מה לאכול כדי להשיג עור זוהר?

כמה מאכלים שיעזרו לעור לקבל גוון בריא וזוהר.

העור הוא האיבר הגדול ביותר בגופינו, והוא מושפע באופן ישיר מהמזון שלנו. בדיוק כמו שמאכלים שומניים, מטוגנים, מתוקים ומעובדים, יגרמו לעור להיות שומני ולאבד מחיותו, כך ישנם מאכלים שעשויים להטיב עם העור, לגרום לו להיראות בריא וזוהר.  לעור יש תפקידים רבים ובהם להגן על הגוף, לסלק רעלים ולווסת את טמפרטורת הגוף, והוא משקף את מצב בריאותינו. הרבה פעמים שיש לנו בעיות בעור, הן מרמזות על בעיות אחרות שקיימות בגוף שלנו ומומלץ לבצע בדיקות מקיפות.

רבים מאיתנו משתמשים במוצרי קוסמטיקה שונים בתקווה לגרום לעור להיראות זוהר וצעיר יותר, אבל אוכלים בצורה לא נכונה, לא שותים מספיק מים, מייבשים אותו עם הרבה קפה ואלכוהול ולא מקפידים על מריחת קרם הגנה. לפני שאתם חושבים מה למרוח על הפנים שלכם, הנה כמה מאכלים שיעזרו לעור לקבל גוון בריא ומלא חיים.



ויטמין סי

היום שישנן לא מעט חברות קוסמטיקה, המשתמשות במוצרים שלהם בויטמין סי, שהוא נוגד חמצון ידוע כמונע תהליכי הזדקנות, מסייע בייצור הקולגן ותורם לריפוי פצעים ופצעונים. אז לפני שאתם מחפשים את הקרם הבא שמכיל את הוויטמין הנחשק, הוסיפו לתפריט שלכם תפוזים, לימונים (מומלץ להתחיל את הבוקר עם מים עם לימון סחוט), עגבניות, קיווי ופלפלים.



אלוורה

ג'ל האלוורה מוכר לנו בעיקר כתרופת בזק לעקיצות וכוויות, או לאחר חשיפה ממושכת לשמש, אך הוא הרבה יותר מוערך ממה שאנחנו חושבים. צמח האלוורה משמש לאורך ההיסטוריה כצמח מרפא למחלות שונות החל מאלרגיות ועד סרטן, ויש לו סגולות רפואיות רבות החל מהקלה על מערכת העיכול, מחלות חניכיים, כאבי בטן, מונע ריח מהפה ויעיל לטיפוח העור מבפנים ומבחוץ. שתיית משקה אלוורה תסייע לכם לטפח את הגוף מבפנים החוצה.



שקדים, שמן זית ואבוקדו

השומנים החד בלתי רוויים: שקדים, שמן זית ואבוקדו, הם שומנים שהגוף שלנו זקוק להם כדי לשמור על עור צעיר, חיוני ונטול קמטיםבשמנים אלו יש גם ויטמין E, נוגד חמצון חזק המסייע להזין את העור, להעשיר אותו בלחות ולהגן עליו מקרינת השמש. בנוסף, בשקדים תכונות אנטי דלקתיות, המפיגות נפיחות ובעיות עור שונות, שתיית כף שמן זית מדי בוקר תטיב עם עור הפנים ותצעיר אותו, ובאבוקדו יש גם חומצה פולית, ויטמין K וחלבונים המסייעים לעור להיראות מבריק וזוהר.



 

מיצים ירוקים

כל הירקות הירוקים וביניהם כוסברה, פטרוזיליה, סלרי, נענע, עשב חיטה, תרד, קייל ומנגולד, מכילים כלורפיל המנקה את הגוף מבפנים החוצה. בנוסף, הירקות הירוקים מסייעים בסילוק הרדיקלים החופשיים, הם עשירים בברזל ויגרמו לעור להיראות חי יותר ובריא יותר. הוסיפו שייק או סלט ירוק מדי יום לתפריט שלכם כדי להאיר את העור ולהחיותו.



עגבניות

הליקופן הוא הפיגמנט האדום הקיים בעגבנייה והוא שייך למשפחת הקרטונואידים, לו תכונות שמגנות על העור ובמיוחד מנזקי השמש. הוסיפו לתפריט היומי רסק עגבניות, עגבניות מבושלות, שקשוקה, אבטיח, ואשכולית אדומה כדי להגן על העור במיוחד בקיץ, למנוע כתמים ונגעי עור שמגיעים כתוצאה מהשמש.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
טיפוח
17-02-2019
איך ליהנות מעור חלק ונטול פצעונים. קבלו טיפים שיעזרו לכם בהתפרצות הבאה
ספורט
14-02-2019
אם תכננתם להיכנס לכושר ואיבדתם את המיקוד, אל תדאגו. זה קורה לכולנו. פברואר הוא הזמן המושלם למיקוד מחודש בהחלטות הבריאות שלכם.
מתכונים
12-02-2019
מתכון להכנת פודינג משגע בטעם קרם וניל עוגיות ושוקולד
תזונה
10-02-2019
שמירה על דיאטה במערכת יחסים עשויה להיות מאתגרת. גלו כמה טיפים שימושיים שיסייעו לכם לקבל בחירות בריאות ולשנות את הרגלי האכילה שלכם כזוג.
תזונה
07-02-2019
הגלוקוז בדם זהו הדלק העיקרי עבור המוח והשרירים ובמידה רבה, מאפשר לתפקד נפשית ופיזית לאורך כל היום.
טיפוח
03-02-2019
איפור מוצלח הוא בדיוק ההבדל שבין להיראות נפלא לבין להיראות מאופרת. קבלו 10 טיפים של מקצוענים לאיפור מושלם
ספורט
31-01-2019
כושר לא חייבים לעשות רק בחדר הכושר, אפילו הסלון שלכם או חדר המלון בחופשה יתאימו, אם יודעים מה לעשות. קבלו תרגילי כושר שאפשר לעשות בכל מקום.
טיפוח
27-01-2019
כשהימים קרים, אין דבר מהנה יותר מלהיכנס לאמבטיה חמה ומפנקת בחדר רחצה מאובזר היטב. קבלו טיפים שיהפכו את חדר האמבטיה שלכם לספא ביתי