מה לאכול כדי להשיג עור זוהר?

כמה מאכלים שיעזרו לעור לקבל גוון בריא וזוהר.

העור הוא האיבר הגדול ביותר בגופינו, והוא מושפע באופן ישיר מהמזון שלנו. בדיוק כמו שמאכלים שומניים, מטוגנים, מתוקים ומעובדים, יגרמו לעור להיות שומני ולאבד מחיותו, כך ישנם מאכלים שעשויים להטיב עם העור, לגרום לו להיראות בריא וזוהר.  לעור יש תפקידים רבים ובהם להגן על הגוף, לסלק רעלים ולווסת את טמפרטורת הגוף, והוא משקף את מצב בריאותינו. הרבה פעמים שיש לנו בעיות בעור, הן מרמזות על בעיות אחרות שקיימות בגוף שלנו ומומלץ לבצע בדיקות מקיפות.

רבים מאיתנו משתמשים במוצרי קוסמטיקה שונים בתקווה לגרום לעור להיראות זוהר וצעיר יותר, אבל אוכלים בצורה לא נכונה, לא שותים מספיק מים, מייבשים אותו עם הרבה קפה ואלכוהול ולא מקפידים על מריחת קרם הגנה. לפני שאתם חושבים מה למרוח על הפנים שלכם, הנה כמה מאכלים שיעזרו לעור לקבל גוון בריא ומלא חיים.



ויטמין סי

היום שישנן לא מעט חברות קוסמטיקה, המשתמשות במוצרים שלהם בויטמין סי, שהוא נוגד חמצון ידוע כמונע תהליכי הזדקנות, מסייע בייצור הקולגן ותורם לריפוי פצעים ופצעונים. אז לפני שאתם מחפשים את הקרם הבא שמכיל את הוויטמין הנחשק, הוסיפו לתפריט שלכם תפוזים, לימונים (מומלץ להתחיל את הבוקר עם מים עם לימון סחוט), עגבניות, קיווי ופלפלים.



אלוורה

ג'ל האלוורה מוכר לנו בעיקר כתרופת בזק לעקיצות וכוויות, או לאחר חשיפה ממושכת לשמש, אך הוא הרבה יותר מוערך ממה שאנחנו חושבים. צמח האלוורה משמש לאורך ההיסטוריה כצמח מרפא למחלות שונות החל מאלרגיות ועד סרטן, ויש לו סגולות רפואיות רבות החל מהקלה על מערכת העיכול, מחלות חניכיים, כאבי בטן, מונע ריח מהפה ויעיל לטיפוח העור מבפנים ומבחוץ. שתיית משקה אלוורה תסייע לכם לטפח את הגוף מבפנים החוצה.



שקדים, שמן זית ואבוקדו

השומנים החד בלתי רוויים: שקדים, שמן זית ואבוקדו, הם שומנים שהגוף שלנו זקוק להם כדי לשמור על עור צעיר, חיוני ונטול קמטיםבשמנים אלו יש גם ויטמין E, נוגד חמצון חזק המסייע להזין את העור, להעשיר אותו בלחות ולהגן עליו מקרינת השמש. בנוסף, בשקדים תכונות אנטי דלקתיות, המפיגות נפיחות ובעיות עור שונות, שתיית כף שמן זית מדי בוקר תטיב עם עור הפנים ותצעיר אותו, ובאבוקדו יש גם חומצה פולית, ויטמין K וחלבונים המסייעים לעור להיראות מבריק וזוהר.



 

מיצים ירוקים

כל הירקות הירוקים וביניהם כוסברה, פטרוזיליה, סלרי, נענע, עשב חיטה, תרד, קייל ומנגולד, מכילים כלורפיל המנקה את הגוף מבפנים החוצה. בנוסף, הירקות הירוקים מסייעים בסילוק הרדיקלים החופשיים, הם עשירים בברזל ויגרמו לעור להיראות חי יותר ובריא יותר. הוסיפו שייק או סלט ירוק מדי יום לתפריט שלכם כדי להאיר את העור ולהחיותו.



עגבניות

הליקופן הוא הפיגמנט האדום הקיים בעגבנייה והוא שייך למשפחת הקרטונואידים, לו תכונות שמגנות על העור ובמיוחד מנזקי השמש. הוסיפו לתפריט היומי רסק עגבניות, עגבניות מבושלות, שקשוקה, אבטיח, ואשכולית אדומה כדי להגן על העור במיוחד בקיץ, למנוע כתמים ונגעי עור שמגיעים כתוצאה מהשמש.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
19-10-2018
אם החלטתם לוותר על מזון מן החי, בין אם מסיבות בריאותיות או סביבתיות, חשוב שתדעו איך לקבל את כמות החלבון שהגוף שלכם צריך. קראו עוד >>
מתכונים
16-10-2018
מתכון להכנת שייק פאי תפוחים אולד פאשן
טיפוח
14-10-2018
מי רוצה לעלות על המטוס כשהוא נראה נפלא, רק כדי לרדת ממנו בברצלונה או פריז כשהוא נראה ומרגיש 10 שנים זקן יותר? כדי לעזור לכם להיראות מעולה אחרי הנחיתה, הכנו עבורכם 6 טיפים חשובים. קראו עוד >>
ספורט
11-10-2018
תאמינו או לא, 15 דקות של פעילות גופנית ביום יכולות לעשות פלאים לגוף שלכם. פעילות גופנית קבועה שומרת על הגוף שלכם, עוזרת להאט את הזדקנות המוח ומפחיתה את הסיכון למחלות לב. קראו עוד >>
תזונה
07-10-2018
הרצון לנשנש קיים אצל כולנו והוא תוקף כל אחד מאיתנו בשלב אחר של היום. במידה ואתם אוכלים מסודר לאורך כל היום, אתם לא אמורים להרגיש בולמוסים של רעב, אלא רק צורך בארוחות ביניים של עד 250 קלוריות. רוצים 5 אופציות לנשנוש בריא? קראו עוד >>
תזונה
04-10-2018
חשוב לוודא שהקלוריות שלכם עשירות בחומרים מזינים הדרושים לתפקוד הגוף. מושג זה מכונה צפיפות תזונתית. קראו עוד >>
מתכונים
02-10-2018
מתכון להכנת ארטיקים פטל / תפוז
ספורט
27-09-2018
אם גם לכם נמאס מהוויכוחים האינסופיים עם הילדים על מסכים, הגיע הזמן שתציבו להם אלטרנטיבה בריאה וכיפית – כושר משפחתי! קראו עוד >>