק מתאי דגי מים קרים, והוא שימש בעבר ובמיוחד בשנות ה-90 למקור זמין לויטמינים ומינרלים כנוזל עם ניחוח עז, ויש שיגידו מרתיע. היום ניתן להשיג את השמן העשיר בסגולות בריאותיות בכמוסות לבליעה ללא חשש מהריח הדומיננטי. קרא עוד >>
מתכונים
12-06-2018
מתכון הכנת חטיף חלבון קפוא פורמולה 1
ספורט
10-06-2018
אחת הבעיות הגדולות של הרצים היא שבמוקדם או במאוחר בקריירת הריצה שלהם הם נפצעים. לפעמים זה מתחיל מכאב קטן ומטריד שמתעלמים ממנו והוא מחמיר, ולפעמים זה פשוט מגיע בבת אחת ללא הודעה מוקדמת.. קרא עוד >>
ספורט
07-06-2018
הגומיות הפכו בשנים האחרונות ללהיט היסטרי בקרב המתאמנים ויש לא מעט גומיות באורכים שונים ובדרגות שונות שניתן לחטב ולחזק בעזרתן את כל הגוף. לגומיות יתרונות רבים בכל מה שקשור לחיזוק השרירים, חיטוב ואפילו שיקום מפציעות ספורט שונות. קראי עוד >>
מתכונים
05-06-2018
מתכון הכנת שייק אפרסק ותרד